Dilemma robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij willen binnenkort een robotstofzuiger kopen maar nu twijfelen we tussen een Neato D3 of een Blaupunkt Bluebot.

Beiden hebben goede recensies en schelen niet veel van elkaar kwa prijs.

Iemand ervaringen met een van deze?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Geen ervaringen daar mee maar wel met de roomba. Heb hem nu 4 jaar en nog steeds zeer tevreden. En zo zijn er meer op het forum die daar tevreden over zijn :)

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Idd, de Roomba! :thumup:

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Welke Roomba? Er zijn zoveel soorten Roombas en ze hebben allen heel uiteenlopende recensies.

De Neato en Bluebot kosten 349-410 euro en dat vind ik ook echt wel de max.

5. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    Naeto heeft een beter zuigpatroon t.o.v. de Roomba. Je kan hier veel over vinden online, er zijn zelfs testen waarbij ze het verschil laten zien op you tube. Al denk ik dat het ook heel persoonlijk is; heel veel mensen zijn heel tevreden over de Roomba.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Ecovacs die hebben wij uiteindelijk gekozen en die werkt op dezelfde manier als de Naeto. Naeto was in ons geval te hoog qua afmeting als ik met niet vergis.

Voor dames die wat minder willen uitgeven is de Dirt Devil een optie. Een stuk prettiger geprijsd maar is om mee te starten een prima uitvoering. Heb deze zelf gehad voordat we de Ecovacs aangschafte en draait nu nog boven op de slaapkamer.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Welke ecovacs heb je? Want die ik zie hebben wel echt heeeele kleine zuigmondjes, zeker tov de Neato die een zuigmond heeft over de hele breedte.

7. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    Ecovacs DM88 klopt ze hebben inderdaad een minder brede zuigmond maar voldoet prima en de dweilfunctie is voor erbij ook een fijne optie. We gebruiken dat niet altijd maar af en toe vullen we hem met water voor een extra dweil ronde naast onze normale dweilroutine.

De Neato was ook voor ons de voorkeur maar die was te hoog voor onze meubels en ik wil wel graag dat de robot alles kan zuigen en niet dat ik nog onder de meubels moet kruipen.

Als de hoogte voor jou niet uitmaakt dan zou ik wellicht ook voor de Neato gaan. Succes met je keuze. Welke het ook wordt, het gaat je vast bevallen.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Als mijn salaris wordt gestort gaan wij voor de Blaupunkt Bluebot:thumup:

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja deze dweilt ook, weliswaar dweilen de robots nooit zo goed als je het zelf kan maar toch een opfrisbeurt. De lap kan je het beste zelf zeiknat maken. Je kan er ook allesreiniger indoen las ik.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat denk ik ook wel ja... die hondenharen pffff. We worden er gek van. Vooral de bank, volgende week komt onze lederen bank dus dan is het een doek erover en klaar. Dan de robotstoffie erbij en zal veel schelen dan denk ik.

Vind jij het een aanwinst?

11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Die heb ik ook gekocht en ben er heel blij mee. Wij zetten hem ‘savonds aan als we naar bed gaan. Als de jongste naar school gaat wil ik hem aanzetten als we de deur uitgaan, dan is het echt schoon als we thuiskkmen.
    Ik gebruik hem ook voor boven maar dat doe ik dan 2x per week.
    De dweil is prima voor erbij maar vervangt een gewone dweil niet.

12. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    Ja zeker weten een aanwinst. We zijn een aantal jaar geleden begonnen met een goedkope en dat was al geweldig. Toen die accu minder werd zijn we over gegaan naar de ecovacs en nog fijner. Hij draait bij ons elke nacht, alleen af en toe de bank (wel stof) en de trap stofzuigen. Soms nemen we dan een keer de kamer mee maar het hoeft eigenlijk niet meer.

13. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben ook de blaupunkt bluebot en zeer tevreden. Ik vind hem zeker niet onder doen voor een duurdere roomba.in tegendeel ik vind deze zelfs fijner dan de roomba van 600 euro van mijn zus.

Wij hebben twee honden en een kat en de bluebot gaat 1a 2 keer per dag uit. Het bakje zit elke keer vol met haren. Hij heeft bij ons wel een aantal keren nodig gehad om de hele kamer goed te leren kennen. We hebben ook een kamer met rare hoekjes en gaatjes. Inmiddels doet hij zorgvuldig zijn rondje en gaat als hij klaar weer naar het laadstation. Er zitten verschillende programma’s op en hij scant echt je woonkamer in plaats van lukraak rondscheuren.

De dweil vind ik erg prettig om de boel wat op te frissen en kleine vlekken weg te halen. Ik gooi altijd een beetje allesreiniger in het bakje. Niet geschikt voor het zwaardere werk. Daarvoor moet je echt zelf bog dweilen.

De app erbij werkt goed. Ik kan de bluebot vanaf mijn werk aanzetten en als ik thuis kom is het werk gedaan. Ideaal!

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Poeh dat weet ik niet meer. een van 300 euro ofzo zonder timer enzo. gewoon basis maar wel voor dieren was het dat weet ik nog wel.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nog meer ervaringen?

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gekocht!
    2x uitgeprobeerd. Ik houd hem:thumup:

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar tip van mn zus: sluit huisdieren op als dat ding aan het werk gaat.
    Ze heeft 2x gehad dat de hond aan de diarree was geweest en dat dat ding de kamer rond ging..
    Hoef denk ik niet uit te leggen wat er toen door de kamer verspreid lag.:eek::|

Ysabella, maartje84 en mam1991 vinden dit leuk.
  18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wij hebben een iRobot. Erg tevreden over.

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    :eek::cry:

Deel Deze Pagina