Precies marrie zo zie ik het ook. Kreeg trouwens van mijn nuchtere gyn een lijstje van een half A4-tje met dingen die ze me echt afraadde. Dat valt dus nog wel mee. Ze wees me erop me vooral niet gek te laten maken door voornamelijk amerikaans gerelateerde websites en boeken....
Voor dat er weer een discussie komt over kazen als creme de brie... Lees dit topic nog eens.. Blauwe schimmelkazen die gepasteuriseerd zijn mogen wel! En in de supermarkt liggen maar een paar kazen met een grote sticker dat het rauwe melk is en dan in het vers vak vers verpakt. Niet bij de feta, mozzarella, voorverpakte brie enzo.. De kazen die niet mogen zijn op een hand te tellen...
Hier in Frankrijk is lang niet alle kaas au lait cru hoor. En ook hier wordt gewaarschuwd voor bepaalde kaas soorten etc. We zijn niet gek hoor. In Fr krijg je zelf een bloedtest om te bepalen of je wel of geen toxoplasmose hebt.
nynke bij kaasjes gaat het alleen niet om toxo maar om listeria nou ja des al niet te min heb je in frankrijk ook zat gepasteuriseerde kaasjes
Dat weet ik Amfy. Ik wil alleen maar aangeven dat de Fransen echt wel opletten qua eten en kaasjes. En dat we, in tegenstelling tot Nl een test krijgen om te kijken of je wel/geen toxoplasmose hebt. En dat dat niet in kaas zit weer ik. Maar toxoplasmose kwam wel ten sprake in dit topic vandaar mijn reactie.