28 weken zwanger vliegen naar dubai

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline2008, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    Ik ga volgende week als ik 28 weken ben naar dubai . Ik kom dan 14 dagen later terug.heeft iemand ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap?en is het gevaarlijk vanaf week 28 naar verre land te rezien?? iemand ervaring en tips??:)

2. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Ik zou sowieso zorgen voor een (Engelstalige!!) fit to fly verklaring van je verloskundige of huisarts..

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Even een verklaring bij de vk halen in het engels inderdaad dat je zwanger bent hoe lang ect! Maar als jij je goed voelt waarom zou het niet kunnen? Lijkt me helemaal geen kwaad kunnen! En je mag nog mee ook met dit termijn ;)

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik ben rond die termijn een weekje op vakantie geweest naar Turkije.

Ik had bij de vk wel een fit to fly verklaring gehaald en dat was maar goed ook. Op de terugweg werd ik in Turkije nl. wel uit de rij gepikt.

Vliegen ging overigens prima, nergens last van gehad.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik met 6 weken zwangerschap gevlogen naar Mexico en met 10 weken zwangerschap weer terug. En tijdens mijn tweede zwangerschap ben ik met 29 weken voor een weekje naar Tenerife geweest. Beide keren ging alles perfect!

Idd wel even een verklaring bij je vk/huisarts vragen.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat is persoonlijk.

7. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    idd ff een verklaring vragen bij je vk, en check je vliegmaatschappij wat de regels zijn. De een zegt tot 35 weken vliegen, de ander zegt dat je bij 24 weken al niet meer mee mag!

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoontje 3 keer heen en weer gevlogen 1 keer met 10 weken, 1 keer met 21 weken en 1 keer met 30 weken. die laatste gingen ze me op de terug weg van egypte naar italie wel helemaal controleren of ik wel mee kon. verder geen problemen gehad.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom niet? Vlieg je normaal wel? Bang om vroegtijdig te bevallen, bang voor problemen, moeizame zwangerschap? Ik bedoel 28 weken zwanger, je gaat dan toch geen 10-14 weken binnen zitten want "stel dat de baby komt"?

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Idd verklaring van je VK. En dan lekker doen. Regelmatig pootjes ff strekken, genoeg drinken, geeen probleeem!

11. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Lekker gaan als je jegoed voeld, maar wel n verklaring indd. Al was t maar voorverzekering. Vriendin vanmij kwam toch plots te bevalln. Gelukkig had sen verklaring... Anders had t n hoop ellende en geld gekost.
    Geniet !

12. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Lekker gaan meid ! Het is alleen ramadan, ik als moslim zou niet tijdens ramadan gaan. Blijf liever thuis dan. Houd er rekening mee dat je nergens Lekker kan gaan zitten eten en drinken... Buiten de toeristen plekken Om.

13. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zorg voor een goede reisverzekering met medische kosten.
    Ziekenhuizen in Dubai zijn prima, maar wel duur (de goede tenminste)
    Mocht je onverhoopt in het ziekenhuis terecht komen dan is het prettig als extra kosten gedekt worden. Ook een nieuwe terugreis en extra hotelkosten als je de terugreis niet kunt halen.

Persoonlijk zou ik na 28 weken niet meer naar een bestemming gaan waar je niet overland kunt komen. Als je kindje levensvatbaar is en daar geboren wordt, duurt het nog weken/maanden voordat een kindje groot genoeg is om naar NL te vliegen met couveusetransport. Al die tijd zit je daar dan vast. Ook is het risico dat je door complicaties niet meer terug mag vliegen groter dan dat je niet terug kan met een auto/ambulance.
    Maar die risico's zijn wel enorm klein. De meeste gaan probleemloos op vakantie met 28 weken.

Misschien was het trouwens wel handiger om dit soort dingen vóór het boeken te bedenken. Nu heb je zo te lezen al een ticket en vraag je je nog af of je eigenlijk wel kunt reizen?

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ben rond die termijn naar hongarije gevlogen.
    Gaat perfect (als de zwangerschap normaal is tenminste).
    Wel een verklaring laten maken door de gyn dat ik kon vliegen en de termijn enz. Maar ik heb dit niet moeten tonen of zo.
    Wel vriendelijk personeel, ik kreeg een plaats met meer beenruimte. Dat is wel belangrijk, en ook op tijd bewegen en veel drinken (je droogt vlugger uit in een vliegtuig)

Deel Deze Pagina