schimmelinfectie??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door huitje, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Sinds gisteren heb ik een branderig gevoel en vooral veel jeuk van onderen. Vanochtend even gekeken met een spiegeltje :) en het is allemaal erg rood en wat opgezwollen:$. Ook heb ik veel geel-witte afscheiding en dat is korrelig.
    Nu heb ik geen ervaring met een vaginale schimmel of urineweginfectie maar zou dit dat kunnen zijn:(?
    Wat kan ik hier aan doen en kan het kwaad?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Urineweginfectie lijkt me niet maar weet wel bijna zeker dat dit een vaginale schimmel is.

Het kan op zich geen kwaad, alleen op het einde tijdens de bevalling kun je er maar beter vanaf zijn want dan heb je grote kans dat de baby er spruw van oploopt.

Zou maandag je huisarts even bellen voor een receptje.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    huitje, ja je hebt een candida infectie te pakken. Ik heb dat zooooooow vaak gehad... echt te vaak, laatste tijd niet meer gelukkig.
    Als je zwanger bent mag je alleen die vaginale pillen (3 dagen achter elkaar 1 inbrengen voor je gaat slapen) en niet die orale.
    Binnen een paar dagen ben je er van af.

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    die pillen krijg je op recept bij de huisarts neem ik aan?

Gelijk maandag de huisarts dus bellen!

Dank je wel meiden voor jullie reactie!

5. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Ik zou de huisartsenpost bellen niet wachten tot maandag, het is zo verschrikkelijk (die jeuk en branderigheid) ik kon daar gewoon niet van slapen. Vaak kun je dit telefonisch wel af en kun je een receptje krijgen.
    En als je wel wilt wachten; het koelt vaak wel als je een badje van yoghurt neemt of karnemelk. Maar dat is maar tijdelijk (en zo onhandig..)
    gr. Chantal

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    tally het koelt wel af van yoghurt misschien maar het is een fabeltje dat het zou helpen tegen candida. Van yoghurt wordt de infectie alleen maar heviger.

Als je het niet houdt inderdaad huisartsenpost bellen als het nog gaat maandagochtend gelijk bellen, want hoe langer het wordt hoe erger het wordt...

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    off topic tally als ik jou was zou ik je handtekening aanpassen. Je mag geen reclame maken en als de beheerders er achter komen wordt je geblocked van deze site...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat hoeft niet perse hoor, soms gaat het zelf vanzelf weer over.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ok... nou bij mij niet... bij mij gaat het op een gegeven moment mijn hele huid daar beneden kapot maken en dan gaat het ook af en toe bloeden... bleg... ben zo blij dat ik er even een paar maandjes geen last van heb gehad...

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik heb het ook al zovaak gehad maar heb nog nooit meegemaakt dat het vanzelf over ging :$. weet je zeker dat je wel schimmel infectie had??

TS heb je HAP gebeld?

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ik heb dit ook gehad - na 2 antibiotica kuren- je kunt het krijgen als je weerstand (tijdelijk) verlaagd is, bijv. tijdens zwngerschap! Die bacterien daaronder doen dat evenminder goed hun werk.

Ik heb gelezen dat het absoluut geen gevaar is als je zwnger bent!! je kunt het oplossen door regelmatig met water je vagina schoon te maken (met spiegeltje deed ik ook, kon niet meer over mijn buik heen kijken) en dan merk je na een paar dagen dat het weg is.
    ZOnder die vaginale tabletten wil het dus ook wel oplossen. Het is geen mega spoed dat je ervoor naar huisartsenpost moet.

Succes !
    Pina

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja want ben doktersassistente. Heb het deze zwangerschap ook heel vaak, maar het kan echt vanzelf overgaan.

13. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hier ook 3x een schimmelinfectie gehad in de zwangerschap. Kreeg dan van die vaginale tabletten, maar die hielpen maar voor 2 weken en daarna was t weer raak. Zo nu en dan voel ik dat ik weer een schimmel krijg, maar dan was ik gewoon veel met lauw warm water en gebruik ik de bioclin actigel tegen jeuk. Daarna is t weer over. T helpt ook als je je ondergoed zonder wasverzachter wast...

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit geweten dat een schimmelinfectie vanzelf over kan gaan,
    maar als je 'candida vanzelf over' googled, dan lees je idd op verschillende sites dat het vanzelf over kan gaan...
    Zo leer ik nog eens wat.

15. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb het ook al 2x gehad in mijn zwangerschap..
    De eerste keer kreeg ik een zalf mee die ik moest smeren.. ging wel over maar paar maanden later kwam het dus weer terug.
    Laat zo'n vaginale pil gehad en geloof dat ik er nu weer vanaf ben! Hopelijk blijft het nu weg!

16. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Yeah! Het is al aardig beter aan het worden!
    Gisteren nog even snel naar een drogist gereden en die adviseerde een tampon met yoghurt inbrengen. Je mag deze dan maar 3 uur inhouden en daarna flink spoelen met lauw water. Dit gisteravond gedaan en vanochtend is het al een stuk beter geworden. De jeuk is tenminste weg nu nog een beetje branderig.

Dank jullie voor jullie reactie's!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Zou dat de volgende keer echt meer aanraden hoor! Vooral niet wanneer je zwanger bent.

18. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Nog niet zo heel lang geleden ook gehad, twee keer achter elkaar.
    Eerst gestart met alleen zalf, werd alleen maar erger, daarna 3 dagen vaginaal caps. inbrengen voor de nacht.
    Blijven smeren met die creme, maar na 1,5 was het weer helemaal terug, erg irritant. Heb toen een kuurtje van 6 dagen vaginaal capsules gehad (wel lagere dosering dan bij 3 dagen) en andere creme en dit is goed gegaan, creme smeer ik nu nog af en toe uit voorzorg. Maar ik zou zeggen ga of bel wel even met je huisarts want volgens mij is een tampon met yoghurt inbrengen, helemaal als je zwanger bent niet echt de oplossing...
    Succes ermee want het is erg irritant :)

19. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Volgens mij kan het weinig kwaad als je zwanger bent. De mevrouw van de drogist heb ik verteld van mijn zwangerschap en raadde juist de dure pillen af die zij verkocht omdat ze niet zeker wist of die konden bij een zwangerschap maar raadde daarom de yoghurt aan. Daarbij heb ik net in een boek gekeken waar 1001 vragen rondom 9 maanden in staan en ook hierin werd de yoghurt aanbevolen.
    In ieder geval...ik ben van de jeuk en de branderigheid af!

20. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik zou toch echt maar even een receptje bij je huisarts vragen want dit is zo iets vervelends. Het kan nu geen kwaad voor de baby nee maar als dit aanhoud tot de geboorte krijgt hij/zij een soort van infectie mee. Ben de naam even kwijt. Soort van blaasjes ofzo.
    Ik ging echt kapot 's nachts van de jeuk daar beneden en als ik dan wreef tegen de jeuk voelde het alsof het in brand stond! Heb toen die "paaseieren" gekregen om in te brengen en toen was het in no-time over.

Deel Deze Pagina