Kramp / harde buik?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door unknowable, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unknowable

unknowable Niet meer actief

Hoi allemaal,

regelmatig, vooral 's avonds heb ik ontzettend krampen in mijn buik. Het lijkt op spierpijn.

Lees overal dat harde buik onder de navel zit, maar bij mij is het tussen de ribben en navel aan beide kanten. Ben 14 weken zwanger, dus zullen wel geen harde buiken zijn?

Heb soms ook het idee dat het lucht is.

2. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ik heb het in avond ook wel eens, bij mijn zijn het mijn darmen.. Dit weet ik omdat ik na een poosje naar de wc moet ....... Daarna is t over. Mijn darmen zijn op hol geslagen en gaan van ene uiterste in andere uiterste erg fijn dus...
    Een harde buik voelt bij mijn gespannen aan en alsof wat kramp heb gehad ofzo...

3. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    En anders gewoon vk bellen voor info doe ik ook, ze stellen je gerust waardoor jij je minder zorgen maakt. Alleen maar fijn! Geen zorgen is weer goed voor jou en je baby .

4. unknowable

Dank voor je reactie. Ik vermoed dat het bij mij ook met m'n darmen (lucht!) te maken heeft.

Maandag sowieso naar de VK dus zal het dan even vragen.

5. logo

logo Niet meer actief

Het kunnen je darmen zijn.
    Harde buiken herken je denk ik wel. Het voelt alsof er een ballon wordt opgeblazen in je buik en daarna weer leegloopt. Je baarmoeder wordt heel hard en ontspant zich daarna weer.

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Dit dus....

Aangezien het bij jou ver boven je navel zit, kan het bijna geen harde buik zijn, omdat je baarmoeder daar nog niet zit....
    Een harde buik word echt keihard.... Alsof er een harde bal in de buik zit.... Je kan er dan niet meer indrukken bijv...

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb zelf vanaf een week of 11 harde buiken ( dat heet alleen nog niet zo op die termijn). Dat voelde ik als een strak iets onder aan mijn buik, bij mijn schaamhaar zeg maar. Vanaf een week of 13-14 is het goed te voelen, dan voel ik echt een harde bal onderin mijn buik.
    Als het je baarmoeder is dan voel je dit niet boven je navel, maar echt eronder.

8. unknowable

Dank voor jullie reacties! Gezien de locatie van de pijn kan het dus absoluut geen harde buik zijn. 't zal dan wel gewoon bandenpijn zijn of darmen/opgeblazen gevoel.:D

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee zo klinkt het niet. Maar van je darmen kan je ook goed last hebben hoor! Heb van 11-13 weken hier flink last van gehad. Steken boven en rondom mijn navel, en naar gevoel. Irritant! ;)

Deel Deze Pagina