kramp..

Discussion in 'Gezondheid' started by MamavanDane, May 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Hoi meiden,

Ik heb nu sinds een week of 2 elke ochtend als ik op wil staan kramp in mijn kuiten. Geen idee wat het kan zijn want drink juist nog een glas water voordat ik naar bed ga ( ze zeggen dat het door vochttekort kan komen)

Iemand die hier ook last van heeft of misschien een goede tip heeft?;)

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    de allerbeste tip die ik kreeg van m'n osteopaat; magnesium slikken! kuitkrampen wijzen op een magnesium-tekort, je kan die capsules overal vinden (kruidvat etc).
    Was er zo vanaf!

--> is trouwens een typische zwangerschapskwaal ook!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wat thelady zegt. Al helpt het soms ook om wat meer melk te drinken. iets met het calcium daarin.
    Of 's avonds iets meer in beweging? Nog even een blokje om, of een klein klusje?

4. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Magnesium helpt hier ook heel goed.

5. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik heb daar ook echt elke zwangerschap enorm last van, ik hoef mijn tenen maar te strekken of er schiet kramp in mijn kuit! dus magnesium is de oplossing..

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Thanx !
    Ga zo even naar de etos/kruidvat om tabletjes te kopen.

7. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Melk kan het juist verergeren, zeker als je het meer gaat drinken dan normaal. Ik heb de tip gekregen om helemaal geen melk meer te drinken als je veel last hebt van kramp. En dat helpt echt. Heus niet in alle gevallen, maar meer melk drinken is vaak niet de oplossing.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Voordat je gaat slapen ff rondjes draaien met je voeten schijnt ook te helpen. Tenminste dat is hier gezegd op zwangerschapsgym. Kan je niet vertellen of het werkt, heb er geen last van.
    verder opperde er ook iemand om bananen te eten, wordt het ook minder van...

Succes Sas

9. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,528
    14,043
    113
    Female
    Bananen eten helpt bij mij erg goed. In bananen schijnt ook een hoop magnesium te zitten en dat vind ik lekkerder als tussendoortje dan een of andere pil.

10. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja , kramp auw ik herken het nog erg goed (terwijl ik normaal al vaak kramp had en ook nog overal bovenbeen armen etc. komt bij mij van de b12 tekort), maar tijdens de zwangerschap zei mijn oude oma doe een stuk zeep onder je hoofd kussen en ver*omd het werkt nooit weer kramp op bed gehad!!!!!!!

mijn man zegt dat het tussen mijn oren zit en heeft een keer de zeep stiekem weggehaald voor de nacht en wat denk je ja hoor weer kramp!!!!!! dus bij mij ligt er voor al;tijd een stukje zeep onder het kussen

(overdag trouwens nog wel last van kramp, maar dit zal zijn reden er wel voor hebben b12 tekort slaat op spieren, verder geen tekorten aan iets hoever ik weet natuurlijk)

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Bananen zijn idd een goede bron van magnesium, maar nog niet echt genoeg om je van die krampen af te helpen hoor. Die magnesiumcapsules zijn overigens gewoon een voedingssuplement, dus niet echt pillen-medicatie he.
    Als zwangere neem je (als het goed is) toch sowieso wel vitamines, dus magnesium is zeker een aanrader en is langs geen kanten schadelijk!

12. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi, ik had er ook last van tijdens mijn vorige zwangerschap, wat bij mij hielp was mijn tenen naar mijn knieeen laten wijzen, dus je hak naar beneden duwen, kan het niet beter omschrijven.
    Van dat zeepje heb ik ook wel eens gehoord, maar niet geprobeerd.

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    @sijke, da's inderdaad de beste manier om een opkomende kramp tegen te houden; tenen naar je toe trekken en volhouden!
    Maar beter voorkomen dan genezen he ;)

14. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    verschrikkelijk, ga naar bed met banden pijn en in de ochtend sta ik op met kramp in mijn kuiten

Share This Page