energydrink

Discussie in 'Gezondheid' gestart door silly88, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik drink heel af en toe een blikje red bull. 1 blikje dan maar hoor over een dag verspreid. ik drink er geen koffie bij was dat lust ik niet, alleen misschien 2 bakkies thee over de dag heen. kan dit nou kwaad?

groetjes

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    nouja redbull heeft wel een heel hoog cafeine gehalte, misschien kan je het beter laten staan :)

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik heb het beide zwangerschappen ook wel gedaan hoor, zo nu en dan! Sommigen drinken gewoon 5 koppen koffie op een dag en ik een blikje redbull

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het lijkt me niet dat het kwaad kan, aangezien je er geen liters van drinkt. Te veel caffeine is niet goed, maar zoals je het zelf aangeeft......lijkt me dat het moet kunnen!

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja als je voor de rest helemaal niks met caffeine neemt kan dat best alleen t is wel heel slecht spul want er zit ook een hele stoot suiker in he?

6. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hoi,

Ik dronk normaal ook wel bijna elke dag red-bull, sinds mijn zwangerschap heb ik het laten staan omdat er een stofje in zou zitten die niet goed zou zijn, vraag me even niet welke. Ik heb het ook maar gehoord! Het eerste wat ik doe als ik ben bevallen is waarschijnlijk een blikje red-bull drinken, mis het zo.

7. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi hoi, nou mij is verteld dat 1 blikje red-bull per dag echt geen kwaad kan, je moet het natuurlijk niet overdrijven door er elke dag 3 blikjes te drinken... maar de VK deelde mij mede dat t niet kwalijk is... andere drinken idd 5 bakken koffie per dag dus...
    Gewoon drinken!

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Geloof dat het niet zozeer om de caffeine gaat als wel om de taurine die erin zit, hoewel geloof ik nog niet duidelijk is of dit schadelijk is of juist niet..
    Blikje per dag moet kunnen, lijkt me!

9. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Volgens mij kan het wel als je het verdeeld over de dag, volgens mij is het niet zo goed als je inene het blikje opdrinkt, zo'n caffeine / taurinestoot is niet zo goed, degene die 5 koppen koffie drinken verdelen dat meestal ook wel een beetje over de dag...

Zelf doe ik het niet omdat ik er geen goed gevoel bij heb.
    (dronk het voor m'n zwangerschap wel en mis het soms wel hoor)

10. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Misschien moet je het even zelf vragen bij jou VK...Bij alle antwoorden die ik hier lees schrijven de mensen ik denk dat het geen kwaad kan...Je eigen VK weet wat ok is en wat niet. De mijne rade het af om te drinken...

Zou het echt even daar vragen.

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb het ook gedaan tijdens mijn zwangerschap.
    alleen dan de golden power versie van de aldi.
    dan wel 2 per dag hoor.
    want ik lustte helemaal geen ander drinken op dat moment.

heb nu wel een hyper kind.
    maar das papa ook.
    haha dus zal wel niet aan het drinken liggen;)

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    oke nou ik moet om 12 uur bij de verloskundige zijn voor een controle, dan vraag ik het gelijk even. het zou wel jammer zijn want het is zo lekker :p maar goed ik wist het idd niet zeker dus daarom heb ik denk pas 5 keer red bull gedronken sinds ik zwanger ben

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou ik heb het gevraagt maar ze raad het toch af. het is wel erg veel cafeine in 1 keer wat je binnen krijgt. ze zei ook dat het alleen niet zeker is want red bull is pas kort op de markt dus ze weten het niet zeker.
    dus dan maar geen red bull meer voor mij :D

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Nee, als ze het afraadt zou ik het ook niet doen, better be safe than sorry! Ach, het is maar tijdelijk :D

15. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Verstandig meid...waarom zou jij je kindje als proef monster gebruiken...toch?

16. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Twee weken terug heb ik paar slokjes genomen van Red bull. Ik kon de hele nacht niet meer slapen omdat de baby overal tegen aanvloog in me buik. Volgens mij heeft de kleine er last van gehad ofzo. Ik weet het niet. :( Ik ga iig geen één druppel meer drinken, terwijl ik voor mijn zwangerschap verslaafd was aan red bull.

17. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.019
    213
    63
    mijn verloskundige zegt dat je het wel mag drinken maar dan niet teveel en niet te vaak. Ik drink geen heel blikje, maar neem een paar slokken en drink verder ook geen koffie ofzo

Deel Deze Pagina