Weleda berkenelixer

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by biancanr1, Mar 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hoi,

Onlangs vroeg ik tips tegen het vasthouden van vocht in de handen. Schijnbaar hoort het er bij, maar het is toch wel heel erg pijnlijk.
    Ik hou nu zoveel vocht vast dat ik 's nachts mijn handen/vingers niet meer kan buigen. Het doet erg veel pijn die stijfheid. Nu kreeg ik van de reformzaak Weleda Berkenelixer mee om te ontslakken/vocht te verliezen? Volgens de verkoopster kan het geen kwaad, maar ik vraag het liever toch nog even extra.
    Hoop dat jij me antwoord kan geven,vind het een beetje overdreven om hiervoor de VK te bellen.

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bianca,

ik zou het toch niet nemen. Het vocht in je handen en de pijn die je hebt komen door het carpale tunnelsyndroom. Dit is een bekende, veelvoorkomende zwangerschapsklacht. wat vervelend voor je. Het carpaaltunnelsyndroom wordt inderdaad veroorzaakt doordat je lichaam door de zwangerschapshormonen extra vocht vasthoudt. Als dat vocht zich ophoopt in de carpale tunnel, heel smalle doorgang in je pols, waar de handzenuwen doorheen lopen, dan kunnen die zenuwen beklemd raken. Dit geeft pijn, tintelingen, slaapgevoel.
    Het enige wat echt helpt is bevallen, maar goed, zover is het nog niet. Je kunt skeelerpolsbeschermers gebruiken om te spalken 's nachts. Je kunt ook proberen een lepel tegen je hand te binden, bolle kant in je handpalm en dan een verbandje om je pols.
    Verder mag je vochtafdrijvende dingen eten; bleekselderij en komkommer en eventueel kun je brandnetelthee gebruiken. Ik hoop voor je dat het helpt, maar eerlijk gezegd zien we vaak dat het pas na de bevalling verdwijnt.

Sterkte ermee!

Share This Page