brie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door swesti, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swesti

swesti Lid

18 sep 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Hallo allemaal.

ik ben nu 17 weken zwanger. En in de zwangerschap heb ik toch een keer brie gegeten. Een vriendin zei tegen me dat dat niet erg was. Maar dat ik geen schimmelkaas of blauwe kaas mag eten. Nu heb ik gelezen dat het wel erg is.

Ik ben nu wel een beetje ongerust.
    Dadelijk is er iets niet goed met mijn baby. :cry:

Edit Moderator: Verplaatst naar gezondheid. Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je ook meerdere topics tegen.

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zou me niet te druk maken hoor, ik heb het zelfs 2x gegeten en het is gewoon goed gegaan. Succes!

3. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Hangt van de brie af. Ik eet mijn hele zwangerschap al brie maar dan wel van gepas. melk... Die van President bv.

Maar een toastje is echt niet erg hoor als het niet de jusite brie was... Vanaf nu gewoon heel goed opletten...

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad het is afhankelijk van de soort brie.

Probeer je niet druk te maken. Het is vast goed!

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Brie vd supermarkt is over het algemeen van gepast. melk. Da's prima. Als je brie koopt bij een kaas spec. is het beste om te vragen of hen niet is gemaakt van rauwe melk. (rauwe melk niet gepast. melk wel ;) ) Het heeft niet zo zeer met de schimmels te maken.

Je mag trouwens wel rauwe melk direkt van de boer drinken...als het maar loei :confused: vers is. hahaha...als de mek dus nog warm is van de koe :( (gaat er meer om dat als het verpakt is de bacterie de kans krijgen lekker te groeien...)

Zo mag je ook rauw/gerookt zalm vers van de vis boer...als het visje vers voor je neus gesneden is ... is het vers! :D

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb laast in de winkel de meeste verpakkingen gekeken van de brie
    en zoalng er geen au lait cru opstaat mag je het gewoon eten

en de meeste verpakkingen stont het nie op

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ja idd...je heb kans dat een kaas spec. dat wel heeft...dus nog nix aan het handje ;)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Lekker man brie!

Heb me de kerst er vol aan gegeten... Zolang zoals de dames zeggen hier: maar gepasteuriseerd (ofzo) opstaat. Wil ook nog wel eens bij de ingredienten staan achterop het pakje.

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Heb ook gewoon brie gegeten en keek vanochtend naar de verloskundigepraktijk op sbs 6 en wat zei die vrouw aan de tel:

Nee brie eten dat mag niet :confused:

Ik dacht HUH :rolleyes: ?

Niet als het rauw is nee, maar van gepas. melk wel dacht ik.
    Haha jullie zeggen het hier ook allemaal dus t zal wel mogen maar keek wel ff verbaasd naar de tv ;)

groetjes,
    Mili

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    alle kazen mag je eten waar GEEN rauwe melk inzit...

in brie zit geen rauwe melk dus dat is geen probleem!pluis dat ik de supermarkt nagenoeg geen ;producten worden verkocht waarin rauwe melk zit verwerkt, dit ivm de salmonella bacterie.

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    ja klopt dat was ook wat mij gezegd was..haha maar keek wel ff raar vanochtend..en dacht huh is dat iets nieuws ;) ;)

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik heb het ook gezien maar vergeet niet dat die uitzending al van 2003 was....

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    owwww :oops: hahah heb heb niets gezegd :) ;)

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zat eerst ook heel raar te kijken hoor!

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) ja ik ook...echt vaag :) maar wordt wel een hoop duidelijk door het jaar van opname ;)

Deel Deze Pagina