Wat juist wél eten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Moppiepoppie, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Lieve allemaal,

Ik had een vraagje over wat juist wel goed is om te eten in de eerste weken van je zwangerschap. Is er niet iets wat juist heel goed is voor een baby (vruchtje) in ontwikkeling? Het is wel handig te weten wat je níet mag eten, maar wat is nou echt een pro?

2. Goed eten tijdens je zwangerschap betekent regelmatig spruitjes, kool, witlof en broccoli. Vanwege de anti-oxidanten en het ijzer die erin zitten. Ook noten, zaden en plantaardige olie moet je in ruime mate binnen zien te krijgen. Want dat zijn natuurlijke bronnen van vitamine E. Iedere dag wat vlees, vis of een ei is goed voor de eiwitten. En voor voldoende calcium is een halve tot driekwart liter zuivel geen overbodige luxe. Melk, karnemelk, yoghurt, vla; wat jij het lekkerst vindt. Om geen last te krijgen van verstopping, ook een bekend zwangerschapskwaaltje, is vezelrijk voedsel aan te bevelen. Dat is bijvoorbeeld fruit met schil, alles waar volkoren op staat en peulvruchten.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Gezond en gevarieerd, ook als je niet zwanger bent trouwens, ik geloof niet dat er specifiek dingen zijn wat je " moet" eten tijdens een zwangerschap, bovendien veranderen de lijstjes van wat wel en niet goed is even vaak als het weer dus ik zou gewoon verstandig eten, meer niet.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ook al ben je niet zwanger, de schrijf van 5 heeft alles wat je standaard nodig zou moeten hebben.
    Ik eet nu wel wat meer fruit en zuivelprodukten tijdens de zwangerschap zoals yoghurt met stukjes vers fruit.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zo eet ik sowieso, wel of niet zwanger ;)

Deel Deze Pagina