ik ben toch al een aantal jaartjes mama ( 6) maar mijn kinderen geven gelukkig nooit over. tot vannacht de middelste begon maar die is inmiddels weer als vanouds. de jongste alleen begon vanmorgen en probleem is: hij vraagt wel gewoon om eten maar hij geeft erna dus steeds over. wat kan ik hem het beste geven? vanmorgen heeft ie brood op maar dat was dus niets. en daarstraks een beschuit maar ook dat kwam er weer uit. drinken doet ie ook gewoon ( hele dunne ranja) maar vind het zo sneu manneke vraagt steeds om eten maar alles komt er dus uit. hij geeft niets om pap/vla of yoghurt
Zo'n luchtige cracker misschien? Met een klein beetje worst of (smeer)kaas? Dat vind ik zelf altijd goed te doen als ik buikgrieperig ben. Beterschap!
Kleine beetjes en licht verteerbaar. Mijn dochter werd toen in het ziekenhuis op een lichtverteerbaar dieet gezet, wit broodje eventueel geroosterd, ze begon zelfs met een halfje, craquotte kan ook wel of beschuitje. Bouillon als tussendoortje, geraspt appeltjes met wat rozijntjes. Als drinken thee, appelsap ging hier ook wel een beetje vooral jet af en toe een klein slokje i.p,v, in een keer de fles leeg. Beterschap voor je mannetje!
Banaan, vind ik zelf altijd wel prettig om te eten als ik verder nergens zin in heb. Is niet te zuur, niet te zoet, niet te hard etc
Ik laat ze eigenlijk altijd wel gewoon eten waar ze zin in hebben, mits het niet te machtig is. Dan nemen ze toch wat ze nodig hebben. En als het slijm is dan geen melkproducten.
Als ze hier ziek zijn en ik merk dat alles er weer uit komt, mogen ze even een halve dag ongeveer niets eten (en soms ook niet drinken) en dan weer rustig opbouwen. Meestal met een knijpfruitje of een waterijsje.
dank voor de tips. ik probeer of hij nu tot het avondeten niks neemt behalve drinken. vanavond probeer ik een banaan. avondeten eet hij normaal al slecht als het niet zijn ding is ( en dat is vanavond niet)en daarna misschien nog maar een halve beschuit ofzo.
geroosterd brood valt lichter dan normaal brood. Geen melkproducten geven daar wordt je juist misseiljker van!
Idd een hele tijd niks geven behalve wat slokjes drinken, maag moet eerst tot rust komen. Daarna voorzichtig beginnen met beschuit of roerei, dat is licht verteerbaar. Beterschap!
Ja inderdaad heeele kleine beetjes geven. Dus stel dat je kindje trek heeft in een boterham, geef hem dan één of twee hapjes. Blijft dat erin, dan een half uur later weer twee hapjes. En zo heel langzaam opbouwen. Ook met drinken. Elk kwartier één of twee slokjes. Heel naar als je kindje erom blijft vragen maar toch rustig aan blijven doen!
Oh maar geroosterd brood geeft niet lekker over. ik zou kleine beetjes water en een cracotte cracker (droog). En warm citroenwater . Dat kreeg ik in Egypte toen het niet helemaal goed ging zeg maar.
Dit inderdaad. Advies van het ziekenhuis bij het blijven overgeven: echt niets eten en drinken een paar uur/ochtend/middag. Dan beginnen met theelepeltjes water(dit is genoeg om de maag het te laten verdragen). Als dit erin blijft het drinken iets opvoeren, daarna beginnen met beschuitje met heel weinig suiker erop. Als dit er allemaal inblijft dan mag je uitbreiden met eten. Geen vet maar licht verteerbaar
Oh ja eerst beginnen met water natuurlijk. Hier mogen ze dan een klein slokje nemen en als dat goed gaat, na een kwartier weer een klein slokje. Als dat een aantal keer goed gaat, elk kwartier 2 kleine slokjes. En qua eten als het water goed gaat, geef ik dus knijpfruit of waterijs, maar net wat ze willen.
Ja klopt. De kans dat ze het binnen houden is dan groter. Vond het altijd wel een drama als een kind ging overgeven en zeker als daarna de rest van het gezin ook ging
Ik heb nu dus al de hele dag het zelfde met de oudste. Begon vanmorgen met overgeven en at daarna gewoon alsof er niets aan de hand was. Daarnet weer overgeven en nu vraagt hij weer om het avond eten Ik heb hem nu maar van die melba toastjes gegeven en een kop thee. Hier bleef ook niets binnen, hij heeft een broodje gegeten met kaas en toen alles er weer uit. Nu dus maar die droge toostjes. Drinken vind ik belangrijker dan eten.
Dit. Na het overgeven eerst een paar uur niks geven. En dan beginnen met een klein beetje drinken, echt een paar slokjes maar. De maag blijft geïrriteerd nadat het steeds eten te verwerken krijgt.