Jeetje zeg, volgens mij wordt er meer gezegd dat ze tegenwoordig gewoon tevreden is met zichzelf en zich erbij neer heeft gelegd dat niet iedereen bedeeld is met een flinke bos hout voor de deur. Dit soort teksten moet je niet eens willen analyseren. Je vind het leuk of je vind het niet leuk, maar ga een schrijver (partyrocker in dit geval) niet iets in de mond leggen wat ze nooit bedoeld heeft. Ze heeft getracht iets luchtigst te schrijven over een actueel onderwerp en ze heeft heus niet gedacht nu ga ik eens lekker spotten met die afschuwelijke ziekte.
Ik vind er ook niks aan, het leest niet lekker ik vind het niet grappig en het komt op mij over alsof je erg hard je best moet doen om "grappig" te zijn. Sorry
No problem. Maar als 5 minuten tikwerk hard mijn best doen is. Wil ik weten wat er gebeurd als ECHT mijn best doe! De ene zijn humor is die van de ander niet, maar ik zal toch wel iets goed doen...
Ik zeg ook niet dat je het bént, alleen dat het bij mij zo overkomt. Je legt net iets te veel nadruk op dat jij 'minder bedeeld' bent dan Sylvie. Ik vind dat ook veel te ver gedacht. Ik had er niet uitgehaald dat ze geen wrok meer koestert nu, VANWEGE de borstkanker, maar omdat ze nu volwassen is, in tegenstelling tot vroeger, in haar pubertijd. Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad en ze vind het afschuwelijk om als (ex-)borstkankerpatiënt gezien en behandeld te worden. Mensen denken dat ze het bij haar in de buurt niet over borsten of over kanker kunnen hebben. Doe alsjeblieft gewoon, zegt ze dan. Waarom dan hier wel die link leggen? Misschien wil zou Sylvie zelf ook wel graag willen, dat mensen haar gewoon zien als Sylvie. Met haar mooie lijf. ZONDER dat er steeds weer over de borstkanker wordt gesproken.
Volgens mij is Sylvie niet zomaar het gezicht van die Hunkemoller reclame. "Van iedere verkochte bh uit de So Pink-collectie doneert Hunkemöller 2 aan wetenschappelijk borstkankeronderzoek. wil je meer doen voor het goede doel? De setjes die Sylvie van der Vaart heeft geshowd tijdens de modeshow in Berlijn, worden vanaf 15 oktober geveild via eBay. Het geld komt ten goede aan een Duitse organisatie die vrouwen sterkt in hun zelfvertrouwen tijdens de strijd tegen kanker" Ik ben het wel met je eens hoor, dat zij als persoon niet constant geassocieerd wil en hoeft te worden met borstkanker. Maar als je het over haar borsten hebt en de Hunkemoller reclame, tja dan kun je daar niet omheen.
Best leuk geschreven als het echt binnen 5 minuten is gedaan maar er wordt teveel gefocust op haar borsten. Elke alinea gaat daarover. Ok ze wil vast niet constant gelinked worden met borstkanker maar zoveel aanda ht erop is ook niet grappig meer.
Kijk tot nu toe lees ik alleen maar commentaar wat gericht is op een kwestie van humor. Dat kan dat is ieder voor zich. Dat geplus 12 is dan weer mijn humor niet . En Aszzz, dat jij mijn schrijfstijl irritant vind kan ik ook niks aan doen. Verder is feedback altijd welkom (duhhh), maar ik heb hiertussen niks kunnen vinden waar ik wat mee kon. Nee, ik ben geen superauteur of een literair hoogstandje. Ik ben iemand die graag schrijft, er kennelijk toch feeling voor heeft, want ik verdien er toch mee en die liever luchtig is dan zwaar. Maar heee E.L. James is op die manier multimiljonair geworden. 1 tip dus. Probeer nooit te analyseren wat ik schrijf, want buiten sarcasme om hoef je er niks achter te zoeken. En nee ik probeer niet hard om grappig te zijn. Dat gaat moeilijk binnen vijf minuten typwerk en denkwerk voor wat het waard is.
Ik vind het juist grappig, omdat het zo in een caberetvoorstelling had kunnen worden voorgelezen en dan wel de hele zaal plat had gelegen. Het ligt er denk ik gewoon aan hoe je het leest. Ieder zijn humor, maar er zijn mensen die het wél grappig vinden (zoals ik).
Wat een gezeik zeg! Leuk geschreven. Maar ik ga je geen cijfer geven, of verbeterpunten.....kom op zeg! We zitten toch niet op school
Ik kreeg er een glimlach van op mijn gezicht! En dat zegt heel wat op dit moment Voor mij leest het lekker weg, en ik zie alleen de herkenbare vergelijking van het onzekere pubermeisje en de gezonde jaloezie op een prachtige vrouw. De kritiek op haar mooie man en magere gestalte is mild. Alles is met vriendelijke kwinkslagen omschreven. Ik herken hier geen bruut sarcasme of grove verwijzingen in. Leuk geschreven! Dit is wel aan mij besteed. Maar misschien ben ik de enige die zich niet gerealiseerd heeft dat Sylvie borstkanker had. Ik wist het wel, maar deze brief deed me daar niet aan denken.
Helemaal mee eens, vind het verhaal nergens over gaan maar vind het behoorlijk apart dat iedereen die het niet leuk vind, dat moet verantwoorden.
Hmm tja. Je probeert het, maar echt lachen hoef ik niet. Humor is dan wel een kwestie van smaak, maar daarnaast komt het me iets te gekunsteld over. Men heeft het of heeft het niet... of gewoon doorgaan/nog even oefenen.
Nee totaal niet grappig... Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.. En meningen mogen geuit worden toch?
Sorry, niet mijn humor. Ik denk dat ze het al zwaar genoeg heeft. Een scheiding is nooit leuk, zeker niet als er een kind in het spel is. Zou je zoiets ook schrijven als iemand op zp een topic plaatst dat de scheiding in gang is gezet? Vind het altijd zo flauw dat er grappen over gemaakt morgen worden als het om een bn-er gaat. Maar hee, mijn mening.