Brief bewijsstukken uren kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door autumn86, 24 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Oké ik moest dus een uitdraai met alle uren van de kinderopvangtoeslag.

    Uiteraard gelijk alles ingevuld en ingeleverd bij de belastingdienst met bewijs inlevering..
    Ik ben nu als de dood dat ik alles moet terugbetalen . Het kan 6 maanden duren voordat alles definitief is.
    Heb minder opvanguren vergoed gevraagd dan afgenomen + inkomen staat fors hoger.

    Iemand dit eerder gehad? En wat is nu slim, ben in staat mijn opvang uren bij de belastingdienst op 1 te zetten zodat ik alleen een nabetaling kan krijgen en nooit veel hoef terug te betalen. Dan maar even heel zuinig leven de komende 3 jaar.
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb dit eerder gehad, uiteindelijk niets terug hoeven te betalen.

    Maar ook ik vond het eng.
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Wij hebben dit al jaren en krijgen elk jaar gewoon geld terug. Ook dit jaar ligt de brief weer op de mat. Ik vind het dus niet meer eng maar vooral een stom klusje. Geen zorgen, komt goed! Overigens heb ik volgens mij meestal wel sneller dan 6 maanden de beslissing gehad hoor.
     
  4. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Als je voldoet aan de regels dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Wat maakt je dat je denkt dat je dit niet doet?
    Ik heb dit jaren geleden ook eens gehad, was er vooral zwaar geïrriteerd door omdat het best wat werk was. Nooit meer wat van gehoord.

    zou niet je uren weg doen - je kan ook altijd even bellen. Dat je geschrokken bent van de brief door alle schandalen en dat je zeker wil weten dat je geen “fouten” hebt zitten in de aanvraag.
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik moest dit vorig jaar ook allemaal aanleveren. Uit eindelijk €150 moeten terugbetalen, maar dat wist ik al I.v.m flexibele uren.
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  6. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    We voldoen aan de voorwaarden. Heb ook voor minder uren toeslag gevraagd dan we recht op hebben.

    Ik ben niet bang dat ik iets fout doe, maar meer dat de belastingdienst een rare kronkel heeft en opeens alles afwijst.
    Telefonisch konden ze niks zeggen alleen dat dit 6 maanden kan duren.
    We moeten aan KGB en KOT minimaal €2000,- terugkrijgen, met de juiste uren rond de €4000,-. Dus we betalen al een groot deel eerst volledig zelf.
     
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Hier ook al jaren aan het verantwoorden. Omdat we flexibel afnemen wisselt het per jaar tussen betalen en terugkrijgen.
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  8. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Wij nemen ook flexibel af. Vorig jaar zijn er veel extra uren bijgekomen ivm opvang onder schooltijd ipv noodopvang. Daarnaast flink wat tripjes naar het ziekenhuis. Heb altijd de uren flink laag staan.

    Fijn om te lezen dat het wel goed moet komen. Geloof het pas als we de brief hebben. Volgend jaar gelukkig minder dat we terug moeten vragen, nog maar 1 kindje bij de dagopvang.
     
  9. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wij moeten dit ook elk jaar.
    Maar eerlijk gezegd dat ik dat het kwam doordat mijn partner zijn bsn nr niet geregistreerd stond bij het kdv.

    We hebben overigens nooit naheffingen gehad. Altijd geld terug gehad.
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik doe dit ook al 12 of 13 jaar geloof ik. Is alleen zodat ze de definitieve afrekening kunnen maken. Nooit problemen gehad.
     

Deel Deze Pagina