Hallo allemaal, Ik kreeg vanmiddag ineens een brief van een gerechtsdeurwaarder! Schrok me wezeloos, alleen al bij het zien van de envelop! Nou, bij het lezen ervan, kreeg ik echt kromme tenen; Ik heb heb bijna 3 jaar geleden, op 27 december 2006!! Sab Simplex besteld bij die Apotheek in Duitsland. (zal bij sommige van jullie wel bekend zijn). Dat spul hielp bij Jayden niet, en uiteindelijk heb ik hier er nog iemand blij mee kunnen maken. Ik heb die factuur, was 11,40 op 29 december 2006 betaald. Nu staat dus in de brief van die deurwaarder dat zij nog een factuur open hebben staan van 07 februari 2007, van 30,45, daar komt dan nog de rente bij en de kosten voor de deurwaarder, alles bij elkaar 84,24 . Maar ik heb daar verder nooit meer iets besteld na die ene Sab Simplex. Dan daarbij, wij zijn in 2007 verhuisd, en hebben tot 30 juni gewoon nog post ontvangen op het vorige adres, dan zou er toch wel een aanmaning geweest moeten zijn ofzo?! Ik snap er echt geen hout van hoor! Of ik ff binnen 10 dagen wil betalen....ja toedeloe! groetjes Setje
Kan me voorstellen dat je schrikt! Wat je het beste kan doen is dit verhaal aan hen uitleggen (liefst even mailen of een briefje sturen) en vragen hoe ze erop komen dat er nog iets open staat omdat jou totaal niets bekend is. Ze moeten dan op mijn minst een bestelling van jou kunnen overhandigen, of iets waaruit blijkt dat jij nog iets besteld hebt. Kunnen ze dat niet, dan is het jammer. Iedereen kan wel facturen maken. Zou me er niet druk over maken en gewoon even zorgen dat je tijdig schriftelijk reageert.
daar zeg je me wat ja, op de brief van de deurwaarder staat niet eens een factuurnummer ofzo. Ik ga idd maar eens een mailtje sturen naar die Apotheek. Had vanmiddag al gebeld, maar de baas was er niet. Best lastig nog, ze spreken natuurlijk alleen Duits.... Mijn Duits is erg goed, maar als ik pissed off ben... groetjes Setje
Misschien een tip, wat je ook doet en aan wie, stuur in elk geval even een kopietje ter informatie aan die deurwaarder of aan de apotheek. Als ze nl. met die deurwaarder net zo communiceren als met jou (belabberd dus) kan je nog wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan... Dan zeggen zij van de apotheek misschien 'Oh ja, foutje' als je ze belt, maar als ze dat niet aan de deurwaarder doorgeven, gaat deze straks gewoon door met invorderen. En dat is niet leuk.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Want als je het niet snel zelf krijgt opgelost zou ik hulp zoeken. Wij hebben eens in een soortgelijke situatie gezeten, en zowel de deurwaarders als ook de mensen die zogenaamd nog geld kregen hielpen ons totaal niet. We belden 100 keer heen en weer... Nooit wist iemand iets en nooit had iemand iets doorgegeven... Uiteindelijk juridische hulp moeten zoeken, nou, na 1 brief van de advocaat was de zaak opgelost. Dan kan het ineens wel...
Ik zou de deurwaarder bellen en het verhaal uitleggen. Vervolgens vragen of de bestelling kan worden aangetoond, bijv. d.m.v. een bestelformulier oid. En waar zijn de aanmaningen die de apotheek heeft verzonden? Die zou ik ook opvragen. Neem direct contact op met de deurwaarder en niet met de apotheek. De apotheek heeft de vordering uit handen gegeven en de deurwaarder handelt nu deze zaak af. Dus rechtstreeks contact met hen is verstandiger.
idd ben het met mermaid eens. Hier ook regelmatig deurwaardersbrieven op oude adres gehad van oude bewoner...stond nergens geregistreerd dus sturen ze het maar naar oude adres van 6 jaar terug......ik belde dan even naar ze legde uit dat die persoon niet meer hier woonde en dat we regelmatig brieven kregen....was geen probleem kon brief verscheuren en ze gingen verder zoeken. Heb zelfs toen brief nummer 5 in de bus lag van hetzelfde bureau...toevallig! Allemaal van andere telefoonproviders (meneer sloot abbo af en betaalde dan niet...) weer gebeld en ze kenden mijn naam al...hihi heb een officiele verontschuldigingsbrief van ze gehad zelfs...vond dat wel netjes...want iedere keer zo een brief is toch wel schrikken. Zou gewoon ff informeren idd waar het over gaat en of de apotheek bewijslast heeft hiervan...en of je die mag inzien. En indien mogelijk als je rechtsbijstand hebt die ook even informeren wat je rechten zijn in zo een geval.....kan nooit kwaad toch! Misschien ff off topic..maar heb je toen online besteld en betaald? misschien zijn je gegevens wel gejat...en door iemand anders gebruikt. Laat het aflever adres checken van wat je dan besteld zou hebben...moet als het goed is overeen komen met factuur...(die jij dus nooit gehad hebt!) Je kunt bewijzen dat je post is doorgestuurd...en je kunt bewijzen dat je andere rekening betaald hebt... Hoop voor je dat alles snel goed komt! Groetjes, Miranda
Maak je maar geen zorgen, voor zo'n laag bedrag gebeurt er nix. Apotheek bellen en vragen of zij de deurwaarder bellen.
Oke, ik ga dus morgen gewoon die deurwaarder bellen. Een rechtsbijstandsverzekering hebben we ook, dus dat zou ook geen probleem zijn. Ik de sab simplex online besteld, maar de betaling heb ik pas gedaan nadat ik het binnen heb gehad, nav de factuur. Ik vind het ook vreemd, lijkt wel of ze mijn klantnr ook voor een ander hebben gebruikt ofzo. groetjes Setje
Ik zou dat niet zo makkelijk zeggen als ik jou was. Er zijn wel degelijk schuldeisers die een deurwaarder opdracht geven om ook bij zo'n laag bedrag kosten te maken. Zoals al eerder gezegd zou ik inderdaad direct contact opnemen met de deurwaarder. Dan weten zij in ieder geval ook dat het een en ander uitgezocht moet worden. Vraag waaruit dat bedrag dat je moet betalen precies bestaat (hoeveel was je verschuldigd aan de apotheek, hoeveel rente en hoeveel kosten van de deurwaarder). Als er dan uitkomt dat het toch om dat bedrag van die sab simplex (incl rente) gaat, dan kun je via je bankgegevens aantonen dat je al hebt betaald. Gaat het om een andere bestelling die jij niet hebt gedaan dan even om bewijs vragen dat jij het hebt besteld.
Het vervelende is dat het zo'n deurwaarder niks interesseert of het klopt of niet. Zij krijgen de opdracht van hun client en daar gaan ze vanuit. Ik zou dus zeker contact opnemen met die apotheek en met je rechtbijstand.
idd zoveel mogelijk bewijs laten aanvoeren. zolang hun niks kunnen aantonen dat jij dit besteld hebt hoef jij niet te betalen, ik heb ze ook een poos aan de deur gehad, maar deurwaarders zijn over het algemeen wel redelijk hoor!!
Ik zou om te beginnen alvast het bankafschrift opzoeken waar je betaling opstaat. Daar zullen ze toch wel om vragen als betalingsbewijs. Misschien dat je daarvoor je bank moet bellen, met telebankieren kun je (bij de Rabobank in elk geval) maar tot 18 maanden terug zien. Voor de rest, idd rechtsbijstand bellen en hun het lekker laten regelen. Succes!
Ik bewaar altijd alles, dus heb de originele factuur erbij gepakt, en de bankafschriften. Ik ga gewoon eerst eens die deurwaarder bellen, even kijken hoe ver ik daarmee kom. Kan daarna altijd nog die apotheek bellen, of de rechtbijstand. Maar ik vind na bijna 3 jaar pas te komen met een deurwaarder ook een beetje raar . Heb zeker nog een half jaar op dat adres gewoond, heb geen aanmaning gezien. groetjes Setje
Eerst betalen ?? .. Ze zou gek zijn als ze het eerst ging betalen, zie het dan maar weer eens terug te krijgen .. Ik zou precies het zelfde doen zoals vele hier al hebben gezegd .. Hoe komen ze er in hemels naam op om na 3 jaar nog een factuur naar je toe sturen
Even een kleine toevoeging. Ik lees hier dat je ook je rechtsbijstand kan inschakelen. De meeste rechtbijstandsverzekeringen kun je pas inschakelen bij bedragen hoger dan 200-250 euro. Daar je heb in het geval van een laag bedrag niet zoveel aan. Ik heb het ook weleens gehad. Gebeld en kopie van bankafschrift opgestuurd als bewijs en het probleem was opgelost. Ging eigenlijk heel makkelijk. BTW je zou wel gek zijn als je eerst ging betalen
Ik weet niet eens of het wel om de factuur gaat van de sab simplex, die was nl van 27 dec 2006 en een bedrag van ong 11 euro. En in de brief van de deurwaarder hebben ze het over een factuur van februari 2007 en een bedrag van ong 30 euro, waar dan nog rente en kosten bij komen. Nu je dat zo zegt, kan best wel kloppen, zal eens in de papieren kijken van de rechtbijstand. groetjes Setje
Ik was ooit in een pissige bui van plan om Essent aan te klagen . Helaas kwam ik er toen ook achter dat het bedrag te laag was. Was erg jammer moet ik zeggen ... Succes ermee!
O ik dacht dat je niks meer had en dat je dus geen bewijs had. Nee met bewijs kun je die sturen naar de deurwaarder en dan ben je er vanaf. Ik heb dat 1 keer gehad. Bewijs direct gefaxt en het was in orde. Daarna zou ik inderdaad even bellen met de apotheker,