hoi meiden zoals jullie zien ben ik bijna 28 weken zwanger ik werk 3 dagen van 8 en een half uur op een peutergroep en een naschoolse opvang daarnaast sta ik ook vaak alleen... dat kan qua kindaantal omdat het niet druk is op de groepen waar ik sta merk dat het met de week zwaarder gaat worden... kindjes die nog niet zelf op de wc kunnen zitten knoopjes dicht doen veters strikken dit belast heel erg me knieeen door me gewicht..kwam gister thuis en kon ook bijna niet meer lopen had ook hele erg kramp in me liezen.. nu volgende dag nog steeds last... ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken denk gewoon dat ik het niet meer zo lang trek het lijkt ook wel hoe zwaarder het wordt hoe harder ik me best wil doen omdat ik niet het persoon ben van kan jij het even doen. moet ik dit nu eerst met me verloskundige overleggen? heb pas over 2 weken weer een afspraak of zal ik d'r gewoon bellen? of moet ik eerst met me baas in gesprek gaan hoop dat jullie me wat tips kunnen geven
Ik zou met je baas in overleg gaan. Ik werk zelf op een kdv op een verticale groep en sta al vanaf dat ik 18 weken was niet meer op de groep. Ik kreeg zo gruwelijk last van mijn rug. Nu doe ik andere taken op kantoor en kan ik zelf mijn tijden indelen. Als het dan een dagje minder gaat werk ik niet of minder. Sta dan wel helemaal ziekgemeld bij het uwv. Dus gewoon aankaarten is niks om je voor te schamen en is ook beter voor je kindje om rustiger aan te doen als je lichaam aangeeft dat het niet meer gaat.
Ik zou ook met je baas gaan overleggen. Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten als jij. Ik werkte ook op de dagopvang en op de naschoolse opvang. Na overleg ben ik toen 2 dagen bij de naschoolse opvang gaan werken en 1 dag op de dagopvang. Omdat dit de vrijdag was en het dan erg rustig is kon mijn lichaam dat wel aan. Maar op drukke dagen zei mijn lichaam ook vaak "stop". Hopelijk kan je baas zich een beetje inleven in je situatie. Succes!
Ga overleggen met je baas. Je lichaam geeft een duidelijk signaal af. Het voelt ws. niet goed maar evt. werktijden wijzigen of andere opties zijn wel verstandig. En buiten dat is het beter het nu zelf aan te geven dan op het moment dat het helemaal niet meer lukt......
idd met je baas overleggen. ik kreeg bi en werk met kinderen, en vanaf 20 weken kon ik niet meer normaal werken. mijn baas en collega's hebben de meest belastende werkzaamheden toen opgevangen, waardoor ik uiteindelijk tot 33 weken 100% heb kunnen werken.