Ik overweeg een goede opleiding te gaan volgen tot voedingscoach of dietiste. Vraag me af welke opleiding het beste is. En is er veel werk in te vinden? Zou je beter eerst in loondienst kunnen gaan of gelijk een eigen praktijk beginnen?
Wil je je specifiek richten op gewichtsverlies of op bijvoorbeeld kinderen? Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende opleidingen te vinden.
Kinderen lijkt me ook erg leuk, maar misschien is het niet goed/slim om me meteen op 1 ding te richten. Ik heb ook geen idee of er wel veel werk in is.
Vriendin van mij is afgestudeerd diëtiste voedingsdeskundige en die heeft 2 jaar gesolliciteerd zonder succes. Daarna geprobeerd eigen praktijk van de grond te krijgen, ook geen succes. Zit wel in de randstad, misschien dat dat iets uitmaakt...
In de randstad is het nu erg moeilijk om als net afgestudeerde aan een baan te komen. Ze willen allemaal werkervaring voor meer zekerheid. Misschien een idee om een kortere cursus te doen. Dietiste duurt 4 jaar en voedingsdeskundige kun je al via een thuis studie doen. Gewichtsconsulente opleidingen zie je ook overal.
En hoe is de werkgelegenheid op dit gebied dan in bijvoorbeeld een ziekenhuis of verzorgingstehuis? Zou het er ook bij kunnen doen naast mijn andere baan.
Als je in het ziekenhuis/verzorgingshuis wilt werken, zul je echt de opleiding voeding & dietetiek moeten doen. Ze zullen daar geen voedingsconsulent oid aannemen denk ik. Verschil is dat je je alleen na deze opleiding dietist mag noemen (is beschermde titel) terwijl je je ook zonder opleiding voedinskundige/voedingscoach of wat dan ook mag noemen. Succes!
Okee! En de opleiding Voeding en Dietiek is een echte hbo opleiding heb ik al gezien. Ik ga er eens over denken. Er is zoveel wat ik leuk vind, maar ik moet wel iets kiezen waar straks ook echt werk in is.