Dit is toch een tekenbeet? Het leek eerst gewoon een muggenbult maar nu dus niet meer. Morgen maar even de dokter bellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat het gewoon met antibiotica ofzo weg? Mijn meisje is zo'n 2 weken geleden met de klas naar het strand geweest en ze zijn dus ook in de duinen geweest...
Absoluut een tekenbeet, nu de hap bellen en niet tot morgen afwachten, dan kan je al onherstelbare schade hebben in het ergste geval. Ik ken iemand die er hersenschade door opgelopen heeft en mijn ex heeft verlamd in het ziekenhuis gelegen er door.
Sinds wanneer ziet het er zo uit? Wanneer heb je hem de eerste keer gezien? Het kan een tekenbeet zijn, moet niet ... mijn oudste en ik reageren namelijk ook precies zo op muggenbeten.
ziet er inderdaad uit als een tekenbeet, zou morgen naar huisarts gaan meestal krijg je dan een antibioticakuur.
Als t tekenbeet is en er zit zo'n ring omheen dan zou ik echt nu de HAP bellen; dat is niet goed hoor...
Met die rode kring lijkt het er wel op! Gelijk de hap bellen zodat ze gelijk met antibiotica kan starten.
Oei, lijkt er wel verdomd veel op ja! En dan van een besmette teek, gezien de kring. Morgen DIRECT naar de HA hoor!!
Het zou inderdaad best een tekenbeet kunnen zijn. Ik zou eerlijk gezegd naar de huisartsenpost gaan en niet tot morgen wachten. Hoe eerder er met antibiotica gestart kan worden, hoe beter!
Naar mijn mening is dat echt een tekenbeet, lijkt er verdomd veel op!! Gelijk bellen en niet wachten..
Dit lijkt duidelijk een tekenbeet! Mocht je de teek nog ergens vinden (het kan zijn dat hij uit zichzelf heeft los gelaten en bijv. op de grond is gevallen) kun je hem, volgens mij gratis, op sturen naar het Lyme-instituut en laten testen op bacterieen die bijvoorbeeld de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken. (Dit heb ik zelf gehad en ben er een beetje panisch voor geworden! Vandaar dat ik deze tip aan iedereen geef die ik over teken hoor! hihihi) Succes en ik hoop dat er vanavond nog antibiotica voorgeschreven kan worden, al is het uit voorzorg.
wilde al zeggen. mn dochter reageert heel heftig als ze door een mug is gestoken maar dat ziet er niet zo uit goed dat je de HAP belt! al is t maar uit voorzorg een kuurtje. dan heb je er wel alles aan gedaan om ernstiger te voorkomen laat je t nog weten hoe t afgelopen is??