brief ontleden hellup

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jetski, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Hello all,
    wie kan mij helpen deze brief te ontleden? Dat het niet best is heb ik begrepen toen de dokter mijn vriend belde, maar wordt er zelf niet veel wijzer van.
    Ik ga even overschakelen naar mn laptop en zal ik mijn/ons verhaal even neerzetten.

Bijgevoegde bestanden:

2. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo, dit typt sneller.
    Vorig jaar februari mijn koperspiraal laten verwijderen, maand 1 gelijk zwanger. Helaas is dit met 5,5 week gestopt met groeien.
    Na deze miskraam, inmiddels een jaar geleden helaas niet meer zwanger geraakt.
    Paar weken geleden naar de dokter geweest en ons 'verhaal' verteld.
    Omdat ik voor de miskraam de klok gelijk kon zetten op mijn ongesteldheid en na de miskraam leek mijn cyclus van slag, (50-34-31-33-29-29-29-32-41-31-30) dus ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen.
    Ondanks dat ze normaal iemand nog een half jaar naar huis sturen wilde ze toch wel wat testjes laten doen. Bij mij bloedtest om te kijken of ik antistoffen voor chlamydia had en dat mijn vriend ook even zijn dokter moest bellen. Dinsdag werd mijn vriend gebeld door zijn dokter..het was niet best. En hij moet nogmaals de test laten doen. Maar hoe slecht is slecht?
    Gisteren nieuwe verwijsbrief voor hem opgehaald en een kopie van de uitslag. Wordt helaas zelf niet veel wijzer hiervan, kan iemand helpen deze brief ontleden?

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Hee Jetski,

Kan jij een duidelijkere foto maken? Ik begrijp dat ze de bewegelijkheid en dergelijk niet kunnen bepalen, vaak is dat inderdaad geen goed teken omdat er dan niet genoeg zwemmers zijn om te bepalen. Dit kan een moment opname zijn, bijvoorbeeld omdat jullie te kort daarvoor gemeenschap hebben gehad, of omdat hij ziek is geweest.

Als je een duidelijkere foto hebt kan ik beter met je mee kijken, want kan deze niet uit vergrote

4. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    #4 Jetski, 23 apr 2015
    Laatst bewerkt: 23 apr 2015
    Als het goed is moet hij het zo beter doen

Bijgevoegde bestanden:

5. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    #5 Jetski, 23 apr 2015
    Bedankt voor je reactie parelbloesem.
    Naar wat ik me kan herinneren is hij afgelopen maanden niet ziek geweest en hebben we 3 dagen daarvoor voor het laatst gemeenschap gehad.
    Wat ik me dan af vraag, als je eens een slechte uitslag hebt, kan deze dan ooit perfect zijn? Of zal het dan gaan in uitslagen als: Minder slecht.
    Zal de uitslag even uittypen:
    Semenanalyse/Fertiliteit
    Volume 2.7
    pH 7,9
    viscositeit H7,94
    concentratie <0,2 x 10^6/ml enkele bewegende en niet bewegende spermacellen te zien.
    leucocyten <1
    agglomeratie neg
    opmerking semen: enkele slijmdraden

Motiliteit:
    Niet te bepalen

vcm en semenconclusie
    vcm niet te bepalen
    semen conclusie: Extreme oligozospermie, motiliteit niet te beoordelen

6. Parelbloesem

Hij heeft minder dan 20 miljoen zwemmers per milliliter je hebt minimaal die 20 miljoen nodig om spontaan zwanger te raken. Maar zoals ik net al aangaf. Dit is echt een moment opname! Kan zijn dat als ze weer testen wat ze altijd doen 3 maanden na deze uitslag. Dan kan het gewoon goed zijn.

7. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    tnx, afwachten dus.. hopen dat een volgend onderzoek beter is.

8. Parelbloesem

Rookt en of drinkt hij trouwens

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Er staat in de brief dat er sprake is van extreme oligozoöspermie, helaas betekend dit dat er minder dan 5 en meer dan 1 miljoen zwemmers hebben aangetroffen.

En eerlijk, ja dat is een zeer slechte uitkomst..
    Sterkte.

10. Parelbloesem

Oh dat is nog minder dan mij toen verteld is.

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Voordat jij en je man zichzelf helemaal suf gaan zitten zorgen maken, raad ik jullie aan om nog eens met desbetreffende arts te bellen of een afspraak te maken (of te wachten op de afspraak met naar verwezen arts, zodat jullie nog een keer goede informatie kunnen krijgen en vragen kunnen stellen, want kan me voorstellen dat op het moment van de uitslag dat niet het eerste is wat in je opkomt. Verder weet ik er iig te weinig van om je te helpen.
    Iig veel sterkte want zorgen maken doe je je vast toch.

12. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Wij hebben afgelopen dinsdag ook de uitslag gekregen bij mij was alles goed maar bij mijn man was het slecht .
    Hij had 900.000 zwemmertjes .
    Dus de natuurlijk manier gaat het dus niet worden.
    Echter willen ze over 10 weken weer een test doen omdat hij net die week van productie een antibiotica kuur heeft gehad en dit dus heel slecht voor de zwemmers zou zijn.
    Wij moeten dus half juni weer in leveren en hebben begin juli weer een afspraak.
    Hier werd ons vertelt dat een gezonde man 50 miljoen zouden hebben en voor een IUI behandeling heb je er 15 miljoen nodig.
    Daarnaast mijn man rookte erg veel en is er van de een op de andere dag gestopt daarbij is hij vitamines aan het slikken dit zou allemaal helpen voor een hoger aantal.
    Ik hoop dat het ook werkt .

13. 22baco

22baco Lid

6 apr 2015
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad ook nog een keer contact opnemen met de arts, want hij/zij kan dit toch het beste uitleggen!

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    In de brief staat dat er minder dan 200.000 zaadjes zijn gevonden. Een precies aantal haal ik niet uit de brief.

20 miljoen per mililiter is normaal, per zaadlozing dus idd ongeveer 50 miljoen.

Ze gaan nooit uit van één meting. Het kan erg wisselen bij sommige mannen. Wij hebben drie IUI pogingen gehad met 1 miljoen, iets onder de 1 miljoen en 500.000 zwemmers. Wij moesten toen over naar IVF/ICSI maar dat ging niet door omdat ik spontaan zwanger bleek en ben nu voor de tweede keer spontaan zwanger. Dat je minimaal 20 miljoen nodig hebt voor een spontane bevruchting is dus niet waar. Je kans is alleen een stuk kleiner en afwachten is dan niet aan te raden.

Je bent zwanger geweest, het is bij jullie al een keer spontaan gelukt. Dus het is niet zo dat er helemaal geen zaadcellen worden aangemaakt door je vriend. Bij mijn vriend hebben ze nog gezocht naar de oorzaak, helaas was die bij hem niet te verhelpen. Maar bijvoorbeeld een spatader kan ook de spermaproductie verminderen en dat kan geloof ik wel verholpen worden.

15. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Wat ik eruit begrijp zijn er minder dan 200.000 zaadcellen gevonden. En wat er gevonden is zat niet veel bewegende of goed bewegende bij.
    Het kan van keer tot keer verschillen. Als je vriend rookt en drinkt, dan kan stoppen daarmee heel veel verschil maken. Het duurt echter wel 3 maanden voordat je echt resultaten zal zien. Ook zijn vitamine C en zink erg belangrijk voor de kwaliteit van het sperma. Losse onderbroeken, geen warme baden, sauna of stoelverwarming in de auto. Verder gezond eten en regelmatig sporten.

16. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    #16 Nassira, 23 apr 2015
    Kijk ook even of wel alles in het potje is terecht gekomen. Dat had ik ook bij mijn man maar toen waren het er 14 miljoen

0,2 oftewel een concentratie van 200.000 cellen is met alle eerlijkheid is wel heel erg slecht.

17. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Tnx voor al jullie reacties. Vanmiddag bij mijn huisarts geweest voor uitslag van bloedonderzoek, geen antistoffen voor chlamydia gelukkig. Ook hem de uitslag laten zien en hij was erg eerlijk,
    waardeer ik wel.
    Het is erg erg slecht, volgens hem is de kans op een natuurlijke zwangerschap bijna nihil. En daar zal dat wijntje in het weekend weinig aan veranderen helaas.
    Heb doorverwijzing van hem gehad, dus er gaat een nieuwe wereld voor ons open. Viel even rauw op m'n dak.
    Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, het is eerder gelukt, wie weet hebben we nog een keer een lucky shot.
    Een nieuwe weg om te bewandelen..

18. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Een vriendin van mij dr man heeft ook slecht zaad. NIHIL kans op zwangerschap volgens de artsen. De eerste hebben ze 56 rondes over gedaan, de tweede 17 rondes en de derde na 11 rondes.....en nog steeds zeggen de artsen nihil kans op zwangerschap....

Deel Deze Pagina