@Bluesky: Ik begrijp wat je bedoeld. Er zijn echt situaties waarin een melding nodig is. Wij zijn ons juist van geen kwaad bewust. Daarom vinden wij het zo vreemd, en kwetsend. Ik zou kunnen gaan bellen, maar als de melder heeft aangegeven dat hij/zij anoniem wil blijven dan komen we nog niet verder. We wachten donderdag af. Vol spanning natuurlijk, dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Bedankt allemaal voor de lieve en opbeurende reacties. Ik houd jullie zeker op de hoogte!
Tjeetje, ik zou me ook rot schrikken. Ik denk dat er dan een heleboel emoties naar boven komen. Als alles goed is zou ik me proberen me niet te druk te maken. Maar wel donderdag je emoties uiten! Heel veel succes! Laat je even weten hoe het gegaan is?
Ach meid, dat is schrikken! Verschrikkelijk dat iemand jullie zoiets zou willen aandoen. Hebben jullie enig idee wie het zou kunnen zijn? Ruzie met buren, familie o.i.d.? Probeer je idd niet té veel zorgen te maken, ze kunnen en zullen niet zomaar je kindje weghalen. Ze zullen echt snel wel doorhebben dat er niks aan de hand is. Sterkte met afwachten, hoe laat komen ze donderdag?
ze halen echt niet zomaar je kind bij je weg hoor... er mag wel heel wat aan de hand zijn voordat zoiets gebeurd... helaas mogen zelfs ouders die hun kind hebben mishandeld of misbruikt of andere verschrikkelijke dingen hun kinderen nog opzoeken zelfs!!! ik zou me niet zo'n zorgen maken als er niks aan de hand is in jullie gezin... soms doen ze ook een melding als bv je huishouding niet zo fris is... hoeft niet persee iets te maken te hebben met mishandelingen of dergelijke dingen... succes donderdag meid...
jeetje wat erg zeg, ik zou in huilen uitbarsten, dat mensen alert zijn vind ik heel goed maar om dit te gebruiken als pesterij? daarmee maak je een systeem wat al aan alle kanten wankelt nog krakkemikkiger. succes donderdag en wat de anderen ook al zeggen, ze komen na dat ene gesprek waarschijnlijk nooit weer als er niks aan de hand is zoals je zegt, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Nou, ik heb toch even snel gebeld daarstraks naar het AMK. De melding was anoniem, maar ik had wel wat details van de melding zelf gekregen. Daar stonden een aantal dingen in die alleen een familie lid kon weten. We zijn toen iedereen gaan bellen, iedereen reageerde stomverbaasd dat er een melding gedaan was, zij konden zich dat niet voorstellen. Totdat we mijn schoonzus belden, zij bleek de melding gedaan te hebben. Nou, mijn man is woedend! Hij snapt niet dat ze niet eerst naar ons is gekomen, en ook waar ze zich mee bemoeid! Ze heeft onze meid nog maar weinig gezien (en als het aan mijn man ligt helemaal niet meer), en staat te ver van ons af om een oordeel te kunnen vellen over wat er allemaal speelt en wat wij wel of niet doen. Ik ga nu in ieder geval het gesprek aanstaande donderdag veel rustiger in, nu ik weet waar alles vandaan komt. Mijn ouder zullen er ook bijzijn voor morele steun.
Nou van je familie moet je het hebben , moet eerlijk zijn dat als ik wist dat er niets faalde aan de manier waarop ik mijn kind behandelde dan had ik mevrouw even op gaan zoeken en dat meen ik echt :x En waarom inderdaad niet eerst naar jullie toekomen , vind dit zo laf ...
OMG van je familie moet je het hebben Zei ze ook waarom ze gelijk een meldig had gemaakt en niet eerst met jullie had gepraat ?
Nou idd, ik zou echt haar persoonlijk opzoeken en dr even haar fijn uit willen leggen dat ik hier niet van gediend ben .. :x Maf wijf !
Ze zei dat wij toch niet zouden luisteren naar haar, het ene oor in het andere oor uit. Nou sorry hoor, maar als iemand naar mij toekomt en zegt 'ik maak me zorgen om je kindje omdat...' dan luister ik echt wel! Ik heb de wijsheid niet in pacht en als iemand iets opvalt dat niet goed gaat dan luister ik zeer zeker. Maar mijn schoonmoeder (ze vond het zelf ook geen stijl) komt dadelijk even langs, zij heeft mijn schoonzus gesproken en komt alles even rustig met ons doorspreken.
@TS waar ging het over dan? wil je dat kwijt? en sterkte natuurlijk voor donderdag quote mora ze halen echt niet zomaar je kind bij je weg hoor... er mag wel heel wat aan de hand zijn voordat zoiets gebeurd... helaas mogen zelfs ouders die hun kind hebben mishandeld of misbruikt of andere verschrikkelijke dingen hun kinderen nog opzoeken zelfs!!! Dat mag je echt niet zeggen, deze zin met `helaas`. Kinderen blijven bijna altijd loyaal aan hun ouders, ook al is er nog zoveel gebeurd. mijn ervaring is dat kinderen het verschrikkelijk vinden dat ze bij hun ouders worden weggehaald, ook al is dat beter voor hen (in onze ogen). Er worden bezoek afspraken geregeld met de ouders. Ik hoop nooit dat een van ons hier op zzp dat overkomt.
OMG, van je schoonfamilie moet je het maar hebben! Ook ik was even bij haar langs gegaan. En ze zou niet meer langs hoeven te komen. Zou er helemaal klaar mee zijn. Wat een raar w*f zeg!
Sodeknetter, is het echt een zus van je man of aangetrouwd? Sterkte ermee, ik zou hier vreselijk mee zitten...
Jemig zeg... Gelukkig weet je nu wel waar het vandaan komt. Ik denk dat je je nergens zorgen om hoeft te maken... Even voor de rest; het AMK prikt echt wel door toneelstukjes heen. Maar slonsige kindertjes zijn geen reden genoeg om iets te ondernemen hoor. Ik heb al zoveel gezinnen gezien die door de molen gaan en daarna niet eens begeleiding krijgen... Ken zelfs een verhaal van een hond dat in huis poepte!
Waarom maakte zij zich zorgen over dan? Zal een reden voor geweest zijn toch? of hebben jullie ruzie met haar dat ze jullie aan het pesten is?
Wat een verhaal! En wat vreemd van je schoonzus om zomaar een melding te maken. Jullie zullen vast al geen goede band met haar gehad hebben, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze het gedaan heeft.
maak je geen zorgen... Ik kreeg deze brieven ook alleen niet bij hun alleen... ze gaan buurdonderzoeken/ondervragingen dien huisarts gegevens etc... in dit geval deed mijn ex en moeder het dus ik zou zeggen.. denk echt dichter bij jou.....ik stond ook versteld dat mijn moeder dit deed..
ik weet et denk ik wel... jaloerzie.... tegen haar op zien.. TS je bent er trouwens dus uit wie het gedaan heeft!! dikke virituele kknuffel