Brief ontvangen van AMK

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyDaisy, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    wat een takketeef zeg! so die zou zich voortaan een pruik aan kunnen gaan meten want die plukte ik kaal als n kip! je familie nog wel! niet dat ze eerst naar je toe komt om te praten en als dat niet baat kan je altijd nog AMK bellen... enne Guppie als AMK zo geweldig was en door toneelstukjes heen zou prikken zouden ze niet zovaak in het nieuws komen met grove fouten die er gemaakt worden he ;)

2. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Van je familie moet je het hebben ja pff..
    Maar misschien was het in haar ogen heel erg slecht wat er is gebeurd,ze heeft hier niet geschreven waar het over ging..

Alhoewel dit echt niet goed te praten is,ik had naar haar toe gegaan , en om uitleg gevraagd

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

We dachten dat we een goede band hadden... tja, dat is voorlopig niet meer het geval natuurlijk.

Mijn schoonmoeder is net weg.
    We hebben rustig gepraat over de melding en waarom deze gedaan is.
    Mijn schoonmoeder keurt de melding niet goed, maar ze begrijpt wel waarom mijn schoonzus zich zorgen maakt.
    Zoals het aan haar is uitgelegd gaat het er vooral om dat wij (de ouders) hulp krijgen.

We hebben grote financiële problemen, we zijn daarom ook bezig om onder bewind te gaan.
    Ik heb een depressie en de medicijnen werken niet, ook daar ga ik mee aan de slag.
    En er zijn nog wat andere dingen die spelen.

Maar we gaan donderdag rustig het gesprek in en we zien wel wat eruit komt.
    Ik zal best hulp accepteren, maar alleen op financieel gebied.
    Aan de manier waarop wij ons kind opvoeden is niets aan te merken.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, dan is het misschien goed bedoeld, maar zeker een slechte actie om dit zonder eerst met jullie te bespreken zomaar achter jullie rug om te doen!!

Sterkte met de financiele en psychische situatie!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    AMK is nooit in het nieuws geweest, dat is jeugdzorg.

Ik werk op een basisschool. Als over één van onze leerlingen een melding binnenkomt, belt het amk altijd eerst naar ons. Ze vragen dan na of er ook bij ons signalen binnenkomen of zorgen zijn.
    Dit kan natuurlijk alleen als het kind al op school zit en de melder ook kan vertellen waar. Volgens mij wordt als dat mogelijk is ook contact opgenomen met de huisarts.
    Als het dus even mogelijk is, komt het amk niet 'zomaar' na 1 melding langs. In het geval van ts was navraag doen niet mogelijk, omdat haar kindje te jong is om op een psz of op school te zitten.
    En als er ècht wat aan de hand is, kunnen ze natuurlijk niet een paar jaar afwachten tot het kind wèl op school zit en ze navraag kunnen doen. Prima dus dat ze het even nagaan.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je schrok van de brief en nu boos bent op je schoonzus! Fijn dat je schoonmoeder met jullie beiden praat om het op te helderen. Succes donderdag!

6. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Hoi TS,

Zo te horen zijn er wel problemen bij jullie, maar zijn jullie zelf hard bezig deze op te lossen. In dat geval zal het AMK niets ondernemen....jullie doen al wat nodig is.

Mijn advies; Hoor het verhaal aan en schiet niet gelijk boos in de verdediging. Geef nadien je eigen visie. Geef informanten op die jullie verhaal kunnen beamen en waar het AMK contact mee op kan nemen (niet alleen familie, maar ook bewindvoering, evt. GGZ (als je daar bent voor je medicijnen), huisarts etc.

Wees in ieder geval eerlijk en open enne 'don't shoot de messenger'... de amk werker is ook alleen maar boodschapper en komt zijn/haar werk doen....

Sterkte!

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja misschien mag ik dat zo niet zeggen maar dat is vanuit mijn eigen gevoel geschreven... verschrikkelijk dat een ouder die zijn kind zoiets aandoet het kind daarna nog mag blijven zien... snap ook wel dat het voor het kind erg is om zn ouder kwijt te raken maar dat is dan voor zn eigen bestwil en later als ze oud genoeg zijn zullen ze er blij om zijn...

8. babs81

babs81 Niet meer actief

bij mij was de amk heel rechtvaardig oke, financiele problemen.. kindje heeft liefde nodig, en al krijgt het blikgroente... niet iedereen heeft het goed
    bewindvoerder is al inzicht die jullie hebben, en de hulp\

psychisch... je hebt medicijnen etc.. (had ik ook door schulden)je doet er wat aan.. goed van je..

... ik stapte om de weekend.. en ze was trots.. omdat ik ontspanning zocht;)

kop op meid.... je mag me prive-berichten ls je nog vragen hebt

xx

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat je schoonzus zich zorgen maakt snap ik op zich wel, zou ik ook doen als familie zulke problemen heeft. Maar nooit dat ik zomaar een melding bij het AMK zou doen! Eerst maar even met elkaar praten en kijken of ik ergens kan helpen. En zo te lezen hebben jullie al hulp, dus ik snap werkelijk niet waarom je schoonzus een melding heeft gedaan.... Succes donderdag!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    AMK laat idd niet zoveel liggen hoor.
    Ik werk ook met ze vanuit het onderwijs.
    Het is gewoon lastig om te bepalen wanneer de ontwikkeling van een kind in het geding komt. Iemand met een mooi huis en een fijn leven kan dat zo makkelijk invullen voor een ander, maar ouders die wat meer moeten ploeteren kunnen net zo waardevol voor hun kind zijn. Dan lijkt het kind wellicht wat verwaarloosd, maar verwaarlozing heeft natuurlijk een andere definitie.
    Anyway, ik vind het AMK altijd zeer kundig en adequaat.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou ontzettend kwaad zijn als mijn familie me zoiets zou flikken... en al helemaal als diegene niet vaak bij je komt maar wel weet te vertellen dat het niet goed gaat.. dan nog had ze eerst naar jullie moeten komen en als ze er zo erg mee zat dan vraag je toch of diegene hulp nodig heeft en dan help je waar je kunt!!

ik zou ervoor zorgen dat je donderdag bij het gesprek eerst alles aanhoort, niet de beller negatief benoemen maar wel zeggen dat je het teleurstellend vindt dat er dan niet even naar jou toegekomen wordt ipv een melding te maken.. ook erbij vermelden dat zij sporadisch contact heeft en het dus van derden moet meekrijgen wat er aan de hand is... en verder rustig blijven he... jeetje ik zou echt pissed off zijn!!! sterkte ermee meid..

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mora ik denk dat dat irrelevant is voor het AMK. Vaak komen meldingen ook van buurvrouwen, scholen, peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. "mogen" zij dat dan ook niet doen?
    Ik zou die teleurstelling gewoon voor me houden en gewoon meewerken met het gesprek.
    Hoe rot het ook is, maar als het AMK vindt dat er iets moet gebeuren in je gezin dan is het niet handig om daar niet aan mee te werken...

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wel fijn dat je schoonmoeder met jullie erover heeft gepraat, dat je schoonzusje zich zorgen maakt snap ik wel, en ook wel een beetje dat ze niets tegen jullie heeft gezecht.
    uit ervaring weet ik datt als iemand depresief is, snel uit hun slof kunnen schieten of alles als een aanval zien (vader zwaar depresief geweest en dacht dat wij allemaal tegen hem waren= als kind niet leuk en best eng)

gelukkig weet je nu waar het over gaat en kan je donderdag er rustig over praten, misscien hebben ze wel tips betreft de financien.

sterkte

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zeg ook niet dat iemand geen melding mag doen.. maar van je familie zou je toch anders verwachten! en waarom mag je niet tonen dat je teleurgesteld bent in wat je familie heeft gedaan? een toneelspel heeft ook geen zin.. je bent wie je bent en daar prikken ze zo doorheen... als hun vinden dat het gezin hulp nodig heeft zal je wel moeten meewerken ja anders ben je nog verder van huis... maar dat hebben ze dan te danken aan hun oh zo fijne schoonzus die niet eerste de moeite heeft genomen zelf verhaal te halen en/of hulp aan te bieden... vind dat echt schandalig... komt meer over als je bemoeien met dingen die je eigenlijk niet van het binnenste kent... dat bedoel ik ermee te zeggen...

verder vind ik het erg fijn dat zoiets bestaat en bij sommige gezinnen is er echt wat aan de hand en dan is het heel fijn dat een buurvrouw, instantie of familie aan de bel trekt...

ken natuurlijk ook niet het leven van dit gezin maar ik hoop dat het vals alarm is en dat na het gesprek alles voorbij is en zij verder kan met de dingen op te lossen samen als een gezin!

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    jeetje wat lullig om meteen het AMK in te schakelen maar ze zal het vast ook wel heel moeilijk hebben gevonden om het daar met jullie over te hebben.
    Een kennis van mij werkt bij het AMK en wat ik hoor is dat ze alles heel netjes afhandelen. Ook mijn ervaring op school is goed. Ze zijn best voorzichtig en hebben niet meteen op voorhand al conclusies klaarliggen.

Vervelend voor je dat jullie in de financiële problemen zitten. Ik hoop dat jullie snel tot de wsnp worden toegelaten! Dat geeft heel veel meer rust. Misschien helpt dit zelfs wel om eerder te worden toegelaten of bij twijfel.
    Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten en heb eerlijk gezegd in die tijd ook minder aandacht aan bijv het huishouden gegeven. Ik heb mijn schone lei gekregen gelukkig en hopelijk komt dit jullie ook toe!
    Maar toelating tot de wsnp zal je iig veel meer ademruimte geven.
    Sterkte met het gesprek morgen, het zit vast wel goed.
    Laat je nog even weten hoe het ging?

16. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wat ik nu zo apart vind is dat TS depri is en financiele probs heeft
    Er zijn wel meer dingetjes natuurlijk want een leven heeft veel meer aspecten,maar als dat de hoofdlijnen zijn voor een melding vind ik het wel erg afschuwelijk!

Want depri zijn misschien om de financien kan ik me erg goed voorstellen,en het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn...

Want dit is nou het probleem:
    Nadat er een melding is gedaan en er is een gesprekje geweest tussen de ouders en het AMK op dat moment lijkt het goed te zijn dan zullen ze je nog een hele tijd in de gaten houden
    Via school via dag opvang enz enz
    Hoezo lopen op eier schalen...

Want je kan een slechte dag hebben en je kind is irritant je verheft je stem een momentje
    De lerares ziet dat en maakt er een hele drama van
    Je hebt het dan over meningen van mensen,de ene kan denken ohh kindje is even teveel voor mama de andere kan bijv. denken dat je altijd zo bent tegen je kindje

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Alles is al gezegd eigenlijk,

Toch wil ik jullie sterkte wensen! Een melding bij het AMK doen, zet iemands leven op zijn kop! (heb zelf 2 keer melding moeten doen, maar dat was na zeer zorgvuldig onderzoek en gesprekken) Zoiets doe je niet omdat je denkt dat mensen niet naar je luisteren, en ik vind dat je dat zeker niet flikt bij familie!

Ik vind dat je heel sterk overkomt, en denk dat jullie al op het goede pad zitten wat hulp betreft.

succes donderdag met het gesprek, hoop dat het allemaal met een sisser afloopt..

liefs Lau

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ohh wat naar zeg :( Snap niet dat ze niet eerst naar jullie toe is gekomen, het zal vast moeilijk voor haar geweest zijn, maar als het haar gaat om het welzijn van jullie kind, dan kan ze daar best overheen stappen en de confrontatie met jullie aangaan.
    Maar direct het AMK inschakelen? Nee.. veel te weinig mensen weten wat zo'n melding precies inhoud, die blijft nog erg lang boven je hoofd hangen, en kan invloed hebben op heel wat andere situaties :(

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik hoop toch niet dat mijn beroepsgroep echt zó onderschat wordt dat mensen denken dat wij "een drama" maken als we zien dat een moeder een keer haar stem verheft tegen een kind. Sorry hoor, maar zo werkt het dus echt niet.

Voordat een school een melding doet is er al veel meer aan de hand, hebben we langere tijd diverse signalen gekregen en zijn er al VELE gesprekken met de betreffende ouders geweest. Voor onze school (en vele andere!) geldt overigens dat wij altijd aan ouders vertellen dat we melding doen bij AMK.

20. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Je leest niet het hele verhaal
    Jullie zijn mensen met eigen normen en waarden om dan zoveel "macht" te hebben,zonder dat jullie specifiek zijn opgeleid om zulke problemen op te sporen is best eng...

Daarom als ik ga scheeuwen naar mijn kleine omdat hij al de hele dag jengelt kan de ene denken "Ohh kindje is vervelend" en de ander denk bijv. "nou die moeder heeft geen controle over haar emoties,die zal dat altijd wel doen"

Snap je wat ik bedoel?

Deel Deze Pagina