succes vandaag!!! Ik zou het erg min vinden als mijn schoonzus dit zou doen... zou ook meteen het contact verbreken.. kom dan naar mij toe...
kan me voorstellen dat je ervan schrikt. het is ook goed dat ze overde vloer komen, kunnen ze gelijk zien dat er helemaal niks aan de hand is. Ik hoop dat je erachter kan komen wie de melding gedaan heeft dan kun je die persoon erop aan spreken, want het gaat nergens over als er een melding wrd gedaan als er niks aan de hand is. Een vriendin van me heeft ook eens een brief van ze gehad. Dat ging ook nergens over en daar kwamen ze ook achter. Heel goed dat ze dan even gaan kijken, maar belachelijk dat er mensen zijn die valse medingen maken. Dan is er minder tijd voor de echte meldingen! ik vind ook dat valse medlingen bestraft zouden moeten worden. ik las dat er een buurvrouw was die een keer een melding had gedaan omdat ze ruzie met elkaar hadden? Zo'n buurvrouw moet gestraft worden, het gaat nergens over dat het amk langs komt omdat ze denken dat er een kind mishandeld word en blijkt da de buurvrouw gewoon boos was en het daarom doet.
Nou allemaal, Het is me reuze meegevallen, het gesprek. Het was een aardige dame, die ons eerst op ons gemak stelde m.b.t. wat zij precies kwam doen, en wat de melding precies inhield. We hebben rustig kunnen praten met haar, en wat betreft de kleine is er geen enkele reden tot zorgen. Wat zij zal gaan doen is kijken wat zij voor ons kan betekenen op andere vlakken. We hadden zelf al dingen in werking gezet, en dat was ook goed van ons. Ze zal een en ander intern gaan bespreken, en volgende week horen we weer van haar over wat zij voor ons kan betekenen. Al met al een pak van mijn hart! Ik hoop dat ik vanavond weer een beetje zal kunnen slapen.
gelukkig dat het is meegevallen en dat zij jullie heeft kunnen geruststellen.. hoe gaat het nu verder met je schoonzusje??
Over mijn schoonzus: dat laten we even zo. We zijn gewoon nog te kwaad, en vooral gekwetst om te vergeven. We gaan eerst proberen te vergeten, vergeven dat zal nog op zich laten wachten.
Fijn dat het zo is meegevallen Daisy! Het zijn ook echt niet altijd onmensen bij dergelijke instellingen. Bij het AMK gaat het om zorgmeldingen en in mijn optiek was er wel degelijk sprake van zorg. Zo te lezen hebben jullie behoorlijk wat op jullie bordje en het zou niet vreemd zijn als dat soms overweldigend is. Dat is menselijk. Ik lees ook dat jullie bezig zijn om alles weer onder controle te krijgen en dat is bewonderenswaardig. Ik hoop dat jullie deze positiviteit kunnen vasthouden dan komt het vast goed!!
Fijn dat het gesprek mee is gevallen LadyDaisy. Ik ben benieuwd of ze iets voor jullie kunnen betekenen. Houd er rekening mee dat ze misschien nog 'vinger aan de pols houden' en dus over een maand of wat nog eens vragen hoe het nu gaat. Probeer dat niet te zien als bemoeizucht, maar als zorg voor jullie kindje en gezin. Ik begrijp helemaal dat je nu even niet met je schoonzus door één deur kunt. Hoe oprecht haar zorg ook is, ze had dit (desnoods via echtgenoot of schoonmoeder ofzo!) gewoon met jullie moeten bespreken!
Nou ik zie geen goede bedoelingen van haar! Ze kan best even komen praten. jammer dat er geen ander AMK bestaat. Algemeen meldpunt voor K*twijven.. Sorry, die moest ik ff plaatsen. Meid wat voor een problemen ook, jullie komen er echt wel uit. En mensen die denken dat hun stoep zo mooi blinkt moeten maar eens wat harder vegen.. want meis, dat is bijna bij niemand het geval. Alleen zien we niet altijd alles!
gelukkig is het allemaal meegevallen. Hopenlijk kunnen ze op de juiste manier iets voor jullie betekenen.
moet er stiekem wel even mee lachen ..... vind jou echt een kanjer dat je er zelfs over denkt om nog met haar door een deur te kunnen zou haar echt flink aanpakken zo niet erger ben blij dat je gesprekje goed is gegaan en mee is gevallen ....
Sorry hoor maar als medewerker van een school (lerares, pedagogisch medewerker, overblijfjuf enz) heb je echt niet zoveel macht als jij denkt... Want als gewone huis- tuin- en keukenmoeder mag jij zomaar een melding maken, maar omdat wij ahw een zorginstelling zijn moeten wij dat extra zorgvuldig uitzoeken (gesprekken met het kind, de ouders, andere zorgverleners )enz. voor we uberhaupt een melding kunnen maken. Een melding van een school is dan vaak ook echt een terechte melding.
fijn dat het gesprek zo is meegevallen, en fijn dat ze gaat kijken of ze jullie verder kan helpen, een steun in je rug is met dit soort dingen altijd heel fijn.
Fijn te lezen dat het is meegevallen. Ik kan me echt goed voorstellen dat het je heel hoog zat! Slaap lekker vanavond!