brief over cryo's umc

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eefke, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefke

eefke Lid

14 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier dames die IVF doen bij het UMC?
    Ik vroeg me af hoe lang het duurt totdat je de brief met info mbt hoeveel cryo's er zijn, kunt verwachten?

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik zit in het IVF traject bij het UMC Utrecht en wij hadden een week na de terugplaatsing de brief binnen...

3. eefke

eefke Lid

14 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de snelle reactie! Dan zal het niet lang meer duren!

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hier met 1.5 week ofzo.

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He dames aangezien jullie ook in het UMC lopen even een vraag. Zal uit ander topic mijn geschiedenis even plakken als achtergrond:

Sinds mei lopen we in de MMM, na alle onderzoeken is PCOS bij mij geconstateerd. Bij mijn vriend was destijds 2x semen analyse gedaan waar ook niet echt een super uitslag kwam echter werd hier nooit echt aandacht aan besteed. Aan onze kant ook dom om niet door te vragen, maar je wordt zo overrompeld dat je het wel voor waar aanneemt. zij zijn immers de artsen.

Sindsdien gestart met Clomid, hier had de 50mg geen effect en de 100mg ook niet. Vorige ronde met de 150mg eindelijk een ei en helemaal blij. We werden naar huis gestuurd met nog 3 rondes 150mg. Op eigen initiatief heb ik gister een telefonisch consult aangevraagd om te bespreken wat de vervolgstappen zijn mede ivm verzekering 2016.

Ik loop in het UMC Utrecht en nadeel daar is dat het een academisch zkh is waardoor je steeds andere gyn's te spreken krijgt. Degene die me gister belde vertelde doodleuk dat ze niet begreep dat haar collega's mij aan clomid hebben gezet. Ze zei dat met de kwaliteit van het zaad van mijn vriend we op deze manier niet zwanger zullen worden. Ik vroeg haar ook waarom deze beslissing gemaakt is, waarop ze doodleuk antwoordde: 'dat weet ik niet, maar denk dat dit de minst belastende behandeling is en dat ze op een wonder hoopte' WTF (!)

Verder zei ze dat het zaad van mijn vriend zo slecht was dat het niet voor IUI in aanmerking komt dus volgens haar enkel IVF ICSI mogelijk is.

De grond is even onder m'n voeten weggezakt. Woensdag hebben we behandel gesprek. Maar hoe moet ik me voorbereiden/ wat moet ik vragen? Hoe zijn de bannelingen in het UMC? Mijn vertrouwen jn dit zkh is beetje weg :(

6. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik loop bij het Diakonessenhuis in Utrecht, tot nu toe ben ik door de zelfde gyn geholpen. Ik kreeg uitleg over de behandeling en daarna liepen we naar een collega waar het behandel plan werd opgeschreven. De punctie word bij hun gedaan, en daarna moet ik naar het umc, daar zit het lab voor de ivf/icsi behandeling en daar zou ook de terug plaatsing gebeuren. Veder weet ik niet hoe en wat, moet het nog mee maken. Tot nu toe goeie ervaringen..

Succes iedereen

7. eefke

eefke Lid

14 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben tot nu toe goede ervaringen bij het UMC. Eerst hebben we IUI gedaan en nu IVF.
    Zit nu in de wachtweken van de eerste IVF, wij zijn over de behandeling en de ondersteuning hierin zeer positief. Wij zien idd ook vaak andere artsen maar dat heeft mij nooit gestoord. De communicatie is goed en alles wordt in het artsen team besproken.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij binnen 4 dagen. Maar wellicht dat dat heel vlot is..

Deel Deze Pagina