Hi, ben op deze kant van t forum voor het eerst. Nadat ik vorig jaar zomer gestopt was met nuvaring hebben we een tijdje 'casual' geprobeerd zwanger te worden en vanaf begin dit jaar met temperatuur bijhouden en later ovulatietesten. Omdat het niet lukte begin oktober naar ha gegaan en doorverwezen naar fertiliteitspoli. Eerste uitslagen van mijn bloed en echo waren goed, maar semenanalyse niet zo. 21 mln per mm en 42% in categorie A+B als ik me goed herinner. Moest dus tweede sementest worden gedaan en ik zou HSG krijgen. Ook kwamen we erachter dat mijn luteale fase vrij kort was, nog nooit >11 dagen en soms 8 of 9 dagen. En toen bleek ik opeens zwanger! Ik voelde alleen weinig anders en al snel bleek uit mijn bloed dat hcg al daalde en kreeg een miskraam bij 5.5 weken. Binnen een week superhappy en verdrietig. Afgelopen maandag in zkh geweest en de gyn wil toch het onderzoek afronden. Tweede semenanalyse gaf 13.5 mln per mm en slechts 9% in categorie B, 0% in categorie A. Zijn we best van geschrokken. Mijn lichaam had zwangerschap goed verwerkt en baarmoeder zag er al goed uit, eiblaasje ook en gyno verwacht ovulatie dit weekend dus moet ik morgen komen voor de samenlevingstest. Zodra ik dan weer menstruatie heb mag ik weer bellen voor de HSG (die door de zwangerschap nog niet had plaatsgevonden) en daarna krijgen we de totale uitslag en advies. Door de feestdagen verwacht ik dat dat pas ergens in januari gaat zijn. Weet iemand op basis van mijn verhaal wat de mogelijke opties zijn? Ik snap nog zo weinig van al die behandelingen en hormonen dat ik geen idee heb wat bij onze situatie zou passen? Iedereen die de moeite neemt om dit te lezen en te reageren alvast bedankt!!!
Ik zou denken iui. Dus inseminatie omdat hij nog wel aardig wat zaadcellen heeft. Maar gezien het niet altijd even bewegelijk is en jouw cyclus niet helemaal lekker loopt kan ivf ook. Maar ik ben geen dokter. Dus dat is lastig zeggen. Wel wil ik jullie veel succes wensen! Hopelijk volgend jaar gauw zwanger!
Thanks Bubbelz! Ja klopt beetje suf ook dat ik hier een beetje 'doktersadvies' probeer in te winnen- denk dat ik t toch wel spannend vind allemaal. Van je handtekening kreeg ik trouwens even een enorme glimlach op m'n gezicht. Dogs can be awesome 😄 Toen ik laatst een collega vertelde dat we op de wachtlijst stonden voor een beagle zei ie: waarom neem je geen kind? Primaire reactie: die kan ik niet bestellen en 2 maanden later ophalen. Zitten jullie al lang in de mmm? Wil jou ook even heel veel succes en sterkte wensen! Veel baby's in het nieuwe jaar!
Ik denk dat het ziekenhuis kiest voor 1 van de volgende dingen: -nog zelf proberen zonder hulp (je bent immers ook al eerder zo zwanger geworden, en met de HSG kan het nog een extra kans zijn) -OI, dus met hormonen een eisprong krijgen, maar zelf klussen. -IUI Je lutuale fase moet minimaal 10 dagen zijn, maar dat kan eenvoudig worden opgelost met medicijnen, mijne was bijvoorbeeld elke rond nooit boven de 9/10 dagen. Maar ik heb met veel moeite medicijnen gekregen. Het is namelijk niet bewezen dat een lutuale fase verlengen met utrogestan ook daadwerkelijk sneller voor een zwangerschap zorgt en er is niet met zekerheid te zeggen of dit invloed heeft op het kindje. De medicijnen zijn overigens wel echt killing. Ik klaag niet veel en het spuiten van andere medicijnen doe ik ook alweer anderhalf jaar bijna. Maar die vaginale utrogestan is echt een ramp! Je voelt je er op en top zwanger door, wordt er gigantisch moe door (ik heb regelmatig dagen dat ik écht minimaal een uur moet slapen) en bovendien heeft mijn doosje altijd een gele sticker (maar ik begreep dat niet elke apotheek dit doet, dus een beetje raar). Dus ik kan dan niet autorijden. De utrogestan beïnvloed meer mijn leven dan de andere medicijnen. Maar toch wil ik er niet mee stoppen, na 8/9 dagen al bloed zien voelde voor mij niet goed. Dit is nu met de laagste dosis al 14 dagen Is jouw progesteron waarde ook gemeten? Hoe deze een week na de eisprong is? Ik zou me niet teveel druk maken om de zaadkwaliteit, dit kan echt enorm verschillen, en de vorige uitslag was wel goed!
Oh leuke collega.. heeeeeel fijn dat soort mensen. Bah bah. En het geeft niks. Vooral in het begin vroeg ik ook dingen dat ik nu denk dat kan niemand weten. Maar het is zo onzeker allemaal en vooral spannend dus ik snap je volkomen. Wij zitten nu bijna een jaar in de mmm. Ik heb woensdag net mn tweede terugplaatsing gehad. Wij doen icsi. Dus hier zitten we weer op het Wacht bankje! Mijn handtekening, tof he.. Hij maakt mij ook altijd vrolijk
Oei catmommy die utrogestan klinkt inderdaad niet prettig. Maar blijkbaar heeft het dus wel het gewenste effect op je luteale fase. Zo te zien hebben jullie er al veel teleurstellingen op zitten. Heel veel sterkte meid! Spannend Bubbelz ik ben heel benieuwd en zal voor je duimen! Hier vandaag samenlevingstest gehad en uitslag was negatief. Na lang zoeken kon ze 3 zaadjes vinden. Ik mocht meekijken door de microscoop en de eerste deed heel hard zijn best maar kwam zeer langzaam vooruit, de tweede zat zijn eigen staart achterna en de derde leek helemaal stil te liggen. Over twee weken HSG en dan denk ik begin januari een def advies. Eitje was wel mooi en groot zei ze dus evengoed ons best doen dit weekend!!!