Ziek door zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door R85, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben sinds juni 2014 weer beter gemeld bij het UWV. Ik was een jaar ziek ten gevolge van zwangerschap door bekkeninstabiliteit. Ik kreeg de uitkering rechtstreeks van het UWV omdat mijn contract niet verlengd werd na mijn verlof.
    Nu ben weer zwanger 10 weken op dit moment en echt enorm misselijk. Ik hou niets binnen en als het zo doorgaat moet ik net zoals de vorige zwangerschap worden opgenomen in het ziekenhuis.
    Maar omdat ik ww-uitkering heb en dus ook sollicitatieplicht heb ik me vanmorgen ziekgemeld bij het UWV want ben echt ziek door het overgeven en de misselijkheid. Maar nu zei hij dat ik me niet ziek kan melden ten gevolge van zwangerschap omdat ik beter ben verklaard in juni. Ik nogmaals gemeld dat dit om een nieuwe zwangerschap ging, maar alsnog krijg ik het antwoord dat dat niet kan.
    Wat moet ik nu? Ik ben toch echt ziek door zwangerschap. Ik hoor mij toch ziek kunnen melden?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste R85,

Je hebt een WW-uitkering en bent ziek ten gevolge van je nieuwe zwangerschap.

Zoals je zelf al aangeeft moet je jezelf dan ziekmelden bij UWV.
    Het lijkt me niet dat dit niet kan omdat je tijdens je vorige zwangerschap ook ziek was ten gevolge van zwangerschap.
    Stuur als je wilt een privé-bericht met je telefoonnummer.

Ik ( of een collega Webcare ) neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nlwebcare

3. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Dank je wel voor je reactie. Heb nogmaals gebeld en en nog een keer uitgelegd. Nu wordt ik van de week gebeld door iemand van verzuim. Als ik daar niet mee uitkom stuur ik zeker mijn privénummer om te kijken wat jullie voor mij kunnen doen.

Als je ziek bent door zwangerschap heb je dan sollicitatieplicht? Want bij een gewone ziekmelding met ww-uitkering is dit wel zo dacht ik.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste R85,

Het klopt, als je ziek bent tijdens je WW-uitkering heb je inderdaad sollicitatieplicht. Is geconstateerd dat je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap dan vervalt deze sollicitatieplicht.

Mocht het nog nodig zijn, stuur dan gerust een privébericht dan helpen we je verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina