Rono Ik doelde eigenlijk niet op jou, omdat het mij duidelijk was dat jij het gezin wel kent.. maar ik blijf er bij, het AMK weet dat toch niet? Het gaat er mij meer om dat iedereen op het AMK afreageert dat ze hiervoor komen terwijl het niet nodig is.. Wel belachelijk dat de melder verder geen boete o.i.d. krijgt.. Want het blijft natuurlijk wel belachelijk dat je zonder consequenties het leven van een ander zuur kan maken.
Doe mij dan ook meteen werledvrede en geen honger meer in Afrika! Sorry hoor, maar dat is natuurlijk wishful thinking. Maar goed. Ik geloof meteen dat het heel vervelend is en dat je je er behoorlijk rot door voelt, maar dat is als je ervan uitgaat dat het niet waar is. Dat kunnen wij vanachter ons schermpje natuurlijk niet beoordelen.
Ik kan niet oordelen of de melding in geval van de TS wel of niet terecht is, dat kan alleen de TS zelf als ze heel reeel naar haar gezin kijkt. En ik probeer ook niet af te geven op het AMK, maar er moet toch een soort middenweg zijn? Zonder dat meteen je hele gezinsleven overhoop getrokken wordt? Mensen realiseren zich echt niet wat het inhoudt. Desnoods wel een soort berisping of andere maatregel bij bewezen valse aangifte (uit treiterij bijv.) Ik ben vrij nuchter, maar dit zijn zaken die funest kunnen zijn voor je relatie. Ach weet je, eigenlijk is het inderdaad nooit goed
Wereldvrede en geen honger in Afrika is wat te hoog gegrepen Laten we gewoon eens bij ons zelf en in Nederland beginnen.... Heel vervelend en je er behoorlijk rot door voelen dekt echt de lading niet. Je moet je voorstellen dat in ons geval de melding is gedaan door iemand die bijna 200 km verderop woont, er al meerdere valse meldingen bij de politie zijn gedaan (bewezen!) en je dus voor de zoveelste keer echt je hele hebben en houden op tafel kunt leggen tegenover 2 mensen die je niet kent, maar wel een oordeel klaar hebben. En nogmaals, ik oordeel niet over de situatie van TS, maar het zou misschien wel goed zijn als er een ander mechanisme zou komen dan bij 1 melding meteen naar de 'beklaagden' te rennen of een melder van een valse melding er zomaar mee weg laten komen. Wordt gewoon een beetje boos als ik weer denk aan hoe het er aan toe ging en hoe sommige mensen je leven bijna kapot kunnen maken omdat ze valse meldingen doen en er zo mee weg komen...
Hoe weet jij dat daar al 10 meldingen gedaan zijn? En hoe weet je zo zeker dat daar niemand langs is geweest? Sorry, maar in mijn oren klinkt dit een beetje als roddel en achterklap.
Jeetje, dan schrik je je ook de pleuris... Maar goed, bij jullie is niks aan de hand dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Voor zover ik weet handelt het AMK altijd netjes en kunnen ze pas echt iets doen bij 2 meldingen. nog wel een tip: zorg ervoor dat je huis netjes is, de kids er en jullie er verzorgd bijlopen enz. zodat ze echt niets hebben om over te vallen.
Rono, vindt ze het wel leuk dat je zo veel over haar prive situatie vertelt? Wees daar een beetje voorzichtig mee.
Ja ik snap dat het de lading niet dekt, maar dat was mijn punt ook niet. Maar laat maar. Het zou inderdaad niet verkeerd zijn om het systeem eens onder de loep te nemen. Al vraag ik me af of je valse meldingen echt kunt straffen. Een melder kan serieus denken dat er iets aan de hand is, terwijl dat niet het geval is. Het is moeilijk meetbaar of een melding met goede of slechte bedoelingen is gedaan.
Veel sterkte met het gesprek Ariska! Zet lekker koffie en thee met een koekje op tafel en probeer zo kalm mogelijk te blijven tijdens het gesprek. Geef gewoon aan hoe je je voelde toen je de brief zag, en dat je daar nog steeds van ondersteboven bent. Ik weet hoe je je voelt (is ons ook overkomen). Nodig ook eventueel een goede vriend(in) uit om bij het gesprek te zijn. Je zal die steun goed kunnen gebruiken!
Deed het AMK dan altijd maar eens zo goed hun werk na 1 melding gelijk te gaan kijken of het nodig is of niet... Want ik heb hele andere ervaringen! Hier met 5 mensen AMK gebeld en het geen eens anoniem gedaan. Want als ik me naam zou noemen werd ik serieuzer genomen. Heb ik gedaan terwijl ik zelfs gevaar had kunnen lopen. Het ergste van allemaal is dat het AMK nooit heeft ingegrepen. Kinderen wonen daar nog in huis en worden dagelijks geestelijk en lichamelijk mishandeld. Ik had zelfs bewijzen voor ze kunnen maken (film materiaal enz) als dat had gemoeten! Daar had het AMK moeten zijn... Sorry ik raak als ik AMK ziet staan erg gefrustreerd omdat ik weet dat er nu 3 kinderen echt lichamelijk en geestelijk mishandeld word en waar dus niet ingegrepen word. En nu hier bij 1 melding wel.
Ten eerste, ik kan mij heel goed voorstellen dat je flink geschokken bent en je flink genaaid voelt, als alle beschuldigingen niet waar zijn. Maar...... Hoeveel ouders zeggen er dat ze hun kindjes niks aan doen? Hoeveel mensen roepen heel hard "ik zou mijn kindje nooooit misbruiken???" En dan achter een hele dikke gesloten deur gebeuren er dingen die niemand weet... Sorry maar ik vind dat er een heel naar beeld wordt geschept van het AMK. Wees blij dat ze je een brief sturen? Weet je hoe vaak hun te krijgen krijgen dat de melding onterecht is? Terwijl er dan later wel degelijk iets niet klopt. En als ze niet serieus regaren op een melding dan wordt er gelijk geroepen dat ze hun werk slecht doen...maarja, ook die moeder/vader zegt dat ze niks verkeerd doen.... Sorry maar vind dat hier heel erg naar de hand geklets wordt. Morgen wordt er een topic geopend over iemand die zelf een melding heeft gedaan, maar dat daar niet serieus mee om wordt gegaan, en dan roepen we met z'n alle: "wat slecht van het AMK, en wat heb je daaraan""arme kinderen, die moeten gered worden". en nee, ik werk niet voor het AMK, maar heb wel van heel dichtbij(werk met misbruikte/mishandelde kids) veel nare dingen van dichtbij gezien. moeders waarvan bewezen is dat ze iets gedaan hebben, en alsnog midden in mijn gezicht durven te zeggen, "ik heb mijn kind nooit aangeraakt!". Ik zou zeggen, jij weet zelf het aller beste hoe het er thuis aan toe gaat bij jullie. Zie het gesprek met het AMK als iets positiefs, er zijn tenminste mensen die zich om jouw kinderen bekommeren! (en dan bedoel ik niet de melder, maar het AMK.) suc6, kus miek
Ondertussen heb ik er al weer spijt van dat ik haar heb aangeraden het verhaal op deze site te vertellen. Want van sommige reacties gaat ze zich alleen maar slechter voelen. Ze vraagt om tips en info... niet om dat gezeik over het amk
Dat had je van te voren kunnen weten, je kan niet verwachten dat iedereen het er mee eens is wat ze zegt of dat mensen twijfels hebben. Dat krijg je met een forum vol vrouwen met verschillende meningen ...
Kan me voorstellen dat je er flink van geschrokken bent en zelfs dat je er van in de stress schiet ondanks dat er niets aan de hand is! Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met het AMK. Ik heb zelf enige tijd geleden samen met 4 anderen melding gedaan over één gezin. Helaas is er nooit iets met die melding gedaan terwijl dat zeker wel nodig is.. En ja, ik weet heel zeker dat er niets met de melding is gedaan. Ook heb ik een stel buren gehad die ook niet netjes met hun kinderen omgaan. Ik wil niet zeggen dat ze ze mishandelen, want daar kan ik niet over oordelen maar hun taalgebruik is niet voor herhaling vatbaar. Buren hebben melding gemaakt en met die melding is wel iets gedaan maar wat daar uit is gekomen weet ik niet aangezien ik daar niet meer woon. En dan nog mijn huidige buren, we hebben aardig goed contact met ze en niet zolang geleden is er ook iemand die een melding over hun gemaakt heeft. AMK is op één keer op bezoek geweest en de zaak is gesloten. Mijn buren mishandelen hun kind niet voor zover ik weet, maar ze zouden best een helpende hand kunnen gebruiken m.b.t de opvoeding en verzorging van hun kind. Jammer dat AMK dat niet gezien heeft.. Ook heb ik nog een andere ervaring. Er is namelijk een melding gedaan over ons toen ik nog ZWANGER (!) was en geen kinderen had. Gaat natuurlijk helemaal nergens over aangezien er nog helemaal geen kindje was. En het was ook echt niet zo dat ik rare dingen deed tijdens mijn zwangerschap. Deze melding was gedaan door een bekende, geen idee waarom aangezien we zover ik weet toch nooit geen problemen met die persoon hebben gehad. Dit is trouwens allemaal telefonisch afgehandeld en heb er nooit iets van weer gehoord, inmiddels een gezonde dochter van bijna 2. Ik was trouwens ook nog helemaal niet zo heel lang zwanger des tijds, geloof een maand of 4.
Nou ja zeg!! Hier kan ik dus echt niet over uit! Ik heb hier nergens een reactie gelezen waarbij beweerd wordt dat ts schuldig is. Er wordt echter hier en daar gerelativeerd, omdat sommige mensen klakkeloos aannemen dat AMK hier wel fout zal zitten. Mag er dan alleen gezegd worden wat voor jullie het beste uitkomt, omdat dat fijn is om te horen? Nou vooruit dan: Lieve ts, Alles komt goed!
Nee omdat ze al genoeg aan dr hoofd heeft op zit moment * edit, ff weggehaald, want dit was ook niet zo netjes van me...