Nee hoor. Ze kunnen niet bij elke melding al de andere lopende zaken laten vallen! Ze moeten ws. binnen 2 weken reageren op een melding.
Wat een discussie zeg. Ik ben het wel eens met Leenislief. Ik dacht namelijk precies hetzelfde! Liever 10 keer een valse melding dan 1 te weinig. Het lijkt me vreselijk! Daar niet van.. Maar om nou meteen te zeggen dat het Amk iets niet goed doet is ook wel vreemd. Ts sterkte!
Wat erg meid, daar zou ik ook van schrikken, ook al weet je dat jullie je kind goed behandelen. Ik vind het raar dat degene die het gemeld heeft, anoniem kan blijven. Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat deze nachtmerrie snel voorbij is.
Sterkte TS! Erg hoor!..je weet ook niet wie het zou kunnen?! die valse melding heeft gemaakt! Wat ik ook niet snap soms is ook dan omdat een kind een blauwe plek heeft of een gebroken been ..betekend niet gelijk een mishandeling! Zo gaat het met kinderen .. ze breken dingen ..ze vallen en springen ..ze klimmen van alles nog! ik zou niet gestress raken ook al is het mischien moeilijk vanwege de schrik dat dit gebeurt! Ik vind het ook echt erg dat je niet eens mag weten wie een valse beschulding meldt
wij hebben dit ook meegemaakt met ons zoontje. Hij is in januari uitgegeleden in het zwembad en brak daarbij zijn bovenbeentje, hij moest 4 weken in tractie hangen. En de eerste dagen zijn door verschillende mensen ons verhaald gevraagd hoe het verliep. Je merkt dan wel dat ze het vragen voor een bepaalde reden. Ik vind dat heel goed dat ze dat doen. Ik heb niks te verbergen en hij was ook echt uitgegleden dus ik maakte me nergens zorgen om
Bij ons is de melding in april gedaan in oktober brief gekregen. Slechte naam jeugd zorg amk dat doen ze zelf ik ken heel wat situaties waar ze wel moeten in grijpen maar niet doen. Mijn mening is is het een valse melding wel achteraf laten weten wie de melding gedaan heeft. Er wordt regelmatig ook een melding gedaan omdat er ruzie is tussen personen. Ik heb ruzie met mijn moeder er zij verteld tegen iedereen dat ik een slechte moeder ben. Mijn zoontje is van een andere vader dus nu hij geboren is doet mijn dochter er niet meer toe heeft ze ook verteld. Ts sterkte er mee.
Hier laatst ong hetzelfde meegemaakt. Alleen hebben wij geen brief gehad maar stonden ze hier gewoon ineens op de stoep vanuit jeugdzorg. Het was een anonieme melding maar gezien de aard van de meldingen weten wij heel zeker wie die melding gedaan heeft. Hier ging het erover dat de kindjes overmatig huilen, terwijl het echt niet bovenmatig is maar normaal. Nu zijn ze van jeugdzorg dus hier geweest en hebben een gesprek gehad, eerst met mijn man alleen want ik was met de dames naar het cb toe. Daarna heb ik ook nog mijn zegje gedaan en we hadden dus onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal. Nu hebben ze ook nog het kdv, het cb en de huisarts gecontacteerd, alles was goed, geen bijzonderheden. Bij ons beruste het dus ook op een valse melding en zoals verwacht niets aan de hand. Maar je voelt wel ff de grond onder je wegzakken als ze opeens op de stoep staan. Gelukkig zijn wij nu uit het systeem gehaald
@panda hoe laat je jezelf dan uit het systeem halen???????????? Tegen ons is gezegd ondanks dat de melding ongegrond werd verklaard dat dit tot het 18de jaar van me dochter in haar dossier komt te staan dus helemaal niks uit het systeem halen
Groot verschil in aanpak kindermishandeling | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ze moeten gewoon 1 lijn gaan trekken en niet bij de 1 al met 1 melding komen en bij de ander pas na 3
Ik mocht t hier ff komen melden aangezien ze zelf geen tijd had. Gesprek is goed gegaan. De medewerkster van het AMK gaat nog contact opnemen met de huisarts en school ( Dit heeft ariska zelf aangegeven dat ze dit moest doen ) en daarna word het dossier gesloten. Blijkt dat een moeder van t voetbal een melding had gemaakt dat haar vriend kleinerend en denigrerend is. Daar was ze dus al bang van want hij is erg fanatiek in het voetbal en kan dan helemaal in het spel op gaan. Maar ze zag dus dat er niks aan de hand was.
Fijn dat het goed is verlopen en dat de melding niet gegrond lijkt te zijn. Hoop dat haar man nu ook wel z'n lesje heeft geleerd.
fijn dat het gesprek goed ging.. naar de melding was dus door iemand anders gedaan dan gedacht? super dat het dossier gesloten word..
@ Rono, je schrijft zelf al zo over de buurt, buren enzo (daar mogen ze wel langs gaan, ook loopt ergens een neefje om 22.00 uur nog buiten), dat het me niet meer dan normaal lijkt dat het AMK langs komt bij een melding.. Dus je geeft eigenlijk zelf het antwoord al! @ TS, succes!!
ik moet gelijk aan SIRE reclame denken. laat je doordeweekse werk op zaterdag thuis of zo. fijn dat het er verder goed uit ziet.
en nu? ga je excuses geven aan die ex die vals beschuldigd werd door jullie?? @ariska, fijn dat het goed afgelopen is
Nee, absoluut niet. Die heeft al zoveel gedaan, die verdiend geen excuses. Al zou die half dood voor me neer liggen, zou ik zo over em heen stappen. Ken je wel nagaan wat ie allemaal heeft gedaan.