Brief van het AMK

Discussie in 'De lounge' gestart door Ariska1981, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fijn dat het goed afloopt voor jullie.

Misschien moet de papa in dit verhaal zelf 2x per week flink sporten, kan die daar zijn energie in kwijt.
    Natuurlijk ken ik de beste man niet, maar ik heb ook moeite met van die overfanatieke ouders.
    Arm kind, denk ik dan. Niet dat ze hem wat doen...maar dat die ouder zo reageert.
    Ik hoop dat hij hier iets mee kan. Niet voor zijn omgeving maar voor zichzelf, en zijn kinderen.

2. Rono

Rono Niet meer actief

Idd, eric is aangeraden een sport te gaan zoeken zodat ie zijn frustraties kwijt kan.

3. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    fijn dat het goed is afgelopen...

Ik kan me ook storen aan die fanatieke ouders hoor bij voetbal of andere sport... maja dat gebeurd wel veel vaker...

En eerlijk gezegd doe ik het zelfde bij het nederlands elftal... haha met ek en wk maja das maar naar de tv he...

4. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het dossier wordt misschien wel gesloten, maar is daarmee niet weg.
    Iedere keer als een melding wordt gedaan wordt het dossier gewoon weer gepakt.

Maar fijn dat het goed is gegaan.

Waar ik me wel over verbaas is dat de melding anoniem gedaan is, maar TS wel te horen krijgt dat het om een moeder van 't voetbal gaat. Dan is het toch niet zo lastig meer om te ontdekken wie het was?

Voor wat betreft het AMK en mensen 'straffen' als ze valse meldingen doen.
    Natuurlijk kunnen onterechte meldingen voor komen, maar in sommige gevallen is het overduidelijk een wraakactie. In dat geval zouden ze toch wel maatregelen moeten kunnen nemen?
    Zoals ik al eerder zei, ze komen niet gezellig om een bakje koffie en stellen vragen.

En JZ gaan we het helemaal maar niet over hebben.... ;)
    Daar worden per regio andere regels toegepast met verstrekkende gevolgen! (En nee, ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn, er zit gewoon heel veel verschil in wie je treft en vanuit welke provincie/regio)

5. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wat ik dan zo vreemd vind is dat hier ook gesproken word over een anonieme melding,maar als je belt je gevraagd word om je naam enz te noemen
    Want dat is nu verplicht zeggen ze,een open melding

(Ja van horen zeggen)

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb enige tijd terug ook een melding gedaan, en heb mijn naam wel genoemd. Ze doen hier verder niks mee. Ze hadden mijn telefoonnummer ook, en ze zouden mij terug bellen of ze iets met mijn melding zouden gaan doen. Ben na 2 weken ook gebeld. Nogmaals toen gevraagd of het echt anoniem is, en zij gaf aan dat ze mijn naam niet doorspelen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het jammer dat het niet meer anoniem kan. Want hoeveel meldingen gaan er nu verloren? Hoeveel kinderen worden er nu wel mishandeld omdat mensen bang zijn om meldingen te doen?

Sneu voor sommigen dat er valse meldingen worden gedaan, maar dat zegt meer over degene die de melding doet.
    Denk dat er nog altijd te weinig meldingen worden gemaakt.

En die mensen die werken bij het AMK, tja, die zijn niet in dienst van de ouders he! Ook die mensen proberen hun best te doen, voor het kind!

Zo makkelijk om altijd maar af te geven op de jeugdhulpverlening, maar werk maar eens met die druk van iedereen op je schouders. Wat je ook doet, je doet het niet goed. Er zijn altijd meerdere verhalen. Tel daarbij de bezuinigingen waar dat werkgebied ontzettend mee te kampen heeft.

Kan het weten, heb er voor gestudeerd en vanwege de burocratie ben ik er mee gestopt.
    Maar heb eens wat meer respect voor de mensen die kindermishandeling en alle ellende die daarbij komt kijken elke dag mee maken.

Ze zijn er niet voor de ouders, maar voor het kind!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Je kunt wel anoniem melden. Je moet wel je naam noemen, maar dit vermelden ze NIET aan de ouders.. Je blijft dus in feite wel anoniem voor de ouders/het gezin waarover je de melding doet.

9. Gazy

Gazy Niet meer actief

Nou jeeytje, pff.. Even heel praktisch: Heb je conact met het AMK opgenomen wat je dan precies zou doen wat geestelijke mishandeling is. Ga niet gelijk in de aanval, maar probeer dat ze je zoveel mogelijk uitleggen. Ik zou inderdaad wel contact op nemen met school, zij kunnen het om school heen hebben gedaan, maar mochten zij zoiets hebben van huh? Kun je altijd bij het AMK aangeven dat ze het bij school na mogen vragen.
    Vraag daarnaast eens de moeder van zijn beste vriend wat ze ervan vind, van de melding. Mocht het amk dan door willen zetten heb jij een lijst met mensen die zij kunnen contacteren om te laten zien dat iemand je een hak zet.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het probleem is een beetje dat er zoveel valse meldingen werden gemaakt dat er minder tijd was om meldingen goed te onderzoeken.. dus liever 10 meldingen te veel dan 1 te laat klopt ook niet helemaal.

Goed dat het uitgepraat is, fijn om te weten waar de melding vandaan kwam.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het AMK werkt op meldingen van derden. Die zoeken zelf idd niet uit waar ze wel en niet moeten zijn, maar doen onderzoek in situaties waarover zij meldingen krijgen.
    Kunnen zij toch ook niet helpen dat er van die randidioten rondlopen die valse meldingen doen, of meldingen op basis van helemaal niks?

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Precies en aan de hand van die verhalen moeten ze urgentie toewijzen! en dat verklaar dus waarom ze bij de ene wat sneller komen dan bij de ander. Misschien heeft het ene district het drukker dan de andere, zijn er minder mensen beschikbaar e.d Niet meteen oordelen en veroordelen. De mensen die er werken doen echt hun best!
    Die mensen daar werken meestal harder dan menige ouder die hier op zp zit!

En over het verhaal van TS (ga nu vast heel veel boze reacties krijgen), maar geheel ongegrond was het dus niet. Want het was geen valse beschuldiging, maar een ouder die zich zorgen maakt. Want als de vader al zo in het openbaar is, hoe zou die thuis dan zijn? En als die vrouw het wekelijks aan het voetbalveld ziet???

Het zegt nu meer over het gedrag van de vader.

Niet alle meldingen, waar niks uit voortkomt, zijn ongegrond.

n.b. als melder krijg je niet altijd bericht van het amk of er iets mee gedaan wordt.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben het helemaal met je eens!

14. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    + 1

15. silkeoudeg

10 dec 2011
    49
    0
    0
    Zelfstandig medewerker bediening en net afgestudee
    Almelo
    Hallo

Ik wil hier ook graag een reactie op geven. Wij hebben zelf een keer een melding gedaan bij AMK over de moeder van mijn vriend zijn kind. Hier hebben ze nks meegedaan totdat er meerder meldingen binnen kwamen bij het AMK, uiteindelijk waren er 7!!!! meldingen gekomen voordat zij gingen kijken wat er aan de hand was.
    Moeders heeft 4 kids van 4 vaders en mishandelde de kinderen zowel lichamelijk als geestelijk. Kinderen hadden allemaal zwaar ondergewicht en de huidige vriend (van het vierde kind) is een ex-TBSer die al tien jaar heeft vastgezeten ivm drugs, poging tot doodslag en zedendelict met zowel meerderjarige als minderjarige.
    Op dit moment woont de dochter van mijn vriend alweer een jaar bij ons, of eigenlijk beter gezegd "logeert" ze bij ons(aangezien wij geen kinderbijslag ontvangen maar de moeder wel)
    Ik denk persoonlijk dat de melding bij jou niet gegrond is, normaal hebben ze namelijk echt al meerdere meldingen ontvangen en gaan ze navraag doen bij school/dokter etc. Het AMK mag niet zomaar onaangekondigd langs komen (dit hadden wij liever anders gezien natuurlijk) dus jij kan in gesprek met ze gaan wanneer jij dit wil.
    Het enige wat mij nu wel irriteert is dat ze bij jou (als er wel echt een melding met betrekking tot jullie is) wel meteen gaan onderzoek en wij dik 9 maanden moesten vechten voor een onderzoek...

Sorry, alles wat ik zeg klinkt misschien niet leuk voor je...maar ik wil je alleen maar duidelijke maken dat je je niet druk hoeft te maken aangezien er maar één melding is.
    één melding moeten ze serieus nemen maar dat doen ze niet, vaak willen ze de ouders laten "schrikken" omdat ze "iets" moeten doen. Na een brief laten ze het er vaak bij zitten aangezien ze niks meer hebben om verder te onderzoeken.
    Succes in ieder geval en ik hoop dat mijn verhaal je een beetje heeft geholpen!!

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

@rono:ik begrijp dat jij het beste met je vriendin voor hebt,maar je beschrijft het verhaal hier zo tot in de puntjes,met naam en toenaam?Ben jij niet bang voor boze reacties die je van deze personen kunt krijgen?
    Met zo'n gevoelig onderwerp kun je die wel gaan krijgen denk ik zo.

@ts fijn voor je dat het gesprek goed is verlopen.Hopelijk kunnen jullie nu weer verder als gezin!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik dacht exact hetzelfde

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom noem je nou zijn naam?

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn gedachte ook ja... Je kunt deze mensen op die manier ontzettend in verlegenheid brengen, snap je dat? We weten haar naam, nu ook zijn naam en woonplaats... Probeer dat soort zaken een beetje voor je te houden aub.

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Nu nog een adres en we kunnen een kerstkaart sturen.
    Lekkere vriendin..

TS: fijn dat het dossier gesloten is. Kan me voorstellen dat je de schrik van je leven krijgt met zo'n akelige brief op de mat.

Deel Deze Pagina