wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Happymam, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    welke wasmachine hebben jullie? hoe bevalt hij, hoe lang gaat hij mee, hoe vaak gebruik je hem?

De mijne vertoont kuren, al een tijdje en ik moet maar eens gaan uitzoeken wie z'n opvolger wordt.

Dus ervaringen en tips zijn welkom!
    Alvast bedankt!

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij hebben een Miele, duur in aanschaf, maar zooo goed. De oude is na 12 jaar weggegaan, omdat mijn schoonouders naar een verzorgingshuis gingen en zij net een nieuwe hadden, maar anders hadden we die nog steeds gehad. We hebben er nog nooit iets mee gehad en ik gebruik hem dagelijks.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    #3 corina83, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    Toendertijd een Samsung gekocht, 3 jaar geleden en ben er nog steeds tevreden mee.

Ik gebruik vooral de uitgestelde wastijd, altijd handig, hij wast terwijl ik slaap en als ik wakker wordt hang ik mn was op hihi.
    Het kinderslot is ook een veilig gevoel.
    Hij kan hem niet aanzetten als hij op slot staat en ook tijdens het draaien kan hij niet open *maar die laatste beveiliging hebben ze allemaal*

Samsung WF 7604 NAW

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een indesit weet niet wat voor type nummer maar met ingebouwde droger ... en ik zeg nooooooit doen. Wat een onding krijg mijn was niet schoon en het eerste wat ik van mijn leven ga weggooien wat nog werkt is dit K apparaat. Ik wil een zanker weer die 1600 toeren heeft zodat ik het ff (met droog weer) buiten kan hangen en hoppa in de kast kan zwieren!

Dus indesit ... nope niet mijn ding ze zullen vast goede versies hebben maar deze is dat helaas niet!

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben al ruim 10 jaar een miele, wordt echt intensief gebruikt...en tot op heden erg tevreden.
    aanschaf is wel duur, maar ik vind geld meer dan waard.
    gr brenda

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij hebben ook miele, perfect echt NOOIT problemen mee en was bijna elke dag wel 1 of 2 keer...... super wasmachine!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    LG - F1368QDP - wasmachine? Bestel nu bij wehkamp.nl

Ik heb het type ervoor maar ben super tevreden!
    7 kg, maakt weinig geluid, verbruikt minder water, korte programma's op van 30 en 40 graden van ca 30-40 min.
    Leuk geluidje als ie klaar is ;) Schakelt automatisch uit.
    Hier draait ie nu 2 jaar probleemloos ca 7 wassen per week.
    Voor mij geen dure wasmachine, had deze voor 350 euro.
    Eerste was 2ehands voor 150 en die ging 3 jaar mee. Als deze 7 jr meegaat, ben ik blij en voor 50 euro paar jaar zou een Miele mij 20 jaar mee moeten gaan, dat risico wil ik niet lopen.

9. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb een samsung wasmachine. ideaal ding! zitten heel veel wasprogramma's op bijv: katoen, snel, handwas, babywas enz enz. en hij laat zien hoelang een programma duurt en hoelang hij nog moet. ben er erg blij mee.

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een indesit...een vrij simpele, maar bevalt prima. Heb hem nu zo'n 6 jaar.
    Ik was denk ik gemiddeld 1x per dag

11. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    We hebben een Aeg lavamat 60660, gekocht in 2005 en doet het nog steeds prima en zijn er erg tevreden over.
    Wasmachine staat dagelijks aan.

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier een AEG.
    Type weet ik zo niet, dacht een lavemat.

Heerlijk apparaat. Veel mogelijkheden. Kort programma, vlekken, voorwas, strijkvrij, wol, koud, 30/40/60/90 graden.
    Apparaat staat hier nu zo'n 12 jaar, draait gemiddeld 5x per week denk ik. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.

Hetgeen ik er wel graag op gehad had was uitgestelde start. Dat mis ik soms wel (moet ik een briefje neerleggen voor mijn man dat hij hem even aanzet als hij naar zijn werk gaat)

Enige is dat ik toch graag een droger (voor beddengoed en handdoeken en werkkleding van mij man zou willen.
    Waarschijnlijk komt er in de toekomst een wasmachine met droger ineen. Is dan wel duurder (wil dan wel een degelijk merk). Maar 2 apparaten in mijn badkamer zie ik niet zo zitten.

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb volgens mij de zelfde als jij (ook het model voor die van de wehkamp.
    Ik heb hem nu 2,5 jaar geloof ik en ik vind het een super fijn ding,7 kilo trommel en zitten fijne programma's op bijv. wolwas,synthetisch,30 minuten en ook nog extra selecteerrbare opties zoals extra spoelen,bio,uitgestelde start,voorwas etc. en verschillende centrifuge standen.
    Ik vind het ideaal dat hij een leuk muziekje/geluidje maakt en zichzelf automatisch uitschakeld als hij klaar is.
    Moet ook zeggen dat ik hem aardig stil vind vergeleken met de oude wasmachine die we daarvoor hadden

Hij was ook toen als 1 van de beste getest geloof ik in de prijsklasse.
    En na veel reviews lezen op internet moest ik perse die hebben en moet zeggen dat ik normaal nooit zo graag de was deed maar met deze vind ik het ideaal ook omdat je eraan herinnerd word door het muziekje dat je was klaar is en dus opgehongen kan worden of in de droger gedaan kan worden (die tijd bijhouden enzo vergat ik nog weleens of vergat gewoon dat ik een wasje gedraait had :) en nu dus nooit meer)

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier sinds 1,5 jaar een Zanussi.
    Gebruik hem dagelijks en vaak zelfs meerdere keren per dag. Hij bevalt super! Voldoende wasprogramma's en de wasmachine opzich is ook fijn schoon te houden.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Miele is duur in aanschaf maar ze zijn erg goed! Ik heb zelf een zanussi en ben er ook heel tevreden over. Vertoont nooit kuren, gaat alleen aan de wandel met centrifugeren maar dat komt door de ondergrond in de keuken, we krijgen het ook niet goed. Ga er nu wel eens bovenop zitten met centrifugeren haha dan blijft die staan ;) Ik heb een Bosch droger en deze bevalt me ook zeer goed! mijn moeder heeft een bosch wasmachine en is hier ook zeer tevreden over, vooral met de snelwas functie. af en toe heb je was wat niet lang in de wasmachine hoeft en dan is deze functie ideaal.

16. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Miele,is nu 15 jaar oud en doet het nog goed(wel even afkloppen).
    Zijn duur in aanschaf en wij hadden het geluk dat we hem over hebben kunnen nemen van een tante die een andere wilde.
    Maar ze gaan wel erg lang mee.

17. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb sinds 2008 een Zanussi, type weet ik even niet, maar 1400 toeren. En heb er alleen maar ellende mee helaas. Ik ben blij dat ik er garantie bij heb gekocht. Eerst had de BCC hem niet goed aangesloten, maakte die z'n programma niet af. Toen was er een opstaande ribbel in de trommel afgebroken. Toen zat de trommel in eens scheef waardoor die heel veel herrie maakt. Daar zijn ze al eens eerder voor geweest, maar het is nog steeds niet opgelost. Laatst liep ie helemaal vast doordat er wasgoed tussen was gekomen. Tja met een trommel die scheef staat is dat ook niet zo gek.

Nee voor mij geen Zanussi meer! Volgende wasmachine wordt een Miele.

Ik was nu ongeveer 3 x per week.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, volgens mij was ie toen als beste getest door de consumentenbond.
    Wilde er hier ook niet heel veel geld aan uit geven, en vindt dit een erg goede wasmachine voor zn prijsklasse.
    Ik vind het ook wel makkelijk om te zien hoe lang hij nog moet, uitgestelde start kan ook maar maak ik nooit gebruik van.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zweer bij bosch.

Het is nu me derde apparaat die ik heb van bosch.

De eerste heb ik mee genomen van me ouder toen. die was al 14 jr nooit problemen.

De tweede was net na de geboorte gekocht van me zoon nu elf jaar gelden. Die is pas weg gegaan naar kennissen en ik heb de oude van vriend die nooit gedraaid had gekregen. Ook een bosch prima apparaat.

geen super de luxe maar als me was maar schoon is en redelijk goed droog zo dat het makkelijk de droger in kan.

20. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    haha, 't wordt er niet echt makkelijker op :)
    wel fijn dat bijna iedereen tevreden is met haar wasmachine :D

Deel Deze Pagina