lotgenoten gezocht: man slecht zaad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

zijn er hier meer meiden waarvan de man heel slecht zaad heeft en jullie daarom niet zwanger kunnen worden? bij mij is dat dus wel het geval en kan er eigelijk met niemand echt over praten. :(

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai meis
    wat is heel slecht zaad?
    Wij hadden ook verminderde zaadkwaliteit.

Liefs
    Natas

3. Niet meer actief

het is veel te weinig te traag en afwijkende koppen. de kans dat we zo zwanger worden is eigelijk uitgesloten

4. Niet meer actief

we wachten nu op bericht vanhet radboudziekenhuis, want daar hebben ze een fertilitiekliniek en kunnen ond daar misschien verder helpen.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ok, dus nu is het afwachten wat er gaat gebeuren.
    Dit zal dan ivf of icsi worden gok ik.
    Als je op het forum onder vruchtbaarheidsbehandelingen kijkt zul je veel vrouwen vinden met hetzelfde "probleem".

Ook lopen daar vrouwen met mooi zwanger banners rond, dus geef de hoop niet op!

6. Niet meer actief

Yep hier ook een geval. Man slecht zaad . Kwam door een spatader rond de bal. De ader is afgesloten en het zaad is iets verbeterd.

Alleen een tegen vallende bijkomstighied bij mij is het ook niet goed. Ook al krijg ik nu eisprong door clomid we kunnen niet zelf zwanger worden hebben wel hulp nodig. En ja das moeilijk.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend heeft ook zwak zaad, maar we zijn toch spontaan zwanger geworden. Ik weet natuurlijk niet hoe zwak het zaad van jouw vriend is, maar als er zaadcellen gevonden zijn, dan is er een manier om zwanger te raken. Hetzij door iui (als er meer dan 1 miljoen levende zaadcellen zijn na opwerking), hetzij door ivf/icsi. Het is misschien niet de manier die je het liefst zou willen, maar de mogelijkheden zijn aanwezig.

Kijk inderdaad eens onder vruchtbaarheidsbehandelingen. Hier vind je een hoop lotgenoten.

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn man zijn zaad wordt ook steeds slechter. Tenminste de aantal levende zaadcellen (zeg ik dat goed) worden steeds minder. Dat is de reden dat we met iui zijn gestopt en nu voor ivf gaan. Maar de reden waarom het steeds slechter zaad word is onbekend.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep, hier heel slecht zaad.
    Door middel van IVF/ICSI zwanger geworden.
    Ik verplaats je topic even naar vruchtbaarheidsproblemen hoor.
    Elmo

10. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Hier hetzelfde, zeer slecht zaad mede door een medische behandeling jaren geleden.

Hebben in het Radboud ISCI gehad en onze 2e behandeling was een groot succes, getuigen onze dochter die nu ligt te slapen op haar kamer.

Succes hoop dat het voor jullie ook de hoofdprijs wordt!

HammyQ

11. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Uit ons eerste sperma onderzoek kwam ook het vervelende bericht dat de hoeveelheid én bewegelijkheid slechter waren dan 'normaal'. Zijn nu begonnen in de MMM en wachten de uitslagen van de nieuwe onderzoeken af. Wij zijn benieuwd of die uitslagen net zo slecht zijn. We zullen zien! Jij ook veel succes!

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    die van mij had weinig - afwijkend - traag en nog eens antistoffen waardoor ze dus op "dezelfde"plaats blijven ipv dat ze naar het eitje "zwemmen" ook bij ons was de kans op spontane zwangerschap eigenlijk nihil...

maar toch 2 wkn voor we te horen zouden krijgen welke behandelmethode we zouden krijgen had ik een positieve test in handen en zie banner voor het resultaat :)

er hoeft er toch maar 1tje te zijn die de weg naar boven weet te vinden ;)

13. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    bij de eerste keer dat mijn man zijn zaadjes in moest leveren bleken helemaal geen zaadcellen aanwezig te zijn. hij moet nu verder naar de uroloog en het is dus afwachten wat de uitslag is

14. Niet meer actief

bedankt voor het verplaatsen en wat fijn om te horen dat het dan toch nog spontaan kan. ik heb voor mezelf al besloten dat ik geen hormonen wil slikken en dat ze geen eitjes bij mij eruit mogen halen. dan blijft alleen iui of zoiets over wat het allemaal precies inhoud weet ik niet hoor heb me er nog niet in verdiept, want we weten nog niet wat ze zeggen dadelijk we wachten het gewoon nog even af en nu zullen er een hoop meiden zeggen ja waarom wil je dat nie en hoe graag wl je een kind, nou heel graag , alleen kan ik daar niet zo ver voor gaan want ik weet gewoon dat dat me gaat slopen en dat er dan (als dat allemaal niks uithaald) ik gesloopt ben en mijn relatie ook niet meer zo goed zal zijn waarschijnlijk en dat heb ik er niet voor over ik leef ook nog voor mezelf. sorry voor deze uitbarsting, maar ik moest het gewoon even kwijt

15. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik vind het juist heel knap van je als je er zo goed over nagedacht hebt en een keuze daarin maakt. Het enige wat je nog in gedachte kan houden is dat het ook vaak positieve gevolgen kan hebben als je samen zo'n intensief traject doorloopt. Het is dus niet altijd zo dat het een negatief effect heeft op je relatie of je eigen gevoel. Het zal vast en zeker een zeer intentsieve en emotionele periode zijn en daar moet je inderdaad goed over nadenken. Iedereen maakt zijn eigen keuzes hierin. Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

16. Niet meer actief

bedankt prima heb dit gevoel gewoon heel sterk moet er niet aan denken om hormen te spuiten, word nou al af en toe gek van mezelf met mijn natuurlijke hormonen, dus ja, maar we zien wel waar het schip strand.

17. Naima

Naima Lid

10 okt 2006
    59
    0
    0
    Hoi,
    Wij hadden ook hele slechte zaaduitslagen: vrijwel geen zaad gevonden in 4 onderzoeken. Als ze nu op een andere manier toch nog zaad vinden, wordt het ICSI. Ook ik wil eigenlijk geen hormonen spuiten, laat staan wat er verder nog allemaal bij komt kijken. We wisselen nu per dag nog van mening oover ICSI en het heeft idd toch ook gevolgen voor je relatie, al die spanning/emoties. We wachten nu maar af wat de mogelijkheden zijn en dan nemen we rustig de tijd om te beslissen (als ze althans zaad vinden).
    Heel veel sterkte, ik wens je een wonder.
    Maar wat het ook wordt met de MMM, het moet jullie beslissing zijn en neem daar de tijd voor.

18. Niet meer actief

hoi naima
    wat vervelend zeg dat er zo weinig tot niks is gevonden. ik wens ju ook zeker je eigen wondertje en ik hoop dat jullie er samen uit komen met de keuzes die jullie moeten maken.

ik heb ook wel zoiets van als we te horen krijgen wat onze mogelijkheden zijn we dat eerst rustig samen door moeten nemen en dan pas een beslissing nemen. heb soms wel zoiets van waarom moet ik dat ook allemaal ondergaan ik heb toch gewoon een eisprong. het is dan niet dat ik mijn man afval of zo, maar als het niet aan jouw ligt voel je je helemaalzo....... dan kun je jezelf nog de schuld geven zeg maar. terwijl ik het nu mijn man niet kwalijk kan nemen. ik hoop niet dat mensen dit verkeerd opvatten.

19. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    ivf/icsi is voor iedereen persoonlijk hoor,er komt volgens mij heel wat bij kijken.
    gezond lijkt het me lichamelijk ook niet helemaal ,aangezien je meer eitjes aan gaat maken,maar ik kies er wel voor als het mogelijk is.
    voor ons is het ook nog afwachten ivm sporadisch tot geen zaadcellen.

wanneer krijgen jullie zekerheid over de mogelijkheden?wij 9 oktober hopelijk.

20. Niet meer actief

wij moeten nog naar het goeie ziekenhuis toe en wachten momenteel op een oproep daarvan, dan horen we meer.
    ik wens jou heel veel succes en hoop dat en al is het met hulp snel een wondertje mag komen.

Deel Deze Pagina