iui. Doet dat pijn?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wenswens, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi

Begint volgend jaar kom ik in aanmerking voor de iui. Maar ik weet niet of ik dat ga laten doen. Vlgs gyn kan ik kiezen voor iui of op een natuurlijke manier. Op een natuurlijke manier omdat alle onderzoeken goed waren en geconcludeerd werd dat ik alsnog spontaan zwanger kan worden. Maar ben al bijna 3 jaar bezig en sinds eind 2002 gestopt met de pil! Tussentijds hebben wij geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en waren ook niet bezig met zwanger worden.
    Ik heb afgelopen zomer een baarmoederholteonderzoek laten doen, wat heel erg pijn deed, in ieder geval bij mij. Sindsdien heb ik echt hevige pijn tijdens mijn menstruaties, wat ik voorheen NIET ken! Het doet dan zo'n pijn dat ik moeite heb met mijn dagelijkse activiteiten.

Als iui net zo pijnlijk is als bij die baarmoederonderzoek, dan weet ik niet of ik dat aandurf.

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Meis ik kan je vertellen dat je er echt weinig tot niets van voelt
    Dat is mijn ervaring..
    Heel veel sterkte in ieder geval..

3. echt helemaal pijnloos!

4. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0

Dat stel me wel gerust. Dank je wel... :D

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Graag gedaan hoor ;)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik voelde er ook niks van.

7. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi wenwens

Ook ik ga in januari bezig met de IUI en zie hier ook tegenop, ik had deze zomer ook een erg pijnlijk baarmoederonderzoek en zie er daardoor erg tegen de inseminatie op.

groetjes sjolie

8. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    ik voelde ook echt helemaal niks! voor je met je ogen knippert is het alweer voorbij....

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    voel je niets van!

10. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste iui gehad, ik zag er ook wel tegenop, maar het is me voor 100% meegevallen.

Je krijgt eerst inwendige echo`s (= pijnloos) en bij de inseminatie gebruiken ze zo`n eendebek (andere naam weet ik ff niet meer) en dan brengen ze een slangetje in en spuiten het zaad in de baarmoeder (=pijnloos) en dan kan je weer gaan!

Dat is het, ik heb zelf een hsg onderzoek gehad en dat was best pijnlijk, en ik was bang dat dit ook pijnlijk zou zijn, maar dat is het totaal niet!

Succes!

Gr Renate

11. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Iui is niet pijnlijk..........
    Bij dat baarmoederonderzoek hebt ik ook echt gegild.Vreselijk vond ik het.
    Maar dat is ook het ergste onderzoek wat erbij zit.....

Heel veel succes

12. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hoi hoi

Mijn iui deed ook niet zeer en je voelt er echt niks van hoor :D

Liefs Tijgertje23

13. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hoi allemaal

ik ben blij dit allemaal te horen, want je hoort ook van veel dat ze niet zoveel last hadden bij de baarmoederfoto.
    Stelt mij alweer wat geruster.

groetjes sjolie

14. Alex34

Alex34 Lid

12 nov 2007
    78
    0
    0
    Dat is fijn om te horen dat IUI pijnloos is. Ik moet over 2 weken weer een samenlevingstest doen en als deze weer niet goed is beginnen ze met IUI. Ze denken dat ik vijandig slijmvlies heb. Ze kunnen voor de rest niks geks bij ons vinden waarom het niet lukt. Ik moet alleen nog op mijn 3e cyclusdag bloed (donderdag a.s.) bloed laten prikken en ze testen dan op 4 hormonen. Hopelijk dat ook deze uitslag goed is.
    Aangezien ik al dik 34 ben, wil ik toch wel gelijk starten met IUI als de test niet goed is.

Groetjes Alex

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    IUI is inderdaad geheel pijnloos! (mijn ervaring) ;)

16. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Hallo Dames

Dank jullie wel voor jullie reacties. Het is inderdaad prettig om te horen dat iui pijnloos is. Kan je in ieder geval met een gerust gevoel iui gaan doen.
    Stiekem duim ik voor iedereen die zwanger probeert te worden gauw goed nieuws! Diep van binnen hoop ik ook op een wonder!

Wens jullie ook veel succes toe!

Groetjes,

My

17. Vlindertje1977

8 okt 2007
    30
    0
    0
    Gelderland
    Hoi, het HSG onderzoek deed inderdaad behoorlijk pijn.
    Ik heb nu 2 x IUI gehad en je voelt er niets van. Hooguit voel je iets als ze je baarmoedermond met een tangetje vast pakken maar dat stelt ook weinig tot niets voor. Gewoon doen dus !

Succes ermee

18. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Bij mij pakken ze bij de iui mijn baarmoedermond niet vast met een tangetje. Maar misschien ligt dat wel aan de ligging van de baarmoedermond, dat weet ik niet!

19. Vlindertje1977

8 okt 2007
    30
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Renate, ik heb er nu 2 achter de rug en telkens doen ze dat bij mij. Daarom heb ik nadien ook steeds een beetje bloedverlies.....baarmoedermond is nu eenmaal erg gevoelig. Mijn baarmoeder zit ietsjes gekanteld, daarom doen ze dat......Succes met jouw wachtdagen !

Deel Deze Pagina