Bobbeltje op neus door breuk, operatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hallo!

Al sinds mijn 14e heb ik een bobbel op mijn neus. Ik heb mijn neus 2x gebroken gehad en daardoor is er waarschijnlijk wildgroei van kraakbeen ontstaan. Het is nu jaren later nog steeds gevoelig en af en toe doet het ook echt nog zeer. Mijn neus is ook áltijd koud, mijn vriend grapt vaak dat mijn neus waarschijnlijk afgestorven is :D

Nu wil ik al jaren de stap naar de huisarts zetten om te kijken of deze bobbel misschien weggehaald kan worden maar ik durf niet zo goed. :) Ik hou al niet van ziekenhuizen en een operatie aan iets in mijn gezicht lijkt me ook best wel eng. Een bekende heeft ook een bobbel op haar neus weg laten halen en ik zag haar een paar uur na de operatie en schrok me dood. Ondanks dat het volgens de artsen een kleine ingreep was zag ze eruit alsof er iemand over haar hoofd was gereden:). Alles was dik, blauw en ze had enorm veel last.

Nu zei mijn vriend echter dat hij iemand kende die dit ook gehad had en bij hem hebben ze onder plaatselijke verdoving via de binnenkant van zijn neus het te veel aan kraakbeen verwijderd.

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze ingreep? En weet iemand of dit een cosmetische ingreep is of een medische? Waar ligt de grens. Ik heb er last van maar ook weer niet zoveel dat het mijn leven belemmerd ofzo ;)

Deel Deze Pagina