Wij hebben voor ons zoontje in 2010 bij Babypark (oa) een Nuna Leaf gekocht. Nu ben ik eroverheen gestruikeld en is de poot volledig afgebroken . Dit mag nooit gebeuren, maar volgens Babypark is het een gebruikersfout en doen hun er niks aan. Als commentaar gaven ze erbij aan dat wij wel een nieuwe poot konden aanschaffen voor 40,--. Minder kon niet want dan zouden ze er niets meer aan verdienen.......:x. Tot zover de klantvriendelijkheid en service. Nog, op aanraden van Babydump een klacht naar de directie geschreven. Nu, na 6 weken, moeten we daar nog reactie op krijgen. Pfffff, heb het zo gehad met die zaak!! Ow ja, de leverancier van Nuna verwees ons ook weer naar babypark, dus 'kastje naar muur' systeem. Ondertussen hebben wij besloten een nieuwe wipstoel te kopen, in geen geval een Nuna Leaf en nooit meer 1 aanschaf bij Babypark te doen. Moest het ff kwijt .
Ja idd dat wilde ik net zeggen. Het kan altijd afbreken dus dat 'mag nooit gebeuren' gaat hier al niet op. Als jij hem op zijn zijkant legt en hangt er op kan hij al breken, en dat lijkt hier ook gebeurd te zijn.
Euh..nou, heb het bij Babydump laten zien, plus leverancier van Nuna en die hebben echt aangegeven dat dit niet mag hoor. Hij is nl niet op een laspunt gebroken (wat nog logisch zou zijn) maar de poot is gewoon afgescheurd..en dat mag dus niet. Bovendien kantelde de stoel alleen doordat ik eroverheen struikelde, ik lag er niet met mijn volle gewicht op. Maar buiten dat gaat het me nog meer om de service die ze bij Babypark op dit punt dus niet bieden. Ik moest al 3 x contact opnemen om uberhaupt een reactie te krijgen en dan krijg je dit te horen. Terwijl een Babydump en de leverancier er (lijkt mij) objectief naar gekeken hebben, maar er logischerwijs niets aan kunnen doen omdat het via babypark moet lopen. De leverancier verwijst ook naar ons verkooppunt, dus een oplossing komt er niet. Ja, dat we een nieuwe poot kunnen aanschaffen bij Babypark, maar dat vertik ik. Vooral na het commentaar dat hun er tenslotte ook nog wat aan moeten verdienen.
Ik snap niet waarom iets niet kapot mag gaan als je erover struikelt? Lasnaad of geen lasnaad. Maar goed, zal wel aan mij liggen...
Hij is al meer dan 2,5 jaar oud en je hebt hem zelf kapot gemaakt door erover te vallen Lijkt me na 2,5 jaar en schade door eigen schuld geen garantiekwestie meer. Hij hoort niet kapot te gaan door gebruik van een baby die onder het maximale aantal kilo's zit dat in de wipstoel mag, maar dat hij kapot gaat door lompigheid/een volwassenen lijkt me geen garantie Zelfde als dat ik mijn tv van 2,5 jaar van het kastje loop, dat is geen garantiekwestie
Ik snap dat je boos bent, maar wat al gezegd is... Het is door je eigen schuld/lompigheid nu stuk. Als je hem nou net aangeschaft zou hebben, ok.. maar dan nog is het wel weer door JOU stuk en niet door de baby die erin moet. En na 2,5 jaar kan ik me voorstellen dat babypark zoiets heeft van "ammahoela".
ik ben niet blij met babypark hoor maar bij ons werden garantie zaken echt goed opgelost hoor!! wij hadden een autostoel gekocht waarbij 2x de gordelbevesteing niet goed was na een tijd we hebben na de garantie 2 weken over de datum geloof ik gewoon nieuwe stoelen uit mogen zoeken, Ik denk dat je te laat bent en dat het je eigen schuld is. koop gewoon een wipstoel van een paar euro zo lang zitten ze er ook niet in toch
Ik snap je frustratie, maar jij bent toch echt diegene die er over gestruikeld is. Hier kan een Babypark of Nuna niks aan doen. En ik vind het dan ook logisch dat ze er niks aan willen doen. De manier waarop ze met je omgaan als klant valt misschien wel wat voor te zeggen, dat weet ik niet.
Ik ben wel benieuwd wat de verklaring van Nuna is over dit geval. Daarnaast denk ik dat Babypark in hun recht staat, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp
Lieve meiden, In Nederland hebben we zoiets als de wet consumentenkoop. Dit betekent dat garantie net zolang is als de normale verwachte levensduur van een product. Helaas heb ik hier als werknemer van een consumentenproduct ook mee te maken en wordt je daar niet blij van. Maar als consument houdt dit in dat je altijd recht hebt op garantie. Een product als deze hoort ook met struikelen niet af te breken en ik vind ook dat de verwachte levensduur van een dergelijk product langer is dan 2 jaar. Gewoon weer terug naar de Babypark dus en ze hierop wijzen. Vragen naar de manager en hem aangeven dat hij retentierecht heeft bij de leverancier. Hij mag dit ten alle tijde verhalen op de leverancier. Het houdt echter ook in dat je niet bij Nuna zelf aan kan kloppen, omdat je het niet bij hen hebt gekocht maar bij Babypark. Zoek maar even op internet naar wet consumentenkoop. Ik heb hier laatst een workshop over gevolgd (op zakelijk gebied). Grote bedrijven als BCC etc. hebben hoge boetes gekregen omdat ze zich hier niet aan hielden. Een leverancier van een gasfornuis moest een nieuwe leveren na 8 jaar omdat deze niet kapot mocht gaan binnen deze periode. Succes!
ik ben trouwens wel blij met babydump. Mijn 3 jaar oude maxi cosi easyfix blokkeerde en ik kon hem gewoon terugbrengen.
als de baby van TS erin had gezeten was hij waarschijnlijk NIET kapot gegaan door normaal gebruik door een baby hij is NIET kapot gegaan door normaal gebruik door een baby van bijv 0-11 kilo, maar door ''lompigheid''/ertegenaan botsen van de moeder, dus NIET door gebruik van de baby waarvoor het product bedoelt is, en heb je ook geen recht op garantie lijkt me als de baby van TS erin had gezeten en hij had doormidden gebroken dan lijkt me logisch dat het een garantiekwestie is MITS de aantal kilo's die het product kan dragen niet overschreden is ( dus geen baby van 11 kilo in een wipper doen die tot bijv 9 kilo gemaakt is)
Dan ga ik met de glazen die ik heb laten vallen ook maar terug, kennelijk mogen die ook niet breken ofzo?
Ik sfeer bij de babypark. Vind ze juist wel goede service hebben vergeleken met sommige andere babywinkels. Daarom blijf ik juist steeds terugkeren bij babypark. Vervelend dat dit is gebeurd hopelijk komt er toch nog een oplossing
Producten mogen bij NORMAAL gebruik niet kapot gaan Een tv heeft bijv een hoge levensduur en mag niet binnen een maand kapot zijn door NORMAAL gebruik Maar als mijn tv 1 maand oud is en ik loop hem eraf en hij valt op de grond is dat GEEN garantie maar schade door EIGEN schuld en NIET door normaal gebruik
Denk dat als het met "normaal"gebruik stuk gegaan zou zijn, het op een zwakke naad is. Niet een gebroken poot. Vandaar dat ik zo benieuwd ben wat Nuna er van zegt.