tweede late miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door beke, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beke

beke Nieuw lid

17 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een maand geleden voor de tweede maal een late miskraam gehad. telkens een scheurtje in de vruchtwaterzak.
    Van mijn vorige was ik 16 weken zwanger en verloor ik al mojn vruchtwater. Ze hebben me aan de bakster gelegt om het kind te doen afkomen. Nu bij mijn 2 de verloor ik het met beetjes, maar er was ook een infectie. De weeen kwamen vanzelf op gang en twee dagen later werd onze zoon op 22 weken geboren. Gelukkig heb ik al een gezonde zoon van 17. Maar tijdens die zwangerschap verloor ik ook met beetjes het vruchtwater. Hij is geboren op 9 maanden, maar ik had niets meer van vruchtwater. Weet er iemand van jullie wat daar de oorzaak kan van zijn, en of ik nog eens een poging zou kunnen nemen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Beke,

het klinkt ernaar dat je wel echt pech hebt gehad. Is er uit onderzoek verder nog iets gebleken de afgelopen 2 keer? Ik kan geen reden bedenken waarom vliezen steeds vroegtijdig zouden breken eigenlijk. Je denkt inderdaad direct aan infecties, maar het is wel botte pech als het meerdere keren achtereen gebeurt. En het is emotioneel heel heftig. Ik snap dat je twijfelt nog een keer ervoor te gaan. Wat zegt je gyn erover? Ik vind het lastig om je zo te adviseren. Je kunt altijd bij je gyn eens een gesprek aanvragen en al je vragen aan hem/haar stellen. Die weet de details van de afgelopen keren en kan jullie gerichter helpen. Sterkte en succes!

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina