Hallo vk. Ik heb een vraag. Kan het zijn dat mijn kindje nu al is ingedaald? Dit zijn de dingen waarom ik dat denk. Het begon dinsdagavond. De kleine was enorm aan het duwen beneden en deed ook best wel pijn. Sinds dat moment is mijn buik lager. Ook heb ik veeeel minder last van maagzuur. Ik kan zelfs weer op mijn rechterzij liggen terwijl ik daarvoor dat echt niet hoefde te proberen met het maagzuur. De baby ligt ook ineens laag en ik kan niet zelf meer billen en hoofdje voelen. Kon ik eerder wel als de baby bijvoorbeeld iets dwars lag dan voelde ik zowel het hoofdje als de billen. Omdat ik nog wist dat ik bij mijn dochter haar hoofdje kon voelen tegen de baarmoederwand vanaf dat ze ingedaald was ging ik het nu ook proberen onder de douche. Dus ik met mijn vinger naar binnen en toen voelde ik toch echt duidelijk het hoofdje tegen die wand aan liggen. Kan het zijn dat mijn baby al ingedaald is? Mijn dochter was ook vroeg al ingedaald (met de controle van 28 weken werdt dat verteld) maar er was gezegd dat een 2e en volgende meestal pas erg laat of zelfs niet indalen. Ik had dus ook niet verwacht dat dat nu al mogelijk zou zijn.. Maar als ik naar de bovenstaande dingen kijk zou ik haast denken van wel. Donderdag heb ik weer een controle dus dan zal ik het zeker weten, maar ik vroeg het mij toch af.
Hallo Vica86. De dingen die je noemt lijken er inderdaad op het wijzen dat die kleine ingedaald is. Het kan een moment opname zijn dus dat die kleine er over een paar dagen weer uit je bekken gaat. Maar laat de verloskundige er maar naar voelen donderdag, dan weten jullie het zeker. Groetjes Ineke.
Ok dank je. Ja ik weet dat het zo ineens weer anders kan zijn. Maar nu kan ik in ieder geval die veranderingen een beetje plaatsen. Hartstikke bedankt!
Ik wou even melden dat het inderdaad klopt dat de baby al ingedaald is. Hij lag vorige week zelfs al vast.