(Brigitte) Uitleg 20 weken echo formulier.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Juffie26, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Beste Brigitte,

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad, alles was goed geen bijzonderheden gezien. Ik was vandaag precies 19 weken zwanger.
    Nu was ik net het formulier aan het bekijken en vroeg me eigenlijk af wat dat allemaal betekende.
    Misschien weet jij dat wel?
    Ik was ook wel benieuwd naar de zwangerschapsduur maar dat staat er nergens bij....? Staan wel wat lijntjes met zwarte bolletjes achter, de meeste bolletjes staan voor het streepje op het lijntje, en die van TCD staat verder achter het lijntje in het midden.
    Wellicht weet jij daar meer over?

HC: 153,5mm
    TDC: 20.0mm
    AC: 128,7 mm
    HC/AC: 1.19
    LINKER FEMUR; 26,9mm

Bedankt voor de moeite.
    Juffie26

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dat streepje houdt in dat helemaal links 'het kleinste'kind is, en helemaal rechts het 'grootste kind'. Dat streepje in het midden is het gemiddelde kind. Jouw kind is dus iets onder het gemiddelde als ik het goed begrijp. Dat is normaal en kan geen kwaad. De TDC meting is de hoofdomvang ten opzichte van de hoofd doorsnede. Ik maak zelf geen echo's dus kan even niet beoordelen hoe belangrijk deze meting is. Als de echoscopiste niets heeft gezegd erover kan je er vanauit gaan dat het normaal is. De verloskundige zal bij de aankomende controle deze echo uitslag ook met je doornemen en meer uitleggen.
    HC is de hoofdomtrek. AC is het buikje en Femur is het bovenbeen. Dat zijn de belangrijkste.

Groeten Evelien

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ok dank je wel!
    Alleen de TDC staat het streepje ver naast het gemiddelde, alleen die is dat verder niet erg?
    Echoscopiste heeft er niets over gezegd.
    Maar ik weet wel dat 'icsi kindjes' over het algemeen wat kleiner zijn.

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dat weet ik niet precies, maar als zij niets gezegd heeft is er ook niets om je zorgen over te maken. En anders kan je natuurlijk gewoon je vk even bellen, geen probleem!

Groeten

Deel Deze Pagina