bijna 8 wkn, test ineens licht?!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by madelein, Aug 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hallo,
    Toch even hier de vraag neerleggen, want zit er toch wel mee..

Afgelopen maandag tijdens de stoelgang wat vers bloed verloren ( ging moeizaam). Volgens mijn eigen vk kan dat gebeuren, er was waarschijnlijk een vaatje geknapt. Voor de zekerheid mag ik as vrijdag komen voor een echo.
    Het bloeden is niet meer teruggekomen, maar mijn afscheiding bleef gister bruinig, en vandaag een soort donkergeel. Ik ben enorm onzeker geworden door die bloeding, en na een eerdere vmk als de dood dat dit ook misgaat.
    Ik had nog 1 testje liggen en dacht ik doe die even, dan kan de knal streep me weer even gerust stellen. Je raad het al... De streep knalde helemaal niet! Dit terwijl ik met 5 en bijna 6 week ( de laatste was van moeders voor moeders) echt super mooie knaltesten had! De teststreep stond er wel gelijk met het doorlopen van de test.

Op internet lees ik dat na week 6 de urinetesten niet meer betrouwbaar zijn, en dus ook lichter kunnen uitslaan. Of dat je lichaam op dat moment meer HCG verbruikt, en dus je af en toe minder uitplast.

Kunt u mij misschien gerust stellen? Of is het echt een slecht teken dat die test ineens licht is?

Alvast bedankt....

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Het klopt inderdaad dat de test minder positief kan zijn. Over het bloed dat je bent verloren zou ik me niet te veel zorgen maken, dit komt vaak voor zonder dat er een miskraam is. Het is natuurlijk een spannende periode, waarin nog veel mis kan gaan. Dus helemaal geruststellen kan ik je niet. Maar probeer die test maar te vergeten, het was tenslotte gewoon positief.

Succes!

Groeten Evelien

Share This Page