Tafeltje...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hebben jullie in je zithoek ook een (salon)tafeltje staan en wat voor 1? Wij hebben een tafeltje voor de bank staan en aan weerszijden van het tafeltje staan 2 stoelen.
    Nu is t zo dat Iris (2,5) al 2x van zo'n stoel op t tafeltje is gevallen; vorig jaar had ze n snee in haar lip en vandaag een flinke jaap boven haar wenkbrauw. Allebei geplakt en 2 littekens dus...

Ik vind t lastig; we willen eigenlijk t tafeltje wegdoen, maar ze speelt er ook veel aan. Dus....hebben jullie ook een tafeltje, waar staat deze en hebben jullie kids er ongelukjes mee gehad?

Iris is verder niet echt onhandig, maar ze is dus 2x ongelukkig gevallen.

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij hebben een salontafel met een glaze plaat. Nog nooit ongelukken mee gebeurt. Onze dochter speelt aan die tafel en eet haar boterham aan die tafel. Soms gaat ze erop zitten, maar dat mag ze niet.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hier gewoon een houten salontafel... ze spelen er ook wel eens maar nooit ongelukjes mee gehad. In de speelhoek staat ook een tafeltje (zo 1 van 5 euro van ikea), gaat ook altijd goed. Enige litteken staat op naam van mn zoontje die tijdens de trap opklimmen zn hand mis zette en daardoor met zn mond op een traptrede kwam. Klein litteken op zn lip.

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    hier heeft hij een eigen tafeltje met 2 stoeltjes. Maar van het tafeltje en stoelen zijn de hoeken afgerond. Dus valt hij niet heel hard.

Bij de bank hebben we een hocker staan. (een zachte poef) Daarop een groot dienblad. Hier kan die dus gewoon tegen aan vallen. Want dienblad is kleiner dan de hocker zelf.

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier zit ze aan de salontafel te eten en te spelen (tekenen bijv of kleien), toevallig viel ze van de week van de bank af tegen de tafel aan, maar alles bij elkaar opgeteld denk ik dat het nu 2 keer gebeurd is ofzo...

In haar kamertje staat een minitafeltje (Ikea) waar ze ook aan speelt, maar daar is -gelukkig- nog nooit wat mee gebeurd....

6. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wij hebben een vrij grote salontafel met granieten blad (en dat geeft niet mee)
    Hier speelt ze ook altijd aan, toen ze net ging lopen/ staan vond ik het doodeng, maar nu geen probleem

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee heeft zich al tig keer gestoten tegen de tafel.
    ga hem echt niet weg halen ,moet ze het maar leren.

ik ben zelf vroeger van de pot gevallen zo tegen de rand van een glaze salon tafel, lit teken zie je nog zitten maar mijn ouders hebben die ook niet weg gehaald.

dan kan je op een gegeven moment alles wel weg halen.
    van vallen en opstaan worden ze groot.

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Er is wat mij betreft wel een verschil tussen stoten en zo ongelukkig vallen dat ze een gat in d'r hoofd heeft.
    Stoten doet ze wel vaker...daar maak ik me ook niet druk om.

Deel Deze Pagina