Bril kapot.. verzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Net is mijn zoontje precies met zijn hoofd op de punt van een stoepje gevallen. Precies op zijn bril.. er zitten nu wel 10 putjes in 1 glas. En op die andere zit een kras..weet iemand of dit te verzekeren valt? Of is dat alleen als iemand anders het kapot maakt? Het valt nu net voor het lange weekend :(

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dat hangt echt van je verzekering af. Dat is zo echt niet te zeggen.. kijk even in je polis voorwaarden.
    Ik heb een gezinsverzekering en die dekt alles wat mn zoon kapot maakt. Zonder die gezinsdekking zou het niet vergoed worden.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Toevallig afgelopen week de bril van mijn zoontje vervangen omdat het montuur ( het pootje ) kapot was. Had daar via de Pearl een speciale verzekering voor afgesloten maar daar staat altijd specifiek in dat het niet geldt voor de glazen maar alleen voor het montuur. Kreeg 80% vergoeding. Heb je een verzekering voor die bril afgesloten? Anders zou ik het even in die voorwaarden opzoeken.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het kan zijn dat dit onder je inboedelverzekering valt, maar ook dat je hiervoor een buiten de deurverzekering moet hebben.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben ooit zelf op mn bril gaan staan en kreeg hem vollecig vergoed van mn verzekering. Ik zit bij interpolis

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben een doodsimpele inboedelverzekering, maar zij dekken werkelijk alles wat kapotgaat.
    Mijn man is vorige week op zijn bril gaan staan, foto gestuurd naar de verzekering en vergoeding gekregen. Ik 2jaar geleden ook.
    Zelfs toen zijn mobiel laatst van de trap viel werd het vergoed.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij ook :D (zie vorige reactie)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hangt van de polisvoorwaarden af...

En morgen even naar de opticien. Er zijn er genoeg die een voorraad aan glazen in huis hebben en het voor je erin kunnen slijpen...

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Voor dat laatste komt binnenkort een eigen risico van 50 euro.

10. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Mijn dochter is laatst op haar bril gaan zitten rn beide pootjed waren kapot. Terug naar de pearl en heb haar bril gratis nieuw gekregen. (Haar oude glazen pasten er wel weer in) misschien dat de opticien dit ook wel doet met glazen? Je kunt het altijd proberen....

11. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had laatst z'n (net 5 dagen nieuwe bril) op straat gelegd en er zijn verschilde auto's over gereden voor wij er echter kwamen. Niks verzekerd gekregen. Als het binnen gebeurt was, viel het onder inboedel.
    Wij hebben geen buiten de deur verzekering.

Succes!

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Bij de pearl bij ons is er standaard bij elke bril gratis een ravottenverzekering tot 12 jaar. Wij mogen 1x per 2 jaar nieuwe glazen gratis nemen en is er iets mis met het montuur krijgen wij dat gewoon nieuw. Misschien is dit ook in nederland zo?

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb met zoonlief 9 brillen binnen 1 jaar versleten... Van 3-4 jaar. Maar via de verzekering die ik op zijn bril had wel het een en ander vergoed gekregen maar niet via inboedel ofzo....

14. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties
    Morgen eerst de opticien bellen..en anders dinsdag de verzekering.
    Zomaar even snel nieuwe glazen maken wordt hem niet..hij heeft +8.5 en speciale glazen..

Deel Deze Pagina