Bril/lenzen verschil

Discussion in 'De lounge' started by Koraal82, Sep 20, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ik draag al 20 jaar lenzen en ik heb nooit ergens last van. Draag ze van sochtends tot ik ga slapen. Ik heb onlangs toch nog een bril gekocht zodat ik na het douchen bijv mijn bril kan opzetten. Onverwachts (heb geen brillen gezicht) heb ik een bril gekocht die eigenlijk heel leuk staat waardoor ik hem nu vaker wil gaan dragen. Echter merk ik dat als ik mijn bril op heb dat ik vaak het gevoel heb alsof er iets in mij oog zit (korreltje) of ik krijg wat jeuk aan mijn oog. Zou dit komen omdat mijn ogen moeten wennen omdat ik daarvoor lenzen heb gedragen? Als ik mijn lenzen in heb, heb ik nooit dat gevoel.

Blijkbaar zie ik er met mijn bril dus ook (vlg diverse mensen, incl mijn baas :D) slimmer/professioneler uit. Heb nogal een jeugdige uitstraling (ben toch al 41) waardoor als ik met directeuren in gesprek ben ze in het begin mij niet altijd serieus nemen. Uiteindelijk komt het wel goed maar meerdere mensen zeiden dus dat ik mijn bril moet dragen bij zulke besprekingen. Maar ja voelt ook wel weer gek dat mensen dan ineens wel dingen van mij aannemem :eek:. Was even nieuwsgierig of jullie met zulke dingen rekening houden?

2. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

Jul 12, 2023
    1,304
    1,361
    113
    Female
    Haha met mijn bril niet. Maar ik vond mijn bril vreselijk staan dus toen ik verplicht 2x 2 weken hem op moest voordat ik mijn ogen liet laseren voelde ik me enorm ongemakkelijk op mijn werk en dat straalde ik dan denk ik ook uit. Dus ik werd er niet serieuzer door genomen. Maar ik zorg uiteraard wel dat ik goede kleding, schoenen en make up heb bij belangrijke meetings :roflmao:

Overigens had ik ook dat mijn ogen wat trekkerig waren met bril. Denk toch dat je dan minder knippert ofzo? Hier werkte wat oogdruppels goed.

(Ik heb nu geen bril en lenzen meer na ruim 20 jaar )

Koraal82 likes this.
  3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

Aug 15, 2021
    3,242
    4,207
    113
    Female
    Heb ik idd vaker gehoord ja.

maar ik blijf mijn lenzen dragen! (En af en toe mijn leesbril :roflmao::roflmao:)

Koraal82 likes this.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    In mijn werk is het dus echt heel belangrijk hoe je overkomt. Dus inderdaad bril of niet, welke kleur kleding, wel of geen make-up (en zo ja, waar ligt de focus op), wat voor soort kleding, wat voor soort schoenen, wel of geen hakken, wat voor accessoires, haren los of vast. Er is heel veel onderzoek gedaan naar het effect van dat soort kleine dingen op je gesprekspartner.

Denk er niet elke dag over na, maar zeker bij belangrijke vergaderingen, grote beslissingen, beoordelingsgesprekken, tv opnames, presentaties of gesprekken met stakeholders. Kan het net dat zetje geven de goede kant op geven. Al kan je nog alle vinkjes op groen hebben staan, met een slecht verhaal kom je natuurlijk ook nergens.

Koraal82 likes this.
  5. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Dat gevoel van een korreltje in je oog is mij eens uitgelegd door mijn opticien. Het is een ‘ouderdomskwaaltje’ (ik was best verontwaardigd toen ik dit hoorde, was 37…:roflmao:), maar door eiwitafzetting ontstaan er oneffenheden op je oog, het is onschuldig, maar je ooglid is een gladde lens gewend en voelt dit dus iedere keer bij het knipperen.
    Na verloop van tijd zal je er vast aan wennen, maar zelf heb ik daar nooit lang genoeg mijn bril voor op en ik vind het dus ook flink irritant.

Koraal82 likes this.
  6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ja met kleding hou ik er ook rekening mee. Heb het liefst mijn haar gewoon in een staart maar ja dan zie ik er dus ook heel jong uit dus doe ze daarom soms ook los. Maar ja vind het ook wel irritant dat ik allemaal "aanpassingen" moet doen om een beetje serieus genomen te worden. Aangezien ik vaak de brenger van slecht nieuws ben :oops: op mijn werk is het wel fijn als ze mijn oordeel op waarde schatten.

7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Oh jee het begin van mijn verval is ingetreden :eek::roflmao:. Maar duidelijk verhaal, bedankt!

siets likes this.
  8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Ik heb het zelfde, ben heel jong voor de functie die ik heb. Meeste collega's in dezelfde functie zijn man en ruim de 60 voorbij, vaak kan ik prima hun dochter zijn of ben ik jonger dan hun kinderen. Zou een beetje grijs worden ook helemaal niet erg vinden wat dat betreft.

Je haar uit je gezicht maakt dat mensen je makkelijker geloven omdat je "niks verbergt". Daarbij oogt het mannelijker, wat automagisch extra autoriteit meebrengt. Qua makeup heeft een wat donkerdere lippenstift dan je eigen lipkleur en het aanzetten van je wenkbrauwen het meeste effect. Zijn van die filmpjes online van te vinden. Blond meisje met wat mascara en neutrale lipgloss zat vast achter de kassa of werd kapster. Zelfde meisje met iets lippenstift en aangezette wenkbrauwen werd veel hoger ingeschat (studeert rechten, goede baan in het/communicatie).

Ik vind het wel oprecht verdrietig dat het zo veel verschil maakt op hoe je beoordeelt wordt. Helaas speelt uiterlijk echt een giga rol in onze eerste indruk, en vinden we het ook nog lastig om zo'n eerste indruk bij te stellen en ons eigen ongelijk toe te moeten geven:(

Koraal82 likes this.
  9. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    Het kan ook gewoon zijn dat je ogen wat droger worden (ook door leeftijd, maar bij iedereen is dit anders!). Vaak helpt dan een oogdruppel om te gebruiken. Als dit niet werkt kan je, als het oog branderig aanvoelt oid, proberen of warme kompressen even een (warm NIET HEET) washandje ‘s avonds op je gesloten ogen leggen voor minimaal 10 minuten.
    Als er dan de volgende ochtend viezigheid uit je oog gekomen is in je ooghoeken oid dan even een paar keer herhalen.
    Dan zaten je kliertjes wat verstopt en kan je ook klachten krijgen. (Advies van opticien hier haha.)

Koraal82 likes this.

Share This Page