We hebben een huurhuis met afwasmachine, heel gemakkelijk. Het ging een tijdje goed, maar sinds een week of 3 wast-ie niet meer schoon. Vooral op de bovenverdieping blijft er een bruinige aanslag in en buiten op de glazen. En het is er ook helemaal aangekoekt, dus nogmaals wassen heeft geen enkele zin. We hebben al een aantal andere wasblokjes geprobeerd (niet die hele dure merken), glansspoel is altijd goed gevuld, evenals het zout. Ook hebben we andere programmas geprobeerd en minder afwas erin, maar het blijft, waardoor ik toch op de hand flink moet schrobben. We zijn nieuw met een afwasmachine, nooit een gehad, dus geen ervaring mee verder. Wie heeft tips?
Heb je de machine al eens gereinigd met vaatwasmachinereiniger? (Te koop bij de supermarkt van o.a. Sun). Ik doe dat 1x in de zoveel tijd. Ik gooi dan zo'n poederzakje in dat bakje waar je dat wasblokje normaliter in doet en een beetje op de bodem van de machine. Dan draai ik een lege machine op een normaal programma. Je vaatwasser gaat er ook weer fris van ruiken.
je kunt vaak als je op internet het merk en het model in typt plus evt het probleem erbij intypen. mensen vinden die het zelfde probleem hadden er daar antwoord op geven. op deze manier heb ik al heel veel problemen opgelost met onze vaatwasser zonder dat er een monteur aan te pas moest komen. evt tip die ik nog heb, even alle onderdelen van de pomp/stop onder in de vaatwasser los halen en even kijken of er rommel in de afvoer hiervan zit. wil namelijk nog wel eens helpen. dan zit ie niet helemaal verstopt maar kan niet snel genoeg afpompen waardoor het vieze water steeds een beetje blijft circuleren totdat de vaatwasser klaar is succes in ieder geval
wij hadden met onze nieuwe vaatwasser na een maandje of 8/9 gebruiken opeens ook dat hij niet goed meer schoonwaste. En ook idd de bovenverdieping. Wij zelf alles nagekeken, afvoer,sproeiers (beide of ze niet verstopt/vol zijn) glansspoel zout en leeg draaien met reinigings spul niets werkte was beetje rare licht bruinige aanslag. Op gegeven moment monteur erbij en die zei gelijk toen hij de glazen zag ...' dat is zetmeel' tip was dus dat ik aardappel had gegeten ik die borden goed af moest spoelen evenals pasta enzo, omdat water zetmeel niet kan opplossen en dus wel steeds kleiner tot onzictbaard word maar nog steeds aanwezig is. Sinds ik me borden aanrdappel vrij spoel is er niets meer in de hand dus wie weet
Zetmeel zorgt idd voor een bruine aanslag in je vaatwasser. Regelmatig je filters schoonmaken. En regelmatig vaatwasreiniger gebruiken.. En idd, aardappelresten even afspoelen onder de kraan.
Zorg je er wel voor dat je watersproeier goed rond kan draaien??? Wij hadden hetzelfde probleem, steeds alleen bij de bovenlade. Nu bleek dus dat we onze borden zo neer zette dat de sproeier)onder de bovenlade) niet goed rond kon draaien en dus ook niet goed water kon sproeien in de kopjes, glazen en schaaltjes. kus miek
geen vette pannen erin doen...bij ons kan dat in ieder geval niet;s het vet komt dan in de bekers terecht die erboven staan.... dus ik was die vette pannen maarf gewoon af..
Wij gebruiken altijd calgonit vaatwastabletten. Alles in 1 en werkt hier heel goed. Nooit problemen gehad. Tip: in plaats van afwasmachinereiniger zou je ook schoonmaakazijn kunnen gebruiken en dan op het heetst een programma draaien. Is goed voor je vaatwasser, want het ontkalkt en reinigt ook nog eens. Gewoon wat in het bakje gieten en wat op de bodem van de vaatwasser. En regelmatig je filters schoonmaken hoort er trouwens ook bij.