Hoi hoi ik wil een nieuw fototoestel kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu een goedkope van 100 euro , vorig jaar op schiphol gekocht, maar ELKE foto mislukt met dat ding. Wat ik ook probeer 90% van de foto is onscherp en dat ben ik nu zo zat. Ik wil een goed toestel en ongeveer 300-400 euro uitgeven, Liefst een klein toestel, compact of systeem camera. Met veel optische zoom, macrofunctie, zo min mogelijk afdrukvertraging, instelmogelijkheden voor ISO waarden. wie heeft DE tip, zie door de bomen de fototoestellen niet meer..... alvast bedankt
Oja die ben ik al eens tegen gekomen ja. maar las overal dat je die flitser handmatig in moet klappen en dat die heel fragiel is.. klopt dat?
is wel handmatig, ik gebruik hem eigenlijk nooit. hij is niet zo fragiel dat je hem gelijk molt als je hem ietsjes onhandig terugduwd, maar in kinderhanden vrees ik het ergste maar zoals ik al zei, ik gebruik hem eigenlijk nooit
ik ook, mijn sloper heeft zelfs haar slaapkamerkastdeur gesloopt... maar buiten hand bereik zetten helpt een hoop
Veel optische zoom gaat heel erg ten koste van de beeldkwaliteit dus bedenk of je dat echt wel nodig hebt? Als je vooral foto's maakt van de kindere, uitjes en op de gewone vakanties zou ik dus voor een compact camera met een wat grotere sensor kiezen. De Sony RX 100 reeks is daar een voorbeeld van....uitstekende kwaliteit in een zeer compacte behuizing dankzij de sensor. Lees ook even dpreview.com daar staan een hele hoop reviews, een goed forum een nuttige artikelen.
Nikon One (1). Hoor daar alleen maar goede dingen over. Klein, compact ik dacht in je prijsklasse en fantastisch resultaat.
Wij hebben een Sony alpha 6000. Heerlijk ding. Makkelijk te bedienen en je kunt ook nog van lens wisselen om meer te kunnen zoomen. En hij is niet zo groot.
Ik heb een dure spiegelreflexcamera. Die komt gewoon niet in de handen van mijn kinderen, simpel. Anders zou je nooit iets (duurs) meer voor jezelf kunnen kopen. Niet alles is speelgoed. Ik kan je helaas niet adviseren. Na meerdere compactcamera's (canon en Olympus) was ik de slechte fotokwaliteit zo zat, dat ik een spiegelreflex heb gekocht (nikon) en inmiddels alweer een nieuwere, ook nikon. Ik baal dat ik dat niet jaren eerder heb gedaan. Veel succes met je zoektocht.
Is alweer een stukje groter, kan je niet in je binnenzak of kleine tas stoppen. Maar idd een super toestel als je niet echt een compact zoekt. Binnenkort komt de @6300 uit dus zal de prijs van de @6000 flink zakken waarschijnlijk. 👍🏼
Ik heb óók een (full-frame) Nikon D750 en dus een Sony RX1004. Tuurlijk is er een enorm kwaliteitsverschil (en dus ook prijsverschil!) tussen een compact en dure dslr, maar voor de meeste photo's van een amateur is een goede (!!) compact echt nog steeds helemaal prima. Het probleem is dat je wel heel fanatiek moet zijn om je dslr altijd mee te zeulen en dan gaan er dus vaak mooie fotokansen verloren omdat je geen fatsoenlijke camera bij je hebt. Want het verschil tussen mijn iPhone 6s en rx1004 is wel heel zichtbaar, vooral bij slecht of weinig licht en mijn beweegelijke kinderen bvb. 😊