Waarvoor gebruik jij je bakfiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hooverphonic, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hallo dames,

Wij zijn aan het kijken naar een elektrisch aangedreven bakfiets i.p.v. een nieuwe tweede auto. Gezonder en ook heel praktisch met een kleuter en een baby. Gebruik jij je bakfiets veel? En zo ja waarvoor allemaal? Ik wil zeker weten dat het de investering waard is. Op marktplaats zie je maar heel weinig aangedreven bakfietsen te koop staan en dan is hij tweedehands vaak bijna net zo duur als nieuw. Dus we dachten hem nieuw te kopen.

Heb je ook nog een voorkeur voor een merk? Ik neig nu naar babboe Big of Cangoo en dan een driewieler, maar misschien zijn ook daar andere ideeen over?

Dus graag alle tips, trick en valkuilen!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Dat is natuurlijk ook een idee...
    hoever kun je komen met een elektrische bakfiets? En hoeveel km per uur is een beetje te doen met de bak vol kids.

Sorry ik pik een plekje in je topic:)

3. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Haha van harte welkom hoor!

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik heb een electrische johnny loco. gebruik hem om lekker gewoon te fietsen met drie kinderen en soms haal ik mn dochter ermee van school ( school is redelijk eindje weg dus vandaar meestal met de auto) dus echt recreatief gebruik. ik fiets met een volle accu zon 30 kilometer. is ook afhankelijk welke stand en versnelling. ik heb er wel een extra accu bijgekocht want na 30 km issie leeg en anders kan ik nooit verder als 30 kilometer zeg maar ( is dus maar 15 heen en 15 terug) alles bij elkaar was die van mij bijna 3000 euro

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ja gebruik mijn bakfiets heel veel, heb alleen wel een hele grote.
    Ik ben er van de week mee naar het bos gefietst met 6 kinderen erin, vandaag nog 10 km mee gefietst even de weekboodschappen gehaald.Verder fietst ik er dagelijks mee naar school.

De mijne is niet elektrisch, moet gewoon zelf trappen (7 versnellingen heb ik). Vind 10 km enkele reis nog goed te doen.

Volgens man moet je er eentje hebben waar je met de fiets stuurt en niet met de bak. Ik heb een driewieler.

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb een goedkope bakfiets incl. Regententent enzo. Koste 700 euro maar je moet hem wel helemaal zelf in elkaar zetten. Maar ik breng er al 2 jaar de kinderen overal naartoe en fiets rustig van Rijswijk naar delft centrum. Wind is soms wat minder....maar dat is op elke fiets

7. soeza

soeza Niet meer actief

Ik gebruik mijn bakfiets overal voor.... Haal er zelfs mijn weekboodschappen mee :)
    Heb een babboe city (elektrisch) en kan met 4 kinderen in de bak en 1 in het zitje op het stuur met een volle accu een kilometer of 20 fietsen denk ik (op de hoogste stand dus)

8. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik heb een baboo big, zonder aandrijving, met zeven versnellingen.
    Ik doe samen met de meiden mijn boodschappen, fiets er mee naar de PSZ en als het weer wat mooier weer wordt gaan we er op uit voor langere tochtjes met picknick mand :)
    Ik gebruik em bijna dagelijks, maar ik heb dan ook mijn rijbewijs niet.
    Het geeft mij veel vrijheid omdat ik nu voor de grotere boodschappen niet afhankelijk ben van anderen....super en de investering helemaal waard!
    Heb nu wel een beetje spijt dat we hebben gekozen voor een bakfiets zonder aandrijving, want nu is 10 km toch wel de max (en als er veel wind staat, moet ik aan het zuurstof :D )

9. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Ik heb een bakfiets via marktplaats. 2e hands en gewoon zelf opgeknapt. Fiets er in de zomer dagelijks mee naar de hei/bos met mijn honden (totaal 60 kilo) voorin. Ook de wekelijks boodschappen worden ermee gedaan. Geen parkeer kosten en de bak zou tot 150 kilo aan kunnen, dus vol gooien maar :) Natuurlijk vervoer ik er ook mijn nichtjes in als die komen logeren. Hopelijk in de toekomst ook ons kindje.
    Ik zou zeggen gewoon doen! Vooral als je de mogelijkheid hebt electrisch. Is anders best zwaar bergje op. Zorg wel voor een goede hoes/afdak. De meeste bakfietsen zijn te breed voor een gewone deur en kunnen dus niet de scheur in bijv. Zonde als het weer erin gaat zitten.

10. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    ik ga vandaag eentje testen. kleuter en dreumes erin plus de picknick benodigdheden :) ik ben benieuwd...

het is er trouwens eentje op twee wielen en zonder electrische aandrijving.

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een niet electrische babboe big en geen rijbewijs, ik genruik hem dus voor alles wat te ver is om te lopen, behalve kind naar het kdv brengen en naar het stastion fietsen.

Ik doe er maandboodschappeb mee, neem vriendjes erin mee als we ergens heen gaan, en elk kind vindt het geweldig!!

Ik vond het de aanschaf meer dan waard.

wij hebben trouwens op het werk ook een bakfiets om catering in de binnenstad weg te brengen en het blijft ons elke keer weer verbazen wat erin kan!

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb geen bakfiets, maar de mensen die een gewone hebben: er stond laatst een stuk in de NRC over het ombouwen van (bak)fietsen naar elektrisch. Zo rond de 1000 euro (is natuurlijk een klap geld, maar een andere auto kost meer...) heb je echt goede ombouwsets voor bakfietsen. Deze site heeft bijvoorbeeld sets voor 2- en 3-wielers: V-fiets::Bakfiets Set
    Misschien een overweging waard als je het echt zonde vindt dat je geen elektrische hebt.

13. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tweewieler bakfiets van Bakfiets.nl. trapondersteuning. Ideaal ding!!

Fiets met kinderen, maar als ik geen kinderen mee heb ook.:D Ideaal voor boodschappen en inderdaad als je geen auto hebt. Mijn man fietst er ook zo op weg.

Duur in aanschaf maar ik ben er heel erg blij mee!!!

14. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Hier een Babboe Big, zonder aandrijving en ik doe er heel veel mee! Van en naar kdv/school en het werk, boodschappen, winkelen en zoals vandaag kinderen inladen, picknicktas erbij en lekker fietsen naar de speeltuin. Voor mij is het een ideale oplossing, wel een rijbewijs, maar doe zoveel op de fiets. Mijn dochter is te groot voor het stoeltje voor en mijn zoon kan nog niet zelf fietsen. En straks met de baby kan ik er ook al lekker vroeg op uit met de fiets!

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook een Babboe Big zonder trapondersteuning. Ideaal ding! Ik heb er een kleuter, peuter en baby in babyschaal in en dan nog regelmatig een vriendinnetje van de oudste. Ik fiets er vooral mee voor de lol, speeltuintjes enzo. En naar school. De kindjes vinden het prachtig en vragen er vaak om. Er passen ook veeeeel spullen in, nooit verwacht.

Ik heb wel spijt dat ik er een zonder trapondersteuning heb want we wonen hier niet zo dicht bij winkels enzo. Dat overleef ik echt niet fietsend... Maar dat ligt misschien meer aan mijn conditie haha.

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook de babboe big sinds twee weken. Sindsdien iedere dag gebruikt. Jongste van 3 maanden zit in maxi cosi in de maxi cosi houder. Neemt in de big wel veel ruimte in, maar hij heeft de vering van de houder echt nog nodig. Als ik drie minuten onderweg ben dan vallen z'n oogjes al dicht. Peuter past er wel nog prima bij in gelukkig.

Doe er boodschappen mee, fiets naar het centrum, naar de hei, psz of gewoon voor de fun. Vriend fietst er ook mee.

Zonder trapondersteuning, maar heb alles dan ook goed in de buurt. Was de fiets dan erg nodig? Euhm nee, maar wel leuk!

17. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Leuk om te lezen allemaal. Hij wordt dus eenmaal aangeschaft bij iedereen intensief gebruikt. Geen of wel trapondersteuning is dus nu de vraag. Ik woon aan de rand van een grote stad dus alles is in een radius van 10 km te fietsen, mss is trapondersteuning dan overdreven? Pfff moeilijk hoor, maar wel leuk kiezen en uitpluizen : D

Deel Deze Pagina