Bieden hoeveel onder de vraagprijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hallo :D

Ik wil graag verhuizen van ons kleine appartement naar een eengezinswoning . Nu heb ik er een op funda zien staan , wat ons erg aanspreekt het huis dan. De binnenkant is om te huilen wat betreft inrichting.
    Maargoed ieder ze smaak ik vind het zelf erg gedateerd en ben van plan om alles te slopen :D

Maar nu mijn vraag , hoeveel zouden jullie onder de vraagprijs gaan zitten ik wil namelijk niemand beledigen haha.

Ik voeg de link even toe

Huis te koop: Herenwaard 75 3078 AK Rotterdam [funda]

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

155? De badkamer moet eruit, nieuwe keuken, nieuw toilet
    Kunnen jullie dit zelf? Anders word dat nog een dure verbouwing

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zou ongeveer 15.000 onder de vraagprijs gaan zitten denk ik. Maar dat is even 'vluchtig' bekeken. Ik kan niet zo goed zien of deze woning niet al heel goedkoop is in z'n soort.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ik zou me zeker niet druk maken over beledigen of wat dan ook. het staat je vrij om te bieden wat je wil.
    ik zou alleen wel een bod beargumenteren.
    kijk dus goed wat er nog gedaan moet worden en wat dat zou kosten. en wat een huis in perfecte staat waard zou zijn voor jou.

succes

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Verbouwen is geen probleem dat gaan we zelf doen. En dan idd de keuken de wc badkamer en de vloer op de begaande grond wil ik eruit hebben.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Het staat al 6+ maanden te koop en ze zijn al 20.000 euro met de vraagprijs gezakt...moeilijk om precies te zeggen hoeveel je kunt bieden. meestal is het zo'n 10% onder de vraagprijs...dan kom je uit rond de 160.000 euro.
    Ben je ook al een keer gaan kijken, om de verdere staat van het huis te beoordelen, en of er bepaalde mankementen zijn waardoor je misschien minder kunt bieden? Ik weet niet wat je zelf in gedachte had voor bod?
    Je hoort trouwens snel genoeg van de makelaar of je bod wel of niet serieus genomen wordt.

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoeveel wil je ervoor betalen?

Huis staat al meer dan 6 maanden te koop en staat al leeg.
    Het lijkt me dat ze er wel graag vanaf willen.
    Ze zijn wel al 20.000 gezakt in de vraagprijs, dus de vraag is ook hoeveel kunnen ze nog zakken?

Ik zou er zeker 20 onder gaan zitten. Vaak met bieden komt het uit op een gemiddelde tussen hun vraagprijs en jullie eerste bod (hoeft niet natuurlijk).

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Huis staat al bijna drie jaar te koop en we zijn al wezen kijken. Mijn man wil een bod van 140.000 uitbrengen maar ik heb zo een idee dat dit veel te weinig is.

9. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Beledigen maakt niet uit, je gaat een huis kopen, geen relatie aan. Het huis staat leeg, dat zegt al wat. Verder is idd de staat erg matig. Niet alleen badkamer en keuken, maar zelfs deuren en vloer zijn gedateerd en in principe aan vervanging toe. Als openingsbod is 10 % eronder voor een huis in goede staat niet raar. Hier zou ik minimaal 20% onder gaan zitten, dus zo'n 36000. 140, 145 om te beginnen bieden?

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    De inrichting is idd verouderd maar de makelaar gooit dat op tsjah ieder zijn eigen smaak , ben ik het dus niet mee eens :D

Dus rond de 140000 is dan niet zo raar als ik dacht

11. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Op een andere site staat dezelfde woning voor bijna 2 ton te koop ;)

Ik zou ook 15.000 onder de vraagprijs gaan zitten. Er moet nog een boel aan gebeuren. Aan de andere kant weet ik niet wat een woning in die straat/wijk waard is

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het ligt er ook aan wat je er voor wil betalen. Als jullie er veel aan willen doen kan het zijn dat het voor jullie minder waard is dan voor een ander. Als je het echt hoe dan ook wil hebben moet je inderdaad niet super laag gaan zitten. Maar daar zijn rekensommen voor toch hoeveel is een gangbare prijs per m2 daar in de buurt? Mooie keuken en zo telt wel mee, maar helaas niet zo heel erg veel (niet het verschil in kosten die jullie eraan hebben i.e.g.)

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee heb je, ja kan je krijgen.

Wij hebben ooit ook een bod vrij ver onder de vraagprijs geboden. Makelaar kwam terug met de mededeling "kom maar terug met een bod vanaf x". Dat bedrag was het maximale wat wij dachten uit te geven dus zijn gestopt.

Even voor de grap, februari/maart 2012 gaan kijken. 31-07-2014 verkocht waarbij de vraagprijs zo ongeveer op ons bod lag en dus 40.000 minder dan de oorspronkelijke vraagprijs ;)

14. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Je begint met een openingsbod he, je komt dus hoger uit dan die 140. Vergeet eventuele ontbindende voorwaarden en leveringstermijn ook niet. Je zit in een sterke positie als het huis al langer te koop staat en ze al gezakt zijn. En als je je lage bod wil beargumenteren, haal dan echt die matige staat wel aan. Een makelaar weet dat achterstallig onderhoud geen kwestie van smaak is, maar hij kan het proberen.
    Het enige wat je kan tegenwerken zijn je eigen emoties, als je het te graag wil hebben.

15. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Daar heb je idd een punt. Ik ga gewoon straks een bod uitbrengen en kijken wat ze zeggen !

16. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Daar gaan we idd rekening mee houden , voordeel van ons huidige huis is dat de woningstichting dit terugkoopt dus dat scheelt alweer een hoop gedoe

17. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat de staat van oa de keuken is meegenomen in de vraagprijs. Ik zou nooit 140 bieden, wekt alleen maar irritatie op ben ik bang. Ik zou er ook zo'n 15 onder gaan zitten denk ik.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    He vlakbij mijn oude stek.
    k zou 155.500 bieden.

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Het huis is inderdaad gedateerd, maar het is wel op een zogenaamde A locatie :) tegenover keizerswaard, dichtbij tram bus etc.
    Dit telt vaak ook mee voor de vraagprijs die mensen opstellen.

Moeilijk wat je moet bieden.. Jullie willen geen aankoopmakelaar inschakelen?

20. XoXo

XoXo Niet meer actief

Heb even op de site van de makelaar gekeken. Het valt me op dat hij veel ex huurhuizen verkoopt. Is dit ook een huurhuis geweest? Lijkt mij wel, standaard keuken, wc, badkamer, alle huizen in het blok in dezelfde kleur geverfd. Als dit idd een huurhuis is zou ik 140.000 bieden.

Deel Deze Pagina