Leuke boekjes voor 3/4 jarigen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Fransa, Jun 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Iemand nog tips voor leuke (voorlees)boekjes voor 3/4 jarigen? We zijn binnenkort weer in NL en zou graag weer wat nieuwe willen kopen voor vooral onze oudste.

We hebben bijv. al Pluk van de Petteflet maar daar vind ik eigenlijk de verhaaltjes nog te lang voor bijv. voorlezen voor het slapengaan. Jip en Janneke staan al op de lijst, nu nog wat anderen!

2. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    de serie van kikker is hier favoriet.
    Sprookjesboeken
    Koekjes is ook favoriet over een koekjestrommel die steeds verder leeg raakt en de mama denkt dat diederik dat gedaan heeft.
    Wij gaan op beren jacht.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het grote avonturenboek voor peuters en kleuters van Marianne Busscher.
    Deels langere verhalen, deels korte verhalen en versjes.

4. Ismene

Ismene Actief lid

Apr 17, 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    'Floddertje' en 'Ziezo', ook van Annie M.G. Schmidt, zijn geweldig (en kort). Las mijn moeder vroeger voor :)

'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft' van Erlbruch vinden kleuters hilarisch.

Mijn zus gaf me laatst 'Het vreemde ei' van Emily Gravett, geen idee hoe het bij kleuters valt maar ik vond hem reuze grappig.

5. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hier jip en Janneke, floddertje, Het muizenhuis, verhalen van winny de pooh, pinkeltje ( is nog van mezelf geweest van vroeger.. )ook " over de kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft"

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hier zijn vooral sprookjesboeken populair bij dochter. Ook 'Olifantje in het bos' met kortere verhaaltjes vindt ze leuk.

7. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Kabouter plop boekjes vinden ze hier geweldig. Vooral de grappige plaatjes die erbij staan.

Verder lezen we uit Jip en Janneke, pinkeltje en de boekjes die ze wekelijks van de schoolbieb meekrijgen. Mogen ze zelf uitzoeken.

8. miep84

miep84 Niet meer actief

De verhalen/ boeken van Wouter en Mieke, door Jacques Vriens, tekeningen Dagmar Stam.

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ties en Trijntje zijn hier favoriet
    Net als: Allemaal Onzin van Paul van Loon. Heeft wel al langere verhalen trouwens.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Pietertje pet van Marianne Buscher en Ron Schroder. Zij hebben meerdere boeken. Wij hebben ook het gekke verhalenboek. Ons zoontje is dol op die boeken. En Jip en Janneke idd, vallen erg in de smaak.

Share This Page