speurtocht voor 2 groepjes van 5 kleuters?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Athina, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

volgende week viert mijn dochter haar kinderfeestje. Een speurtocht door de wijk (erg open overigens) lijkt me toch wel erg leuk.

Met opdrachten ofzo of vragen? Maar ik zit érg te twijfelen wat leuk is voor allemaal. Wat haalbaar is...

Qua begeleiding zijn we met 3 volwassenen. Eén met ieder groepje mee en één die overzicht houd vanuit huis eventueel (of dingen nog snel klaarzet ofzo) .

De kinderen zijn tussen de 4 en 6 . Een behoorlijk verschil nog... Waardoor ik het moeilijk vind om 'quiz-vragen' te maken bv... Maar wat dan wel? Opdrachtjes? Maar wat is leuk voor allemaal?

Ik vind het wel leuk dat er een soort 'wedstrijd' element al inzit, wat al begint thuis met schminken in 2 kleuren - ieder team een kleur ;) - en namen verzinnen.

Maar verder? Iemand die dit al eens gedaan heeft? Ik wil wel écht graag met 2 groepen, want het zijn wat meer kinderen dan gepland :p en zo houd ik de rust er nog even in. Ik dacht dat de tocht een uurtje ofzo mocht duren met uitloop bij huis nog een half uur ofzo.

Maar oke, wie heeft er tips?

Athina

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Foto's maken en ze naar de echte dingen laten zoeken en zo de tocht volbrengen.
    Opdrachtjes zoals: welke kleur deur heeft nr 5, hoeveel bomen staan er in die tuin, loop over het bankje heen, ga zoveel keer van de glijbaan, etc.

Zoiets?

3. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Mijn zoontje heeft een hele leuke speurtocht op een feestje gedaan. Het was de jonkvrouwen en ridders speurtocht ze moesten draak Kodan verslaan ofzo... De moeder van dit meisje had dit gewoon besteld via internet, helemaal kant en klaar. Was iets van 20 euro..

Deel Deze Pagina