Wij hebben daarom inderdaad het tabletgebruik drastisch verminderd. Het buitenspelen is hier het probleem gelukkig niet. Ze heeft nu -1.75.
Het werkt trouwens vast niet zo dat als ik mijn jongste met +9 de hele dag de tablet zet dat hij ook naar min gaat. Gaat hij dan verder omhoog in + of hoe werkt dat dan?
Nee kinderen met plus de hele dag echter de tablet zetten heeft geen zin. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de vorm van het oog, waardoor het beeld bij nabijwerk minder achter het netvlies valt en het oog minder geprikkeld wordt om te groeien, bij een min oog is dit juist wel het geval en een min oog is al te groot, dus dat wordt dat alleen maar meer.
Dat is goed inderdaad, want je wilt dr het liefst onder de -6 houden en dat wordt nog best een uitdaging als je met 4 jaar al op -1.75 zit. Maar toch zag ik jaren geleden eigenlijk zelden kleuters met een min bril en die krijgen we nu steeds vaker binnen.
Dat dacht ik al hoor, maar had gekund. Gelukkig spelen ze hier nog veel buiten, al moet ik op regenachtige dagen ze ook wel eens achter de tablet wegtrekken.
De optometrist had het over een behandeling met druppels atropine om te voorkomen dat het slechter wordt dan -6? Mijn vriend heeft -9 en ik links -4.75 en rechts -1. Kan het ook een deel erfelijk bepaald zijn?
Ja zeker ook erfelijk, maar ook dan heeft lifestyle effect en kun je het gedeeltelijk voorkomen. Ik hoop trouwens dat je met 4 jaar bij de orthoptist komt en niet bij de optometrist. Atropine is zeker een optie, maar zou ik met 4 jaar nog niet mee beginnen.
O, excuus, inderdaad orthoptiste! Haal dat altijd door elkaar Nee zei ze ook dat dat nu geen optie is hoor. Hopelijk helpt de bril de achteruitgang een beetje te vertragen. Als ze m gaat dragen, want ze wil niet... Maar hopelijk merkt ze als we m gaan halen wat het doet met haar zicht.
Wij kregen deze keuze voor onze oudste ook. Zij is al wel bijna 11. Ik heb zelf -9 en papa -7. Met de snelle achteruitgang bij haar adviseerde ze dat eigenlijk wel. Wij gaan er ook mee starten.
Onze dochter heeft een bril van Rex and Sue. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee en zij ook. Bekijk bijlage 629194 Bekijk bijlage 629193
wauw! Die is echt super gaaf! Het is dat ik daar te oud voor ben (en m'n hoofd te groot ) .. maar superleuk deze!
Ja wij vinden hem ook super gaaf. Ze wilde een kleurtjes bril en tada. Ze wilde hem niet eens meer afzetten en andere proberen.
Wij gebruiken al zeker 2 en half jaar atropine druppels bij onze dochter van (bijna) 11. We gebruiken een hele kleine dosis van 0.01 Maar het werkt goed.
Onze jongste van 8 heeft ook al ruim 5 jaar een bril. Wel met een vreemde afwijking. Het ene oog heeft een +sterkte, het andere oog een flinke -sterkte. Hij krijgt in november een echo(?) van zijn oog en dan gaan ze de spieren opmeten, zodat ze een schatting kunnen maken van de uiteindelijke -sterkte. Aan de hand van die uitkomst beslissen we of we gaan starten met de druppels. Zijn min oog is nu -5 en het plusoog +2 hij heeft trouwens ook die panterbril,die ik voorbij zag komen, maar dan met een blauwe rand aan de bovenkant.
Wij ook, ook al bijna 3 jaar nu, zijn als het goed is bijna klaar. Het is bij haar gelukkig dezelfde sterkte gebleven. Bij ons heel duidelijk erfelijk, ouders allebei -10, ik ook, man -3. Dochter 2 heeft de beste ogen van ons allemaal, Haha zij hoeft geen bril.
Ik heb geen idee welk merk dit is. Dochter had haar eerste bril toen ze 2 was, inmiddels is ze 7. Sterkte nu +2 & +2.25, cilinder van -1 en -1.50 Ze begon eerder met +4 dus het gaat de goede kant op. Maar volgens de orrhoptist zal ze altijd een bril nodig hebben vanwege de cilinder.