hey even snel een vraagje haal net de wasmand leeg en ondrin zat de pyama ban mijn dochtertje er zat wat eten aan de mouwn toen ik t erin gooide nu 4dg geleden is t gaan schimmelen is net een nieuwe pyama . heb er nu shout of zoiets op gedaan en gooi t straks bij de kook was . denken jullie dat dit er nog uit zal gaan ???? had t laats ook bij een slabbertje . en als t er niet uit gaat , wat doen jullie er dan mee ??? miss een ander middeltje ? baal ervan
He meid, kookwas zou ik niet doen hoor. Dan kan je hem gegarandeerd weggooien. Probeer het eens op een normaal programma (40 graden) en kijk wat de shout heeft uitgehaald.
Misschien een idee, als je erg vieze kleren hebt, om het alvast in een emmer met water en wat vanish o.i.d. vast voor te weken. Dan gaat de ergste troep er al vast van af, voordat je het gaat wassen.
Ik lees ook ff mee en hoop dat iemand een goeie tip heeft. Net heb ik ook een geschimmeld wit broekje van esprit van de kleine in de kookwas gegooid. Het is me al meer gebeurd maar nooit de spikkels eruit gekregen. Dus een goeie tip is zeer welkom!
Als het weer er in zit, dan is het sowieso een verloren zaak (van die zwarte vlekjes), die heb ik er nog nooit uitgekregen. De echt vieze kleertjes van Noor (etensresten e.d.) doe ik ook in een emmer met vanish om voor te weken.
hier ook al verschillende keren kleertjes weg moeten gooien omdat het weer erin zat.. volgens mij kan dat er ook niet meer uit.. dus nu indd alle kleding met etensresten in een emmer water met vanish.. ideaal!
ene je hebt verchillende dingen van vanish toch ? welke moet in nemen gewoon die ronde pot ? of een pak of spray?
heb ook op google gekeken ene daar staat osse gal erop smeren heeft iemand dat al es ooit geprobeerd ??
Ik heb zo'n ossegal-stick, krijg er bijna altijd alle vlekken ermee uit.. Maar als het 'weer' er eenmaal inzit is mijn ervaring dat helaas niks meer helpt.
Mijn moeder heeft laatst schimmel uit een wit jurkje van mijn dochter gekregen door de vlek in een bakje loda te leggen (dus echt alleen het stukje met de schimmel) en vervolgens te wassen. Het was er helemaal uit, maar dit kan dus alleen met witte kleding.
Nee, echt loda (= bleekmiddel). Ik vind het zelf nogal eng om te proberen omdat het hele lelijke vlekken kan geven, vandaar dat mijn mijn moeder het heeft gedaan
Mijn tip: zorg dat alles wat in de wasmand terecht komt droog is. Dus desnoods eerst uithangen om te drogen en dan pas de wasmand in! Maar daar heb je nu niks meer aan..... Ik ben bang dat het een verloren zaak is. En aangezien het nu toch al verpest is, kun je wel wat uitproberen om het er alsnog uit te krijgen .
Hier heeft manlief een tik om natte washandjes in de wasmand te gooien tussen de droge kleren, als het dan onderop ligt kan het na 1 a 2 al van die lekkere plekjes geven.... Tot nu toe heeft nog niks geholpen, alleen vanish haalt het ergste eruit!
heb net een pot vanich gehaald dus ga t zo even in de week zetten en daarna even wassen . hoop dat t eruit gaat want t is op dit moment de enige pyama met langemouwen die past hahaha
het weer krijg je er volgens mij echt niet meer uit hoor. Tip geen natte spullen 4 dagen laten liggen zeker niet met andere kleding eroverheen.
Een tijd geleden had ik de kinderwagen op marktplaats gezet.. Alleen zat in de bekleding (onder het matrasje) het weer.. Ik kon hem op die manier dus echt niet meer verkopen, en heb toen iets erop gespoten dat voor badkamer voegen is De naam weet ik zo even niet meer uit mn hoofd, maar het is wel voor weer/schimmelplekken in badkamer voegen. Even gesprayd, paar minuutjes in laten werken.. toen ik weer ging kijken was het stralend wit
Heb echt nog nooit schimmel gehad in de wasmand? (dit is geen verwijt !!) Misschien ligt het wel aan het soort wasmand ook (ik heb van die stoffen zakken in een staander)... Ik zou ook wel kledij met natte etensresten etc in de week steken, want wij hebben hier maar 2 wasjes per week, en zou dus ook wel gaan stinken moest ik die hier een hele week laten staan