Mijn kerstboompje droogt uit!

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hey

Ik zit met een probleempje

ik heb een heel lief klein kerstboompje staan maar dat ding is telkens ontzettend droog, de naalden vallen uit, de prut is echt heel erg droog.

Hoeveel moet ik me boompje water geven? Ik heb hem gister avond water gegeven en ja hoor prut us nu al uitgedroogd ik snap er geen hout van! o_O

iemand een idee hoe ik me boompje kan redden?

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    is het erg droog in huis??? Misschien even goed blijven wateren, wellicht was hij al heel droog toen je hem kocht. En even goed checken of het water niet weg kan lopen, ;)

Heb er namelijk ervaring mee, :D

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

Toen ik em kocht zat het in zoeen plastic bakje, me vriend en ik hadden em samen daarna in een pot geplaats (zonder het plastic bakje) de prut was toen vochtig.

Maar blijf dat ding water geven haha, we hebben zoeen dingetje aan de kachel hangen waar water in zit voor vocht gehalte en die is laatst nog bij gevult.

misschien dat het sneller droog wordt als de kachel aanstaat? de rest van de planten zijn ook heel snel droog de aarde dan he, het zijn vet plantjes dus die kunnen wel wa hebben

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien regelmatig wat sprayen met een plantenspuit?

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

er zitten lampjes in, lijkt me niet zo verstandig?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Een boom neemt enorm veel water op. Als de prut droog aanvoelt, moet je dus nog veel meer water geven. Gewoon dagelijks een flinke sloot erin..

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Owja...haha sorry niet bij stilgestaan! :D

8. Giltje

Giltje Niet meer actief

dan doe ik dat, was bang dat dat misschien slecht was, aangezien te veel water ook niet goed is, maar vind het zo zonde datie uitvalt =(

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    heb je de boom gelijk van buiten gekocht en toen binnen in de woonkamer gezet?
    Mijn grootmoeder zei altijd dat de bomen moesten wennen..
    Wat ze bedoelde is dat het temp verschil niet gelijk te groot moet zijn..

Maar ik zou water blijven geven (misschien een schaal onder de kluit zodat hij ook echt in een laagje water staat)

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    En niet in de buurt van de verwarming!!

11. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hij staat niet echt in de buurt van de verwarming, en hij stond binnen in de ranzijn waar de rest van de bomen ook stonden en echt koud was het daar niet =3 (nou voel ik zowiezo al wijnig kou buiten haha)

ik kan geen schoteltje onder de pot zetten aangezien die helemaal dicht is aan de onderkant XD

Deel Deze Pagina