Brilletje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn zoon van bijna 2 heeft een brilletje nodig. Hij loenst met 1 oog en zo willen z voorkomen dat hij een lui oog krijgt. Hij heeft een cilinderafwijking en zijn oogsterktes zijn +2,5/+2,75.
    Ik hed het idee dat hij zonder bril nog wel goed ziet.

Ik vind het vreselijk. Het is al zo'n bijdehand kereltje en nu wordt dat erger. Hiernaast is een brilletje voor zo'n kleintje een enorm gedoe. Ik weet ook niet of hij nu de rest van zijn leven aan een bril vast zit.

We hebben er nu een uitgekozen, maar het passen was al een ramp. Hij houdt hem krap 2 seconden op n trekt hem dan van zijn gezicht. Dat wordt dus wat als de bril klaar is en hij hem echt moet gaan dragen.

Is het zo slecht van mij dat ik het erg vindt dat hij een bril krijgt en heeft e iemand tips over hoe je een bril kan aanwennen bij een peuter?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mijn zoontje heeft vanaf 1 jaar een bril (zie fotoalbum)
    We hadden een elastiekenkoord die achter zijn hoofd ging waardoor de bril beter bleef zitten.
    We hebben hem vanaf het begin af aan laten wennen en zo steeds wat langer.
    Nu beslist hij zelf wanneer hij hem op houd. Als hij moe is dan trekt hij hem af.

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hier twee kinderen met een bril en bij ons ging passen ook niet lekker. Wij hebben niet voor elastiek gekozen, want dat drukt dr bril echt tegen het hoofd aan, waardoor ze hem juist wilde afzetten. Hier zit er een leuk achter de oren. Al vrij snel hielden ze de bril goed op. Spelenderwijs opgezet en prijzen als ze hem op hebben. Vooral mijn zoon was daar erg gevoelig voor. Ik had meer moeite,met de brilloze broer, die de bril steeds af pakte. Nu zetten ze hem soms af, vooral als ze moe zijn.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dudo: het elastiek kun je afstellen tis meer dat hij dan met spelen enzo niet af valt. Maar mijn zoontje was 1 en kon alleen nog maar tijgeren ;)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mja, ik snap wel dat je het niet erg leuk vindt, maar hij heeft een brilletje nodig, dus ik zou 't toch zo leuk mogelijk maken (ook voor hem). En het is een kwestie van wennen; zowel voor hem met het oplaten van het brilletje (in het begin zal hij 'm vast vaak afzetten, maar na een tijdje accepteert hij het echt wel), als voor jou met het wennen aan zijn gezichtje met bril.

Ik kreeg zelf een bril toen ik vier was, in die tijd betekende dat echt nog jampotglazen en monturen vanaf je voorhoofd tot over je wang... In de loop van de tijd is dat echt verbeterd en kreeg ik brilletjes met mooie montuurtjes en dun geslepen glazen, voor jouw zoontje is vast ook een prachtige bril te vinden!
    Ik zit wel aan de bril vast, maar goed, lenzen bestaan natuurlijk ook en ik vind het zelf echt geen probleem. Ik was op de basisschool altijd de enige in de klas met een bril, maar ben er nooit mee gepest ofzo. Nu hebben volgens mij wel meer kindjes vroeg een brilletje.

6. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou net een topic over een soortgelijk onderwerp maken. Wij zijn vrijdag met Liam bij de oogarts geweest omdat hij nog teveel scheel keek. Ze kunnen pas met 1 jaar definitief zeggen wat voor een sterke bril hij moet, ze kwam nu uit op +3. We moeten nu 1 uur per dag zijnrechteroog afplakken zodat links wordt gedwongen.
    Met 1 jaar volgt een nieuwe test en dan sowieso een bril.

Ik vroeg me af of er meer moeders zijn met een soortgelijke ervaring. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vind dat dit allemaal moet maar hetis beter voor Liam!

Deel Deze Pagina