Hoi, Ik vroeg me af wat het verschil is tussen bambix babypap en brinta volwassenenpap?? Kan ik mijn dochter inmiddels niet gewoon brinta geven??
Yake heeft gelijk, aan bambix is geen zout toegevoegd en aan brinta wel, maar dat is de keuze die je zelf maakt of je dat wilt geven of niet. Brinta is vanaf 1 jaar, dus ze mag het geven.
De nieren van een 1-jarige zijn nog niet volledig ontwikkeld en daarom is het goed om de zoutinname te beperken maar dat kan je op verschillende manieren doen. Brinta mag dus wel.
Ja, ik denk dat ik dat wel ga geven. Hoevee zout krijgt ze nu helemaal binnen?? Wij eten zoutloos, in de groentepotjes zit ook niet veel/weinig zout. Dus ik denk dat het allemaal nog wel mee valt. Scheelt aardig in prijs, vandaar. Brinta is goedkoper en zit dubbel zoveel in.
Wij gaven ook brinta vanaf een jaar ( of 13-14 maand).. Wij eten verder ook bijna zoutloos, dus over dat beetje zout in de brinta maak ik me geen zorgen. Moet wel zeggen dat de bambixpap wat mooier van structuur blijft bij een trage eter. brinta wordt al snel beton
er zitten in bambix meerdere soorten granen als in brinta, wat gezonder is (meer vitaminen en vezels). Maar brinta mag wel, ik vind een bordje pap maken alleen irritant met brinta omdat het nog verder indikt en bambix niet (ik doe het op gevoel niet met aantal lepels.)